Skocz do zawartości

330d - gorące powietrze na nogi i szybę przy AUTO


Art330XD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

E46 kombi z rocznika 2001 - mam klimatronik i niestety od pewnego czasu przy ustawionym AUTO + zadana temperatura, na szybę i nogi mam nadmuch gorącego powietrza, niezależnie od ustawionej temperatury. Na pozostałych nawiewach jest nadmuch powietrza zgodnego z ustawioną temperaturą.

Wymieniłem elektorozawór ogrzewania (używany) - niestety to nie pomogło - nadal jest to samo.

 

Wydaje mi się, że usterka ta zbiegła mi się ze zwarciem, które zrobili w warsztacie car audio przy montażu głośników i wygłuszeniu drzwi - przestały działać elektryczne sterowanie lusterkami, ale po poprawce - lusterka zaczęły działać, a ogrzewania niestety nie.

 

Co jeszcze można sprawdzić (jakieś bezpieczniki od tego są - bo szukałem i niczego w opisie pasującego nie znalazłem), czy raczej po prostu trafiłem na uszkodzony ten zakupiony elektrozawór?

 

szukałem na forach i w większości przypadków tego typu pomagała wymiana elektrozaworu.

Elektrozawór wymieniłem na w pełni zgodny z numerem jaki posiadałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Przy wylaczonym silniku i wlaczonym zaplonie zmieniaj temp. z zimnej na ciepla powinno byc slychac stuk w zaworze tj. otwieranie i zamykanie. Jesli nie to albo zawor albo sterowanie. Sprawdz bezpieczniki z napisem blower, heating. Wiatrak dziala?
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniałem temp z zimnej na ciepłą przy włączonym zapłonie i pompka tylko cicho tyka cały czas (jak zegarek), ale nie słychać żadnego stuku. Próbowałem w obie strony kilkukrotnie i nic (zarówno na nagrzanym jak i zimnym silniku).

 

czy to znaczy ze używany zawór jest jednak uszkodzony, czy jednak szukać czegoś w zasilaniu tego zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wymieniles zawor (zakladajac ze na sprawny) i nadal masz cieple powietrze z kratek to bycmoze cos jest nie tak z panelem sterowania. Dzialenie panelu i zaworu latwo sprawdzi - jak kolega wyzej napisal, mozesz tez podlaczyc zarowke w miejsce wtyczki i sprawdzic czy panel sterowania podaje napiecie na zawor. Wystarczy przkrecic kluczyk (bez uruchamiania silnika) i ustawic temp na min i zarowka powinna sie zaswiecic – zawor zamkniety. Jak bedziesz powoli zwiekszal temperature to w pewnym momecie zarowka zgasnie – zawor otwarty, ale po chwili znowu powinna sie zaswiecic, im wyzsza ustawiona temperatura tym dluzszy czas otwarcia zaworu – krotszy czas swiecenia zarowki. W podobny sposob mozna sprawdzic sam zawor, jak ustawisz minimalna temperature i bedziesz wkladal i wyciagal wtyczke to powinno byc slychac charakterystyczne pukanie w srodku zaworu.

 

Sam ostanio mialem (mam) ten sam problem - zawor przestal dzialc bo korozja zjadla koncowki polaczenia z elektromagnesem i jeden przwod kompletnie sie przepalil. Naprawilem to prowizorycznie i zawor dziala ale chyba jest jakies wewnetrzne zwarcie bo po kilku minutach pracy zaworu (zamkniety) obudowa robi sie strasznie goraca, tak ze trudno utrzymac reke. Jak nie kupie urzywki to pewnie rozwine uzwojenie i sprawdze czy gdzies nie ma zwarcia...

 

Bylbym wdzieczny jesli ktos moglby sprawdzic czy u niego tez podczas zamkniecia zaworu (temp min) obudowa robi sie goraca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=64_1084&hg=64&fg=18

 

część o numerze 7

 

niestety objaw mam taki sam i raczej jest to dokładnie ta część - jeśli na pozostałych kanałach masz nadmuch powietrza w temperaturze, którą ustawiasz, a jedynie na nogi i szybę, jest gorące powietrze - to niestety na mój stan wiedzy - do wymiany (lub może da się go naprawić) - ten elektrozawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Trafiają się już dni, kiedy przydałby się działający climatronic, dlatego wracam do tematu - obudowa zaworu jest gorąca przy ustawieniu na min. Próbowałem odłączać i przyłączać zawór i słychać ciche stukanie (pracę).

działanie słychać również podczas zmniejszania i zwiększania temperatury.

 

czy ktoś rozbierał te elektrozawory - bo może to "zło" siedzi w nich :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może gdybyś odpisał szybciej nie wydałbym 50zl na używany zawór. Bo po podmianie elektromagnesu nadal zawór jest gorący, wiec pewnie tak ma być.

 

Pisałem o tym juz wcześniej, ale chyba nie doczytałeś - zawór się rozbiera i w środku nie ma żadnej filozofii: elektromagnes, trzpień z grzybkiem i kilka uszczelek. Ja kopiłem używkę od e39, taki podwójny, co prawda podstawa jest inna ale elektromagnesy z obudowa i środek są takie same. Jak będziesz rozbierał swój to uważaj na te wkręty (łeb na torx) bo jak są trochę skorodowane to potrafią się łby urwać i wtedy tylko rozwiercanie starych i skręcenie wszystkiego na śrubki z nakrętkami.

 

Tak jeszcze patrze na twój schemat i w twoim przypadku zawór jest zespolony z pompka wymuszająca obieg no ale jakaś awaria tej pompka spowodowałaby raczej efekt odwrotny: brak ciepłego nawiewu.

Możesz spróbować rozebrać ten zawór i zobaczyć czy jest szczelny: pod grzybkiem jest taka gumowa uszczelka (najpierw trzeba wyciągnąć plastikowy pierścień koloru brązowo-szary), może coś ja zżarło, albo sam grzybek jeśli ktoś dolewał 'uszlachetniacze' do płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja naprawiłem swoją klimę

 

wymontowałem zawór i rozkrecilem (ten mniejszy. ten większy to pompka)

 

w środku siedział kawałek plastiku i skutecznie blokował grzybek - który się nie zamykał

 

sposób na zdiagnozowanie zaworku - wymontować i podłączyć pod 12v (są dwa piny w kostce - wszystko jedno jak)

 

jeśli działa będzie słychać charakterystyczne stuknięcie i nie będzie się dało go przedmuchnąć (grzybek zamknie obieg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej jest odkręcić filtr paliwa razem z chłodniczką (dwie śruby w nadkolu) - wtedy jest trochę wygodniej manipulować

 

zawór jest wsunięty w uchwyt nadkola (ma trzy gumowe uchwyty)

 

wystarczy pociągnąć go do góry i zdjąć dwa węże wodne

 

trochę płynu ucieknie ale jeśli szybko podciągniemy węże do góry to można to naprawdę zzminimalizować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś ma pomysły gdy po rozkręceniu okazuje się ze swój żywot ukończyła gumowa uszczelka?

czy pozostaje tylko ASO i zakup zaworu, ewentualne szukanie ze świecą działającego zaworu w używkach?

 

ogólnie wygląda to tak, że jeśli na szybę i nogi leci ciepłe powietrze, a pozostałych kratkach jest powietrze o ustawionej temperaturze, to niestety problem siedzi w zaworze. Jesli jest gorące powietrze, to znaczy że skutecznie coś tam blokuje jego pracę, jeśli tylko ciepłe, to po prostu jest mniejsza nieszczelność w działaniu zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jesli Ci chodzi o ten zawór 64118369807 to jego cena sięga 896.19 zł

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie temat u mnie zakończony powodzeniem. Zakupiłem używkę ori E46 za 50zł. Sprawdziłem na miejscu i wszystko elegancko chodzi :D :D :D NARESZCIE MAM ZIMNO W AUCIE :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: pozdr

 

to Ci kolego zazdroszcze. Ja mam to samo jutro sie zabieram za ten zawor zobacze w jakim stanie jest i szukam pomalu uzywki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś grzebałem przy tym elektrozaworze i chciałbym was zapytać czy obudowa ma być gorąca? czy coś jest nie tak? jest bardzo ciepła - obudowa, rozkręciłem i w środku ten tłok co jest jest czysty, wszystko wydaje się ok,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

w moim aucie wystarczyła wizyta u elektronika i poprawne podłączenie panelu sterowania który poprzedni "mechanik" podłączył na szybko, może warto i na to zwrócić uwagę. tak wiec teraz upały mi już nie straszne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.