Skocz do zawartości

Dziwne objawy e36 318 tds 95 r. POMOCY!!!


piotreks22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was wszystkich!

Od dłuższego czasu mam problem z którym nie mogę sobie poradzić... Byłem już u kilku magików i żaden nie potrafił pomóc mojej betce. Jeden tylko z magików powiedział że może to być zapchana chłodnica ale nie jest tego pewny. I dlatego postanowiłem opisać ten problem na tym forum. Mam nadzieję, że mi pomożecie.

Objawy są następujące: Co jakiś czas muszę dolewać płynu do chłodnicy(zauważyłem plamy z płynu na maskownicy pod chłodnicą koło wentylatora), ale to nie wszystko... kolejny objaw jest taki że robią mi się strasznie twarde węże, dolny wąż jest zimny a górny gorący i za cholerę nie mogę podnieść temp aby otworzył sie termostat( termostat nowy i sprawdzany w garnku z wodą, otwiera się), kolejny objaw jest taki że powyżej 3 tys obrotów zaczyna wywalać mi płyn ze zbiorniczka tak więc jeżdżę nią maks 110 km/h. I mam jeszcze problem z elektrozaworem, gdy ustawie na klimatroniku od 21 stopni do 23 stopni to słychać pukanie. Dodam, że głowica jest szczelna, majonezu na korku od oleju nie ma, oraz nie idą bombelki w zbiorniczku wyrównawczym.

Proszę o pomoc bo nie wiem co mam robić!!! Dzięki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jest zatkany obieg. Moim zdaniem komuś poszła głowica może się masło zrobiło .Mówię tak bo znajomy tak właśnie miał i czyściliśmy cały układ chłodzący ale w mondeo i też diesel.Wyjmij chłodnice i ustaw ją pionowo,włóż szlaufa z wodą i zobacz czy woda wyleci z drugiej dziury.To samo bym zrobił aby sprawdzić silnik .Do węża od silnika włożył szlaufa z wodą pod ciśnieniem i bym zobaczył ,oczywiście wyjmując termostat .może pomysł głypi ale może skuteczny :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak "twardną" węże po odpaleniu i na wyższych obrotach wywala płyn to obstawiałbym jednak przedmuchy do układu chłodzenia. Piszesz że głowica ok - pewny jesteś ? a uszczelka. To typowe objawy dla właśnie uszczelki a to że ma korku jeszcze nie ma nalotu z oleju to żaden dowód. olej w silniku czarny ?

 

Pozdrawiam Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że jeżdżę z tymi objawami juz ponad rok! I uszczelka moim zdaniem to nie jest bo gdy jest uszkodzona uszczelka albo głowica to albo woda idzie w olej albo na odwrót czyli olej w wode, tak? A jest taka opcja ze faktycznie jest zapchana chłodnica? Moze wczesniej do niej bylo wsypane jakis uszczelniacz i sie przez to zapchała. Co wy na to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że jeżdżę z tymi objawami juz ponad rok! I uszczelka moim zdaniem to nie jest bo gdy jest uszkodzona uszczelka albo głowica to albo woda idzie w olej albo na odwrót czyli olej w wode, tak? Co wy na to?

Nie tak do końca jak piszesz ,olej do wody czy woda do oleju to w 90% uszczelka pod głowicą . A spaliny do wody (ciśnienie do układu chłodzenia) to na 100% albo uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica . Najlepiej podjedź do warsztatu gdzie mogą zmierzyć chemicznie zawartość CO2 w układzie chłodzenia i będziesz wiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpal auto,i zobacz czy w chłodnicy w zbiorniczku widać bąbelki powietrza.Jeżeli tak to ewidentnie uszczelka.Węze mogą być twarde z tego względy że gotujesz wode w silniku i jest duże ciśnienie.A czy jesteś pewien ze pompa wody napewno działa??Czym jest zalany układ??Sprawdz czy nie jest zakamieniony i czy woda swobodnie przepływa przez chłodnice.

dolny wąż bedzie chołodny(dopływ zimnej wody) a górny gorący(odprowadzenie gorącej).Tak działa chłodnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bąbelek nie ma w zbiorniczku. Pompa była wymieniana na metalowy wirnik. Nie dawno zmieniałem olej i nic nie zauważyłem jakiś plam tłustych albo coś w tym stylu. U mnie z chłodnicą jest tak, że jak przejadę długą trasę i postoję w korkach to tak czy tak połowa chłodnicy jest zimna, nie jest letnia albo lekko ciepła jest po prostu zimna. A w ogóle bierzecie pod uwagę zapchaną chłodnice?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij chłodnicę i ją przepłukaj . Podłącz ją pod obieg wody a najlepiej zalej najpierw pól na pól wodą z octem (ocet rozpuszcza kamień i osad) i dopiero przepłukaj .A jeszcze jedno czy termostat wymieniałeś , bo termostat też ma wpływ na przepływ cieczy chłodzącej przez chłodnicę (jeśli będzie zablokowany to przepływu brak)
odpal auto,i zobacz czy w chłodnicy w zbiorniczku widać bąbelki powietrza.Jeżeli tak to ewidentnie uszczelka.Węze mogą być twarde z tego względy że gotujesz wode w silniku i jest duże ciśnienie.
Bąbelki w chłodnicy to również objaw zapowietrzonego układu chłodzenia . A gotowanie wody zaczyna się powyrzej 99 stopni celcjusza a duże ciśnienie w wężach to źle działający korek od chłodnicy albo do układu chłodzenia dostaje się ciśnienie z cylindów więc podjedź sprawdzić tak jak radziłem zawartość CO2 w układziw człodzenia . Majątku na sprawdzenie nie wydasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem cały obieg. Tylko z nagrzewnicy wyleciało trochę syfu. Nie wywala mi już płynu ze zbiorniczka, i poprawiło się ogrzewanie w aucie, dużo lepiej grzeje. Ale węże dalej twarde... No i teraz zauważyłem że temp wody w czasie jazdy trochę spada i rośnie, ale za połowę nie rośnie... Płyn który spuściłem był czyściutki nie było żadnych śladów oleju. Myślę jeszcze na tym aby sprawdzić bądź wymienić elektrozawór...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przyjacielu ja mam podobne objawy w E39 TDS do 120k/h wszystko ok oczywiscie jak jedziesz max 2500 obrotów jesli 3k i powyzej wywala plyn i gotuje. Dolalem 0,5 l octu do ukladu woda zrobila sie pomrańczowa, spóściłem i zalałem nowym i odpowietrzyłem.

 

Dzis wracajac do domu przegonie go tak do 4,5K obrotów i zobacze co sie dzieje.

Powiem ze auto potrafilo stac 14 godzin i po odkreceniu korka syczało i wywalało płyn, czyli nie wyrównywało sie cisnienie.

Po akcji odkamienianie mozna spokojnie po przejechaniu 20km odkrecic korek, syknie oczywiscie ale płyn sie nie podnosi.

Jade w piatek z nia do Lekarza na diagnostyke by byc pewnym czy to tylko zakamieniony układ czy moze uszczelka lub głowica, oby tylko nie glowica bo poleci po kieszeni.

 

Dam znac juz dzis czysie zagotował czy nie. Acha jesli ktos potrzebuje instrukcji jak odpowietrzyc swoje PRRYYY to ponizej link .

 

http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/vademecum-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-vt2163.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Witam moze nie pisze w dobrym temacie ale sorki jestem nowy . Otoz posiadam bmw 318 tds sedan e 46 i mam podobny problem czyli zbyt duze cisnienie na wezu od chlodnicy czym moze byc to spowodowane ? czy to rzeczywiscie wina uszczelki (dodam jeszcze ze wymienilem pompe wody )? I czy moge miec jakies zwarcie kabli ? gdyz padl rowniez alternator wymienilem na inny uzywany ( sprawny ) ale przy odpalaniu nie podawal juz napiecia ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.