Skocz do zawartości

wymiana paska wieloklinoweko i rolki w silniku m52


marcin735i

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam małego problema a mianowicie chce wymienic pasek wieloklinowy oraz pierwszą górną rolke napinajaca bo juz zaczeła piszczec w bmw e39 528ia 1998 ale nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac. Wiem tylko to ze trzeba odkrecic wisco i obudowe wentylatora a co dalej :?: czy jest to trudna operacja jakie beda potrzebne klucze.dodaje ze szukałem ale nic szczegulnego nie znalazłem. bede wdzieczny za pomoc :cool2: pozdrawiam a zamomniałem jeszcze jaki pasek polecacie oryginalny Bmw czy zamiennik starczy np.Bosch bo w servisie powiedzieli ze Bosch bedzie hałasował :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam obadałem sprawe wiem juz jak wymienic rolke i pasek wieloklinowy.Ale mam jeszcze 2 pytania czy rolke na napinaczu pompy wody i pradnicy idzie kupic osobno czy trzeba kupic cała rolke z napinaczem? Bo widze z linku youtube to co wymieniał ten gosc w e46 330i wymienił rolke z napinaczem :?: . I jeszcze jedno jak poluzowac pasek kompresora klimy :?: pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam obadałem sprawe wiem juz jak wymienic rolke i pasek wieloklinowy.Ale mam jeszcze 2 pytania czy rolke na napinaczu pompy wody i pradnicy idzie kupic osobno czy trzeba kupic cała rolke z napinaczem? Bo widze z linku youtube to co wymieniał ten gosc w e46 330i wymienił rolke z napinaczem :?: . I jeszcze jedno jak poluzowac pasek kompresora klimy :?: pozdrawiam

 

 

Witam kolegę gdzie dostałeś rolkę z napinaczem i ile cię kosztowała !! Ja będę wymieniał termostat to warto zrobić jedno przy drugim bo pasek rano mi piszczy .

Witam wszystkich mołośników BMW !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powitac rolki jeszcze nie kupiłem czekam na zaszczyk gotówki :D narazie patrze jak to wszystko wygląda. ta pierwsza to jest rolka zwrotna paska wieloklinowego cena ok 85zł i jeszcze napinacz paska wieloklinowego ok 250 zł.Patrzyłem na stronce :8) Inter Cars. pozdro ale jak poluznic pasek od kompresora klimy :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego to bardzo proste naciskasz ręką na rolkę z góry na dól i pasek schodzi ta rolka jest z samonapinaczem tak jak rolka od paska na alternator tak samo działają . Ja wymienaiłem obydwa te paski ale ten co jest na alternatorze ślizga się rono jak jest wilgoć na dworze napinacz jest już słaby .
Witam wszystkich mołośników BMW !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po wymianie tej rolki, można samą wymienić bez napinacza, kupiłem marki chyba rouville za 57zł i jak narazie jest ok. Montaż w zasadzie bez większych problemów. Filmik fajny, w e39 528 będzie jedynie krótsza śróba mocująca tę rolkę osadzona w środu pod pokrywką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mój napinacz pompy wody i prądnicy wygląda tak http://img534.imageshack.us/img534/9152/960830081.th.jpg i nie zabardzo wiem jak go poluzować, myślałem że mam inny z ( z taką nakrętką na klucz 17 ).

Niewiem czy dobrze kombinuje, wkładając klucz nasadowy 17 w miejsce pod wieczkiem i przekrecając w stronę dokręć aż dwa otwory będą w równej pozycji i wtedy zablokuje napinacz np: śrubokrętem. czy to tak ma być, bo już nie mam pomysłów :?: :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.