Skocz do zawartości

Problem z centralnym zamkiem w e61


lukryz

Rekomendowane odpowiedzi

WItam. Problem pojawił się ok 1.5 m-ca temu. Centralny zamek nie chiał otworzyć się z pilota. Sprawdziłem drugi kluczy, również nie działa. Zauważyłem później,że po otwarciu i zamknięciu klapy bagażnika problem zniknął. NIestety po kilku dniach pojawił się ponownie. Powtórzyłem operację z klapą- znowu pomogłoSmile. NIestety w ub. tygodniu już nic nie powamaga. Miał ktoś podobny problem lub wię co mogło się uszkodzić? Komputer żadnych błędów nie pokazuje. Czy ktoś może wie gdzie znajduje się odbiornik sygnału z pilota?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam, mam podobny problem. Pilot nie działał, później przez jakiś czas działał, a od kilku dni umarł w butach :( . W serwisie powiedzieli, że tylko wymiana odbiornika (znajduje się gdzieś z tyłu, ale nie wiem czy w klapie bagaźnika, czy w podufitce). Czy poradziłeś sobie jakoś inaczej z tym problemem, albo wiesz już gdzie dokładnie znajduje się ten odbiornik?

 

z góry dzięki za jakieś info w tej kwestii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobny problem. Piolot raz działał, raz nie działał. Przypadkowo zauważyłem,że działa gdy otworzę i zamknę klapę. Okazało się,że przewód przy zawiasie klapy uszkodził się - wystarczyła naprawa kabla. Serwis w niemczech za diagnozę i naprawa zabrał 100euro :) pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobny problem. Piolot raz działał, raz nie działał. Przypadkowo zauważyłem,że działa gdy otworzę i zamknę klapę. Okazało się,że przewód przy zawiasie klapy uszkodził się - wystarczyła naprawa kabla. Serwis w niemczech za diagnozę i naprawa zabrał 100euro :) pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobny problem. Piolot raz działał, raz nie działał. Przypadkowo zauważyłem,że działa gdy otworzę i zamknę klapę. Okazało się,że przewód przy zawiasie klapy uszkodził się - wystarczyła naprawa kabla. Serwis w niemczech za diagnozę i naprawa zabrał 100euro :) pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobny problem. Piolot raz działał, raz nie działał. Przypadkowo zauważyłem,że działa gdy otworzę i zamknę klapę. Okazało się,że przewód przy zawiasie klapy uszkodził się - wystarczyła naprawa kabla. Serwis w niemczech za diagnozę i naprawa zabrał 100euro :) pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

skończyło się na wymianie przekaźnika fal radiowych centralnego zamka. Koszt 200 EUR w Bothe Frankfurt/Oder :( Podobno ten typ (do face liftingu) tak ma... Do przekaźnika dostaje się wilgoć (szczególnie po zimie) i po jakimś czasie odmawia posłuszeństwa.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, mialem ten sam problem i gdy myslalem ze sobie znim poradzilem- pojawil sie ponownie i juz trace cierpliowsc.

Wszystkiemu winny jest wspomniany wyzej przekaznik- umieszczony w tylnej lotce nad klapa( mozna ja w bardzo prosty i szybki sposob zdemontowac. Pewnego razu, po umyciu myjka cisnieniowa problem powrocil. Zdemontowalem zatem lotke i i dostalem sie do przekaznika, na ktorym byla wilgoc- jak sie okazuje Bmw nie dopracowalo tego elementu - wstyd!!

Poza tym jeden z obwodow byl przepalony, razem z elektrykiem zalutowalismy obwod. Skrzyneczke w ktorej sie znajdowala plytka, szczelnie zasilikonowalem by wigloc wiecej sie nie przedostawala. Na wszelki wypadek na szybie pod lotka przykleilem specjalne uszczelki by woda pod cisnieniem sie tam nie przedostawala i.... Super wszystko zaczelo dzialac. Eureko w samochodzie klasy premium mam centralny zamek, znowu:)

Przy najblizszym deszczy czar prysl i zamek nie dziala do dzisiaj.

Wnioski:

Wilgoc do przekaznika nie przedostala sie na pewno. W takim razie to musi byc przewod. Juz trace chec grzebania w tym i chyba pojade do serwisu. Chyba ze ma ktos jakas recepte.

Dodam ze samochod jest po faceliftingu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam moze sie to komus przyda

ja swój problem rozwiazałem na poczatku nie działał mi centralny zamek i radio

przejrzałem wiazke ktróra leci od wzmacniacza po prawej stronie taka długa wtyczka to ona odpowiada za radio i centralny zamek wiec rozgrzebałem wiazke tylko jedna ktora leci w rynience ktos na forum opisuje jak to zrobic nie musialem sciagac podsufitki jak ktos tam pisał po tym zabiegu naprawiło sie radio w samochodzie.Po czym wymieniłem wzmacniacz u mnie tez były styki popalone,zamowilem wzmacniacz na allegro za 250pln z gwarancja po czym centralny nadal nie chodził zirytowalem sie mocno i pojechałem do serwisu BMW Anioł w czestochowie,wymienili akumulator w kluczyku i nadal nic,podłaczyli pod kompa pousuwali duzo błedów napieciowych no i rzecz najwazniejsza dodali czy tez zaprogramowali nowy wzmacniacz antenowy ktory kupilem czyli w moim przypadku nie obeszlo by sie bez serwisu.TYLE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie obeszło się bez serwisu objawy były podobne: niedziałające radio, kasowanie się ustawień radia i nie dało sie zdalnie otworzyć auta. kable naprawiłem tak jak gdzieś tam napisane i radio się naprawiło samo ale dalej nie dało się otworzyć auta problem był w tym że po przerwaniu kabli spalił się bezpiecznik( jak się nie mylę nr 55 w bagażniku) wzmacniacza antenowego i dlatego nie działał zamek po wymianie go na nowy nawet nie trzeba było programować klucza. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja rowniez mialem problem przewody chyba bo zrobilem nowa wiazke przez zawiasy i wszystko ok otwiera zamyka ale z bliska z daleka juz gorzej :/ max moze 3-4 m a nieraz nawet 10-15 m :/ a po drugie czesto wsiadam do auta przekrecam kluczyk a tam zero reakcji ciemno na liczniku puka w pilota i zaczyna dzialac...

pilot juz caly przelutowalem wiec nie ma zimnych lutow itp jak z tym walczyc?? :( bo mysze wozic dwa kluczyki w razie czego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie objawy były takie same.

Wyciągnąłem moduł diversity spod spoilera, jest bardzo narażony na wilgoć, więc jeśli macie problem z pilotami - to jest pierwsza rzecz, którą trzeba sprawdzić.

U mnie okazało się, że płyta jest zaśniedziała

 

IMG_20140319_215323.jpg

 

Płyta poszła do myjki ultradźwiękowej:

 

IMG_20140320_174456.jpg

 

Trzeba wspomóc się twardym pędzlem, bo nie wszystko schodzi.

 

IMG_20140320_180044.jpg

 

Na koniec wygrzać wszystkie scalaki i poprawić luty lutownicą na gorące powietrze:

 

IMG_20140320_183916.jpg

 

I działa!!! :D

Potestuję kilka dni, jeśli będzie ok to zaleję całe diversity silikonem do elektroniki, uszczelnię całą puszkę, bo tak być nie może.

 

Uważajcie tylko przy wypinaniu wtyczek, bo urwałem sobie taśmę do ogrzewania tylnej szyby :/ jeszcze nie wiem co z tym. Da się jakoś to wydłubać i przymocować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W celu usunięcia osadu, nalotu, który powoduje zwarcie między ścieżkami,jeżeli jest go dużo, można go usunąć mechanicznie np.szpikulcem,cienki śrubokrętem, tak żeby nie uszkodzić ścieżek . Jeżeli nie ma go dużo, wystarczy twardy pędzelek i rozpuszczalnik nitro . Po umycie i odczekaniu aż płyta wyschnie, żeby historia się nie powtórzyła, malujemy płytą cienką warstwą lakieru bezbarwnego ( tylko nie wodnym :wink: ) , omijając styki gniazd wiązek .W ten sposób zabezpieczamy płytą wraz z zamontowanymi elementami, przed zgubnym wpływem wilgoci. Lakier z powodzeniem można zastąpić roztworem, nitro z rozpuszczoną kalafonią .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrożnie z nitro!. Uszkadza plastiki! To samo tyczy sie wielu electrocleanerow. Obudów scalaków nie rozpuści, ale inne plastiki skruszeją.

Tylko ciepła woda i mechaniczne usunięcie nalotów. Igłą. Później dokładne wysuszenie. Kalifornia :lol: najlepiej rozpuszcza się w spirytusie, na zdrówko :norty:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ostrożnie z nitro!. Uszkadza plastiki! To samo tyczy sie wielu electrocleanerow. Obudów scalaków nie rozpuści, ale inne plastiki skruszeją.

Tylko ciepła woda i mechaniczne usunięcie nalotów. Igłą. Później dokładne wysuszenie. Kalifornia :lol: najlepiej rozpuszcza się w spirytusie, na zdrówko :norty:

Czy ja pisałem, żeby rozpuszczalnikiem nitro myć plastiki :shock: . Wyraźniew napisałem : " omijając styki gniazd wiązek ".

 

Od 35 lat zawodowo zajmują się naprawą sprzęty RTV . Po każdej naprawie chassis ( płyty drukowanej) w celu przywrócenia fabrycznego stanu wizualnego i nie tylko,każdy szanujący serwisant przemywa chassis nitro, od zarania dziejów .

Żaden z biernych elementów elektronicznych typu: R,C,L,T,D,OC itp. ta czynność nie szkodzi , wręcz przeciwnie powoduje iż parametry układu, nie są zakłócone.

Po tylu latach, dowiedziałem się że, z układy elektroniczne w celu np. pozbycia się nalotu, powinny być usuwany tylko wodą :mad2: .Tak, woda z elektroniką zawsze tworzyły symbiozę, najlepiej wrzucić do zmywarki :cool2: .

Jak bym nie przeczytał ,nie uwierzył bym że nawet kompletny laik jest w stanie coś takiego napisać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

koledzy prosze o pomoc

 

mam e61 2005r. 520d w manualu 163km org (dpf wybity, zmieniona mapa) z idrivem

 

kupiłem jakis miesiąc temu i po 3 dniach przestał działać zamek centralny z obu pilotów z dnia na dzien. sprawdzałem 2 razy wszystkie bezpieczniki, wymieniłem kable w klapie z prawej strony (od modułu diversity), kupiłem moduł diversity, i dalej nic...

miesiąc czasu się z tym naciągam i powoli mam coraz większą ochote porębać ją siekierą ...

 

za kazdym razem jak otwieram ręcznie z kluczyka uruchmia sie alarm który po miesiącu doprowadza do szaleństwa...

pozatym wstyd, auto z wyższej półki otwierać ręcznie jak ludzie patrzą i wycie tego alarmu

 

podpowiedzcie mi co mam zrobić jeszcze, czy mogł sie gdzieś jeszcze kabel przerwać, bezpiecznik spalić, może moduł komfortu?

sam nie dam radu już

 

pliss !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Panowie proszę o pomoc! Z dnia na dzień przestał mi działać centralny zamek z pilota wyciągnąłem modul diversity i sprawdziłem wiązkę miernikiem(czarna kostka 4 piny) pierwszy pin powinno być +12V i jest 12.46V drugi pin 4.7V jest 4.55V trzeci pin to radio powinno być +12V a jest 0.31V i czwarty pin to MASA która jest, dodam że radio działa bez zakłóceń.Pytanie czy trzeci pin od radia ma coś wspólnego z centralnym zamkiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.