Skocz do zawartości

E30 1.8 is + GAZ??? Podpowiedzcie czy warto?!


kaktus88_88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jak w temacie chce poruszyć kwestie gaz-u.

 

Mam zamiar kupić nie długo E30 1.8is z 91r 230 tys km. No i biorąc pod uwagę , że to benzyna, a jestem studentem wiec go nie utrzymam :/ . Chce założyć GAZ , proszę was o jakieś rady....?

 

Słyszałem, ze to tylko na sekwencji chodzi, a ja chciałem założyć gaz II generacji, prosty za 1500zł.? Co o tym sadzicie?

 

no i jak to chodzi na gazie, problemy etc?

 

 

Dzięki wielkie :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jest taka że, mając gaz II generacji trzeba bardzo dbać o takie elementy jak świece, kable wysokiego napięcia, aby żadnych przebić nie było... Jeśli to zaniedbasz często dochodzi do tzw "strzału gazu" który lubi sobie uszkodzić np przepływomierz (a kilka stówek kosztuje). Na sekwencji niema strat mocy w porównaniu z Pb, na II generacji będą i będzie ciut więcej palić niż na sekwencji gazu. Jak zadbasz o stan instalacji i elementów m.in. wyżej wymienionych to pojeździsz, jak założysz i będziesz tylko jeździł i ani nie zaglądał to prędzej czy później zaczniesz przeklinać gaz i więcej do żadnego auta już nie założysz :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Każdy silnik nie znosi półśrodków jesli chodzi o gaz. musi być wszystko dobrej jakości i sprawne w 100% bo inaczej bedzię się mściło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
możliwość jest i możesz założyć ale musi być dobrej klasy i regularnie serwisowana, tak samo jak samochód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daru sobie, założysz jakiś shit i zaraz będzie rozwalona przepływka, krokowy, gumy dolotu, obudowy filtra itp... wszystko porozwalasz przy strzale

 

jak chcesz mieć LPG i oszczędną spokojną jazdę to tylko sekwencja, do R4 idzie zamontować w moich stronach za mniej jak 2000, butla w kole, wlew pod klapką, nic nie widać, wszystko działa i śmiga, sam oceń czy warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc załóż sobie instalacje 1 generacji. Będziesz mógł nawet ręcznie przykręcić sobie przepływ gazu. Zaoszczędzisz sporo na gazie.

Przełączysz sobie kiedy chcesz nawet zapalać będziesz na gazie.

A że kable wysokiego napięcia są do IS-a bardzo tanie to można je często wymieniać. Podobnie jak świece i zawory.

Kolego jeśli poważnie myślisz o jeździe taniej takim autem jak IS to wsadź sekwencje (2000zł) a nie gó.wno do polonezów (za 1300-1400zł)

Te 500 zł to żadna różnica a będziesz zadowolony i auto będzie chodzić jak powinno. A jak chcesz tanio naprawdę jeździć to mam AX-a 1.4d do sprzedania. Od 3.9 do 5.5 l/100 km zupy łyka.:)

Edytowane przez b182
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no kolego, a jak chcesz jeździć na gazie??? Jak chcesz mieć bmw na gazie to trzeba o to dbać i czy bedziesz miał sekwencje czy zwykły gaz to i tak trzeba najpierw silnik rozgrzać. Jeżdżenie na zimnym gazie niesie za sobą ryzyko wystrzałów oraz szybkie uszkodzenie reduktora gazu. Jak chcesz jeździć jak najtaniej to kup sobie jakąś GolfaII lub III a nie bmw. A jak chcesz jeździć bmw to nie rób jakiegoś druciarstwa.

Dzwinie wygląda zakładanie gazu do samochodu za 200tyś. Jak chcesz jeździć bezproblemowo to doinwestuj i załóż sekwencje. (nawet najtańsza ale dobrze zestrojona sekwencja jest lepszym wyjściem nić instalacja mieszalnikowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sekwencji mi nie odpowiada to, ze dopiero po jakims czasie sie przelacza na gaz, a nie od razu prawie.

 

No słyszałem jak w pracy wieśniaki wykłócali się oto że sekwencja jest droższa i gorsza bo później się na gaz przełącza i nie da się na gazie odpalać :mrgreen:

Kolego od kiedy włożyłem do auta nowy termostat, przy temperaturze np 20 stopni na zewnątrz nie przejadę 200m i przełącza się na gaz. Tak czy siak trzeba dać temu autku też czasem się przejechać na Pb a nie żeby kurz osiadł na wtryskiwaczach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Każda sekwencja czyta temperature silnika, wiec jak se ustawisz tak ci przełacza. Jak ustawisz 20stopni to przy 20 stopniach a jak przy 80 to przy 80stopniach. Ja mam zwykły miesalnik na sterowniku Bingo z czujnikiem temepratury. Ustawione mam na 30stopni. Przy wielkich mrozach (-20, -15) to maks. 1km jadę i się przełacza. A nie jak inni zew takim mrozie odpala a za 500metrów staje bo mu parwonik zamarzł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jaka przesada. Po 1km mam wskazowka schodzi już z niebieskiego a po drugim stoi już pionowo nawet przy minus 20 stopniach. nie wiem co tu nierozsądnego?? Mam ustawione zmiane przy 30stopniach wiec po 1km taka temperatura jest w układzie chłodzenia. Bo inaczej mi nie przełaczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jak ma być używane sporadycznie to po co gaz? Koszt, częstsza wymiana świec, przy taniej instalacji co chwile trzeba regulować a to też kosztuje, nie wliczają ewentualne koszty związane ze strzałem (duże ryzyko przy taniej instalacji). jak zamieżasz jeździć rzadko to odpuść sobie gaz.

p.s. Co dla ciebie znaczy rzadko??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.