Skocz do zawartości

KASOWANIE LUZU NA PRZEKŁADNI - JAK ?


croopsky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - mam problem z luzem na przekładni kierowniczej.Samochód zaczyna mi myszkować i słyszalne są stuki. Na przeglądzie powiedzieli,że jest to przekładnia i że można zobaczyć,czy nie da się go skasować bez regeneracji. Wszystko super !! Ale gdzie tam się to dziadostwo kasuje ?????? :duh: Zna ktoś ten temat ???? Z góry - WIELKIE DZIĘKI !!!!!!!! :modlitwa: :handshake:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=6229 ---> kasowanie luzu

 

 

Zobacz czy nie rozkręciło Ci się na kolumnie kierowniczej :!: Chwyć za krzyżak pod maską na kolumnie i zobacz czy nie ma luzów i czy nie stuka. Jeśli wyczujesz to przy pedałach bodajże jest nakrętka na klucz 24 którą dokręcasz, w konsekwencji nic nie puka i nie ma luzów jednak może nie działać osiowa regulacja kolumny kierowniczej(ponieważ będzie skręcona).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=6229 ---> kasowanie luzu

 

 

Zobacz czy nie rozkręciło Ci się na kolumnie kierowniczej :!: Chwyć za krzyżak pod maską na kolumnie i zobacz czy nie ma luzów i czy nie stuka. Jeśli wyczujesz to przy pedałach bodajże jest nakrętka na klucz 24 którą dokręcasz, w konsekwencji nic nie puka i nie ma luzów jednak może nie działać osiowa regulacja kolumny kierowniczej(ponieważ będzie skręcona).

 

Piękne dzięki :handshake: .Bo już myślałem,że będe zmuszony,oddać ją do regeneracji-a nie jest to zbyt tanie.Mam nadzieje że się uda. :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na samej przekladni masz jeszcze kasowanie luzu musisz poluzowac kontre na klucz 17 i srubka na srubokret kasujesz luz ;) podnies tylko maske do gory i wszystko bedziesz miał widoczne na przekladni u gory

 

Aha, zgadzam się... Jeżeli po próbie niwelacji nic z tego - wtedy już, jak pisałeś "płać i płacz".

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i chciałbym podzielić się swoją opinią na temat kasowania tego luzu. Jak pisaliście chciałem sie dobrać tej śruby która miała byc kolo pedałów, rozkręciłem plastikowe osłony i nic nie znalazłem, nie było żadnej śruby na klucz 24 więc dobrałem się do samej przekładni owszem jest tam śruba 17 a w niej mniejsza na imbus. Tą na imbus podkręciłem tak ok 1/2 obrotu i okazało się że jast teraz zajeb...., nie ma stukania i nie ma żadnych metalicznych dzwiękow. Poprostu prowadzi się jak nowa bunia. Pozdro

23.05.2010 BYŁY FAJNE BUNIE. LOTNISKO ORNETA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam pod pedałami,to nie jest śruba,tylko nakrętka,na kolumnie.I to nie 24,a jakaś większa.Na samej przekładni,starałem się skasować ten luz-dokręcałem po trochu,i jazda próbna,znowu1/4 obrotu,i jazda.Doszedłem do momentu,że kierownice skręcałem,i tak mu zostawała-nie miała siły odbić.I co ? I nic,jak waliło,tak wali :mad2: ZOSTAŁO PŁAKAĆ I PŁACIĆ :cry2: :zlosc:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam pod pedałami,to nie jest śruba,tylko nakrętka,na kolumnie.I to nie 24,a jakaś większa.Na samej przekładni,starałem się skasować ten luz-dokręcałem po trochu,i jazda próbna,znowu1/4 obrotu,i jazda.Doszedłem do momentu,że kierownice skręcałem,i tak mu zostawała-nie miała siły odbić.I co ? I nic,jak waliło,tak wali :mad2: ZOSTAŁO PŁAKAĆ I PŁACIĆ :cry2: :zlosc:

 

Napisałem bodajże na klucz 24:) Mi też pukało miałem wyraźny luz i stuki na dziurach(a cały zawias i drążki wymieniłem)... pojechałem do mechanika który zna się na rzeczy i gdzieś przy pedałach dokręcił lub na kolumnie. Nie wiem bo kazał mi nie patrzeć :norty: Przy maglownicy nic nie było ruszane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kogoś to zainteresuje,to w Wołominie pod Warszawą wymieniłem wreszcie swoją przekładnie.Znalazłem warsztat pod adresem :WOŁOMIN ul.ARMII KRAJOWEJ 85A tel.22 787-13-57.Robią tam zawieszenia,układy hamulcowe,wydechowe,maglownice,amortyzatory i sprężyny.Ja za przekładnie kierowniczą po regeneracji,zapłaciłem 300 zł,a za wymianę 200.Wydaje mi się,że cena była przystępna.Wszędzie,gdzie dzwoniłem,za samą regeneracje,chcieli od 500 do 800 złociszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Nie zakładam nowego temat tylko podłącze się pod tego (w końcu podczas szukania w google trafia się tutaj). Czy jest ktoś z was z okolic Łodzi i mógłby mi ocenić czy dana przekładania jeszcze się nadaje ? Wyciągnąłem swoją i wsadziłem inną no i poprawy nie ma. Teraz nie wiem czy obie nadają się na złom czy także może jeszcze da się w jakiś sposób sensownie skasować luz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.