Skocz do zawartości

316i Stukanie z tylu przy zmianie biegow


celab

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Mam problem z dziwnymi odgłosami dochodzącymi z tylu auta. W środę jade na kanal, może doradzicie mi gdzie powinienem szukać.

Objawy sa takie.

stukanie występuje z tylu, m.w po środku auta.

Sa to przeważnie 2 lekkie uderzenia, jakby coś było tam poluzowane. Pukanie to słychać tylko w dwóch przypadkach , pierwszy podczas zmiany biegów z 1-2, 2-3 (gdy puszczam sprzęgło), druga sytuacje.., jade powoli na jedynce, dodaje i puszczam gaz, w tym momencie gdy puszczam gaz jest to pukanie.

 

Podczas suchej zmiany biegów lub na postoju problem nie występuje, tylko podczas jazdy przy zmianach biegów 1-2-3. Zauważyłem, ze gdy puszczam sprzęgło bardo powoli i bardzo delikatnie problem jest prawie niezauważalny. Podobno mogą to być łącznik walu, jakieś gumowe tulejki.

 

 

Oto moja wersja auta http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=KP18798 , przebieg 92tys. Jeśli ktoś wie co to może być proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najlepszym razie tylko tuleje tylnej ławy do wymiany.

W gorszym, przy lewej tulejce pęka podłoga i trzeba spawać.

W najgorszym, a z tego co piszesz to masz identycznie jak ja miałem, musisz spawać rozwarstwiajace się blachy na łączeniu, Podłoga-Kielich-Nadkole.

Miesiąc walczyłem z tym pukaniem i pociełem pół podłogi w bagażniku i kupę nerwów straciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

miałem identyczną sytuacje. Przyczyną było wyrwane mocowanie tylnego mostu (sanek) z karoserii. Widać to na gołe oko jak zejdziesz pod auto lub je podniesiesz. Problem z początku tylko głuche uderzenie z tyłu, a później nieprzyjemny dźwięk przy wysprzęglaniu, zmianie biegu itd. Ja oddałem do dobrego mechanika od beemek i mam teraz wszystko ładnie zespawane. Często, tak tez było u mnie, siada geometria kół tzn. kierownica nie jest dokładnie na środku plus niezbyt dobre prowadzenie w zakrętach i przy większych prędkościach. Z tego co wiem wyrwane mocowanie to usterka która często występuje w e46. Powody to błąd konstrukcyjny, zmęczenie materiału. Najłatwiej dojechać to strzałami spod świateł oraz agresywną jazdą w zakrętach. Koszt naprawy w moim przypadku nie całe 400 PLN.

 

PS: w 90% przypadków z lewej strony tylne mocowanie. Nie radzę na tym jeździć ponieważ robi się dźwignia i leci następne po skosie.

 

pozdrawiam

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, no wiec sprawdziłem tuleje i mocowania z tylu. Wszystko wygląda w porządku. Brak jakikolwiek luzów i pęknięć. Będąc pod autem nie słyszałem stuków w tamtym miejscu tylko przy skrzyni biegów. Nagrałem krotki film telefonem:

stukanie zaczyna być słyszalne od 6 sekundy.

Samochody byl napędzany na pierwszym biegu i bylo wciskane sprzęgło i zwalniane. W tych momentach słychać te stuki,

W piątek wybieram się do Polski, przede mna około 1000km, chyba nie muszę dodawać, ze to stukanie mnie bardzo martwi.

Jak myślicie, co to może być, macie jakies pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat podobnych odgłosów byl na forum poruszany wiele razy.

 

U mnie głuche puknięcie było słyszalne tylko podczas zmiany biegu z 1 na 2. Zniknęło po wymianie oleju w skrzyni.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.