Skocz do zawartości

mozliwe opcje spadku mocy? 3.0d


bejca

Rekomendowane odpowiedzi

witam jak w temacie mam problem z autkiem a mianowicie traci moc z tym ze,nie zawsze tak jest. czasem smiga jak trzeba i nagle jak by ktos turbo wylaczyl auto nie ciagnie od dolu po wylaczeniu auta i ponownym uruchomieniu czasem pomaga i jest ok a czasem problem zostaje i tak od miesiaca gra sobie ze mna co moze byc tego przyczyna obecnie jestem za granica wiec nie bardzo mam gdzie sie pod kompa podpiac na co stawiacie panowie przeplywka czy moze pompa albo wtryski pozdrawiam i z gory dzieki.dodam jeszcze ze po przegazowaniu problem znika bynajmniej na jakis czas??? Edytowane przez bejca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nikt nie zdiagnozuje ci bez podlaczenia pod kompa. Na forum cyklicznie powtarza sie temat utraty mocy 3L diesla. Poszukaj :search: .

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie jezdzilem , nie podpinalem samochodu a opisy sa malo mowiace wiec to co mzesz zrobic w domu na szybko to:

 

1. ściągasz pokrywę silnika, ściągasz nr 6

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=11_2334&hg=11&fg=40

 

Zobacz jaki masz syf za EGR to problem.. możesz mieć taki syf w kolektorze na przepustnicach. Jeżeli po zakupie ich nie czyściłeś to prawdopodobnie światło w końcowych kanałach jest znacznie ograniczone:) Brudna robota ale ile efektu....!!!!

Dociągnij kluczem 7mm opaski na przewodach powietrza , zdarza się ze się luzują a efekt jak częściowe niedoładowanie:)

2. Wyciągasz i czyścisz ten czujnik... 18

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=11_2837&hg=11&fg=40

Generalnie przy robocie z kolektorem trzeba pamiętając o tym czujniku, bo jak zapomni się wpiąć wtyczki do niego to masakra:) mi się zdążyło ;;)

Jego zabrudzenie znacznie ograniczy moc...

3. Bardzo ważne raczej na szybka reakcje turbo jest wyczyszczenie seleonidów podciśnienia... !!!

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764

4. Sprawdzić ciśnienie na kompie jakie mamy uzyskiwane z pompy podprogowej (jak nie przerabiałeś tematu , powyższe masz zrobione stawiam na ten punkt)

Ciśnienie masz mieć 3,8-4bara jak będzie niższe auto nie hula . objawy ?? :) przy gwałtownym , mocniejszym wciśnięciu problemy, przy delikatnym obchodzeniu sie z gazem jeździ...

Wniosek jest taki, ze auto jak potrzebuje dużo paliwa a pompa ciśnieniowa nie daje to aut nie hula ... Trzeba kupić PIERBURGA :)

Chwilowym rozwiązaniem jest odłączenie tego czujnika ciśnienia dopóki ni przyjdzie pompa...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=13_0877&hg=13&fg=10 pozycja nr 2 (wtyczkę)

Można tez wyciągnąć wasza pompę i od strony zasilania zobaczyć czy nie widać syfu i nie da się go wyciągnąć.... o ile pompa żyje ...

Oczywiście zakładam, ze filtr paliwa zmieniasz conajmniej co 30 000-40000... Jak nie, to polecam piwko , nowy filtr i zobaczyć co jest w twoim aktualnym przy tankowaniu na dobrych stacjach:)

5. Wymontuj przepływkę i sprawdź nalot na drucie.. może masz a może nie... Jak masz, to należy to wyczyścić, nie możne być tłuste, z włoskami itp....

6. To nie rozwiązanie na spadek mocy ale należny się tym zając, by turbo i reszta żyło.........!!!

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=22699

 

Jeżeli twoja E39 ma zaliczone 5 punktów tej mantry powinna hulać :) Jeżeli nie hula to masz problem i podłączenie pod kompa wskaże gdzie..... Pozdro

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki herodyn za wyczerpujacy temat widze w tym pasje szacun,wracajac do tematu polowe z tych prac domowych przerabialem mianowicie EGR zaworek przy turbo ,odma jakis rok temu z pozytywnym skutkiem altko odetchnelo , filtr palwa ,powietrza, olej wymienialem w grudniu wiec odpada Z tego co napisales zostaly mi trzy rzeczy ten czujnik nr18 ,przeplywka no i pompa, dwie pierwsze rzeczy moge zrobic sam ale z pompa to tylko komp zostaje.Zastanawia mnie przeplywomierz czy moze mu sie nie umiera z forum wynika ze jest to temat dosc czesty wyczyszcze zobaczymy tyle moge zrobic, co do czujnika nr18 to nie wiem za co on odpowiada? jest to nowosc dla mnie? Dziwne mam objawy problemu dziala? nie dziala? najgorsze z mozliwych dla mechanika, moze to pompa raz pompuje raz nie?,ale auto przy tym nie przerywa,? poprostu jak by jakis cylinder nie palil albo turbo nie pompowalo?.A co z wtryskami moze ktorys z 6 pada? zauwazylem ze zmienia sie dzwiek silnika na bardzie klekoczacy to by mialo sens?. Ostatecznie zostanie mi jakis serwis i komputer a jak wiadomo za granica nie jest to tanie wiem to z autopsji (nivo) :) jeszcze raz dzieki za pomoc pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Allo,.. ten czujnik to czujnik ciśnienia w kolektorze uzyskiwany przez turbo przed cylindrami. Ja Polecam bo nie wiem, czy robiłeś z ERG czyszczenie kolektora!! ja ten czujnik robiłem przy tej operacji i od razu włożyłem nowe świece. Kolektor musi być czysty. Wtedy przepustnice dobrze tworzą zawirowania i dol jest szybszy oraz spalanie niższe. Czytałem wiele wypowiedzi, ze ludzie wyrzucając przepustnice z kolektora ale z praw techniki motoryzacyjnej przepustnice są droższe w produkcji ale reakcja na gaz jest znacznie szybsza podobnie jak w benzynie .. przepustnica na każdy cylinder.. szybsza reakcja... . Ciśnienie jedno ale kształt komory spalania jest związany z oktanowościa benzyny i wartością cetanowa oleju napędowego. Chodzi o powiązanie czasu i ciśnienia wtrysku z zdolnością kształtu komory spalania do tworzenia zawirowań powietrza w cel jak najskuteczniejszego wymieszania ładunku powietrza z porcja paliwa. Przepustnice przy niższych prędkościach silnika i dynamiki gazów, pomagają stworzyć lepsze wymieszanie mieszanki.

I teraz, jak dieslowski EGR zarzuci nam sadza światło przepustnic oraz kanały za nimi plus olej z turbo robią nam się nieprawidłowe wartości spalania w stosunku do zamierzonych po przeliczeni wartości doładowania i ilości wartości wtrysk... spadek wydajności jednostki napędowej... Mam duże doświadczenie w usprawnianiu silnika Opla z Vectry C 2,2DTI , który usprawniałem między innymi optymalizując zgranie fabrycznie zdławionych przepustnic:) ale to inna historia...

 

Co do tej pompy... to jak pompa nie będzie dawała w pełni ciśnienia,.. to wtryski głośniej chodzą i niektórzy przy pomiarze zbędnie wymieniają, bo wtryski i leja i w pełni się nie otwierają itp.. itp... Ja odczuwałem najpierw na automacie! Potem na pracy jednostki .. kultura, głośność , reakcja... potem agonia i skrzynka w ogóle wariowała a ja nie przyspieszałem..:) Odłączyłem czujnik i po sprawdzeniu czy czujnik na filtrze jest walnięty czy pompa powie komp wartością ciśnienia. (Poza tym, ten czujnik ciśnienia na filtrze w BMW to czujnik ciśnienia w kolektorze ale we Fiatach 1,8:) .. Mechanik i tak nie stawiał na pompę ale ja kopiłem i miałem racje... Apropo, jak najpierw na skrzyni czułem to o mało co i bym jej nie kupował lub nie remontował:) bo zmiana wskazywała na usterkę..:) Wiec jak postawiłem na pompę to jej koszt pomimo samego faktu był zbawieniem przy zabawie w skrzynie :)

 

Jak ktoś chce by m równo chodził silnik, to musi pomimo ze auto jeździ wymienić świece żarowe:) Nie mówię że zysk jest o 180 stopni ale świece żarowe w obecnych dieslach ... od ponad 12 lat w BMW ma system dogrzewania opracowany przez BERU (najlepsze żarowe) , który zawsze dogrzewa świece po starcie, delikatnie ale zawsze i to niezależnie na cylindry, tak by jak najszybciej wyrównać temperaturę i warunki spalania.. Czym starszy samochód tym różne ciśnienie sprężania i temperatury ma na cylindrach po uruchomieniu na zimno. Poniżej chyba 0 stopni jest to długie sygnalizowane podgrzewanie,.. ale codziennie po pierwszym uruchomieniu one delikatnie się podgrzewają zawsze, ale impulsowo i bez wskazania:) CO2 itp.. Tak jak EGR tak ten system ma skrócić czas uzyskania optymalnych warunków przez zimna jednostkę nawet podczas jazdy!! Zatem albo masz to za sobą i dobrze albo zaplanuj sobie to na kiedyś..

bez opisu ale w bardzo dużym uproszczeniu pokazuje to BERU http://www.beru.com/deutsch/aktuelles/psg.swf . Pozdrawiam i mam nadzieje, ze uporasz się z problemem... Proszę po naprawieni auta dopisać oprócz ..zrobiłem... opis co było w Twoim wypadku i jak sobie poradziłeś, by post był jakaś wartością dla innych... Pozdro :cool2:

KORZYSTASZ Z WIEDZY BMW KLUB POLSKA? PODZIEL SIĘ WIEDZĄ Z KLUBEM !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak ktoś chce by m równo chodził silnik, to musi pomimo ze auto jeździ wymienić świece żarowe:) Nie mówię że zysk jest o 180 stopni ale świece żarowe w obecnych dieslach ... od ponad 12 lat w BMW ma system dogrzewania opracowany przez BERU (najlepsze żarowe) , który zawsze dogrzewa świece po starcie, delikatnie ale zawsze i to niezależnie na cylindry, tak by jak najszybciej wyrównać temperaturę i warunki spalania.. Czym starszy samochód tym różne ciśnienie sprężania i temperatury ma na cylindrach po uruchomieniu na zimno. Poniżej chyba 0 stopni jest to długie sygnalizowane podgrzewanie,.. ale codziennie po pierwszym uruchomieniu one delikatnie się podgrzewają zawsze, ale impulsowo i bez wskazania:) CO2 itp.. Tak jak EGR tak ten system ma skrócić czas uzyskania optymalnych warunków przez zimna jednostkę nawet podczas jazdy!! Zatem albo masz to za sobą i dobrze albo zaplanuj sobie to na kiedyś..

bez opisu ale w bardzo dużym uproszczeniu pokazuje to BERU http://www.beru.com/deutsch/aktuelles/psg.swf . Pozdrawiam i mam nadzieje, ze uporasz się z problemem... Proszę po naprawieni auta dopisać oprócz ..zrobiłem... opis co było w Twoim wypadku i jak sobie poradziłeś, by post był jakaś wartością dla innych... Pozdro :cool2:

 

dzieki za to info + linka, kiedys zadalem pytanie czy swiece grzeja po rozruchu silnika, to mnie wsmiano :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za objasnienie tematu, z tego co zauwazylem przy czyszczeniu EGR to moj kolektor to raczej czysty nie jest powinienem go wyczuscic ale zdaje sie ze to praca na jakies pol dnia? zaczne od czujnika turbiny w kolektrze i przeplywki jak to nie pomoze to bede zmuszony podpiac sie gdzies pod kompa, tak czy inaczej wniose na forum jakies notki z postepow.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.