Skocz do zawartości

Czy warto zmienic na e39?


bartezzm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam bmw e36 1,8is m44 i jestem bardzo zadowolony z tego autka,ale bardzo podoba mi sie bmw5 e39,i zastanawiam sie w niedalekiej przyszłości nad zmianą mojej trójki na coś większego i mam pytanie do posiadaczy 5ek-e39 jak te bmki wyglądają w kosztach ekspluatacji(części,koszty utrzymania i awaryjność). :lol: .Zastanawiam sie nad e39 525 lub528 i myśle o gazie ale w sekwencji Czy warto pchać sie w gaz ?-A zastanawiam sie na bmke powyzej 2000r do 27000pln+ewntualnie gaz czy warto :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Co do kosztów eksploatacji to jak narazie wydaje mie sie ze sa bardzo zblizone do mojej poprzedniej BMW e36 M52B20. Co prawda na szczescie nic powaznego w niej narazie nie musialem robic. A porownanie komfortu w obu samochodach jest na wielki plus dla e39. Ja jestem bardzo zadowolony z mojej e39 tyle, ze Tobie chodzi o inny silnik wiec pewnie lepiej jak w tej kwestii wypowie sie ktos kto ma benzyniaka w takiej pojemnosci jakiej szukasz.

 

Pozdrawima

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu ma być nie warto patrz na stan techniczny a nie na rok produkcji

Ja mam 1999 rok i jest ideał a widuję po lifcie w opłakanym stanie,poprostu trzeba kupić ładny egzemplarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja obecnie także jeżdze e36 ale jestem na etapie sprzedaży i mam juz na oku E39 525 TDS, auto podobno pewne i zadbane- z kilku źródeł słyszałem ( czyt. innych bimmer-fanow z mojego miasta:)) tylko obawiam sie troche tego silnika- poprosze o wytpowiedzi użytkowników, co do awaryjnośc, wytrzymałości no i tradycyjnie spalania :) juz sie wyszalałem, wiec auto potrzebne mi jest raczej do jazdy z Ado B i cruisingu- 5 sek. do 100km/h nie potrzebuje. pozdrawiam i czekam na wypowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka ja ma e39 523i 1997 w automacie zagazowana BRC sekwencja pali mi po miescie 17 litrow gazu w trasie do 12 jestem bardzo zadowolony.Najważniejsze patrz na stan techniczny e39 bo jak kupisz zloma to kupe kasy tzreba wladowac. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik TDS jest OK ,ja mam go w e34 i ma przejechane ok 500tyśkm pompa już siadła ,słabo zapala na ciepłym

ale poza tym jest super .

nie jest to to co 3,0D ale to jest całkiem inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 523 spalanie od 9-14 dobrze zadbany model to podstawa wystrzegaj sie szklanych szyberdachow i sprawdz wiatrak klimy czy dziala oraz wydech

to są najbardziej kosztowne czeste usterki przez ktore sam musialem przejsc

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bartezzm - kupuj śmiało, tylko faktycznie za takie pieniądze raczej nie znajdziesz ładnej 525 po lifcie. Szukaj sprzed liftu w ładnym stanie, to zdecydowanie lepsza droga. I nie napalaj się na to że auto ma m-pakiet (no, może poza zawieszeniem, to naprawdę robi różnicę :-)

 

Ja mam 525 z 2001 roku i zapłaciłem trochę więcej niż Ty planujesz i myślę że to i tak była dobra cena. Do tego wiedziałem że kupuję auto z pompą wspomagania do wymiany (700 zł pompa + 300 zł robota) oraz że gumy z tyłu są łyse, a przy rozmiarze 255/40/17 to też nie mały wydatek.

 

Wcześniej miałem e36 2.0 i jestem zadowolony z przesiadki. e39 daje dużo więcej komfortu (choć mam m-pakiet w zawieszeniu), znacznie więcej miejsca w środku, no i generalnie jest zawsze lepiej wyposażone. To w końcu auto do dłuższych dystansów. Niemniej jednak w przyszłości kupię jeszcze jakieś e36, najchętniej m3 do trzymania w garażu na przejażdżki :-) kanciate e30 i e36 mają coś w sobie...

 

Koszty

mówisz że masz 318.... to koszty wzrosną. Jak by nie było przesiadasz się z 4 garów na 6, więc spalanie większe. w 525 możesz liczyć na srednie spalanie na poziomie 11l. Tak jest przynajmniej u mnie, tzn: łagodna jazda w trasie 8,5l a w mieście od 12 do 13,5l. Wszystko zależy od korków (w Krakowie tak wychodzi). Inne koszty, hmmm, ciężko mi powiedzieć, bo w e36 przez 2 lata poza eksploatacyjnymi sprawami nic nie musiałem naprawiać. poza płynami wymieniłem tarcze przód (chyba 700 zł same tarcze) oraz nowe amortyzatory. To też był m-pakiet więc kosztywały nieco. W e39 widzę że ceny dobrych części (dobre zamienniki albo oryginały ale od producenta, nie od dilera) są podobne, przynajmniej z moich obserwacji.

 

Kupuj, tylko w tej cenie starsze a w lepszym stanie. I nie skuś się na suto z przebiegiem 150 tys km :-) takie roczniki swoje już przejechały i na pewno nie znajdziej poniżej 200.000 km. Ale jak ktoś dbał, to taki przebieg nie straszny, pojeździ jeszcze dłuuuuuuugo.

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, ze warto...pod warunkiem, ze nie zamieniasz sprawnego, w dobrej kondycji i dofinansowanego pojazdu na auto pt. "wieczna skarbonka".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam kolegów. Dołączam do pytania aby już nie zakładać nowego tematu. Mam BMW E36 320 Trafiła mi się okazja zakupu BMW E39 525 TD 2000 rok przejechane 17000 tyś. km. ze skrzynią automatyczną za 18000 tyś. zł.

 

Moim zdaniem, i chyba nie jestem w tym osamotniony, za takie pieniądze nie szukaj e39 z tego rocznika. kupisz szmelc który zaraz pochłonie masę kasy. I jeszcze TDS, który na 99% jest zajechany (jak większość tdsów u nas...)

 

moja rada: albo dołóż jeszcze 10 tys i wybierz się na poszukiwania auta, albo jeśli 18 tys to cały twój budżet to nie kupuj e39 tylko zamień swoje 320 na e36 z większym silnikiem lub zadbane e34, jeśli takie znajdziesz (zostanie ci nawet trochę kasy na radio :-)...albo zostań przy tym co już masz :-)

 

Po prostu uważam że dość leciwe już BMW trzeba kupić w idealnym stanie. Jak ktoś wcześniej nie dbał o auto to teraz sprzedaje za śmieszne pieniądze, a tobie jako nowemu włascicielowi przyjdzie wszystkie te zaniedbania naprawić nadrobić...

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jest fajny (niski na ten rocznik) i jeszcze długo pojeździ jeśli ktoś o niego dbał. Ale koniecznie sprawdź auto w jakimś serwisie, bo moim zdaniem jest po prostu tanie.

 

Oczywiście może się okazać że auto jest w niezłym stanie a niska cena wynika z koniecznosci wymiany części eksploatacyjnych takich rzeczy jak tarcze, klocki, amortyzatory, łyse gumy itd... niemniej jednak to cię bedzie w sumie sporo kosztowało. po prostu zwróć na to uwagę.

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kolego ja mam bmw e36 320 w stanie dobrym a ta e39 525 TD to rok 2000 szukam teraz diesla

 

Maniek, upewnij się w jakimś serwisie co jest do zrobienia. Sama przejażdżka to jeszcze nie wszystko, wielu rzeczy nie jesteś w stanie tak ocenić. To na co moim zdaniem powinieneś zwrócić uwagę to:

 

  • tarcze i klocki
  • pompa wspomagania, przy tym przebiegu zazwyczaj pada - za oryginał poza serwisem zapłacisz 700 zł + wymiana 300 zł. używana jak znajdziesz pasującą do modelu około 250 zł. zamienników nie polecam, momentalnie padają
  • amortyzatory, wahacze, gumy, inne elementy zawieszenia. to może się nazbierać naprawdę sporo kasy, zalezy jakie jest zawieszenie. jesli Mpakiet to wydasz solidne kilka tys. jeśli poprzednicy nie robili zawieszenia, masz to jak w banku
  • regeneracja kolumny kierowniczej (konieczna mniej więcej przy tym przebiegu) - ok. 1000 zł
  • turbosprężarka...żadna nie wytrzyma takiego przebiegu bez wymiany/regeneracj
  • sprzęgło
  • opony - mówisz że są do wymiany. zależnie od rozmiaru może cię to sporo kosztować. jeśli nowe to wydasz 2.000 na komplet tańszych gum (jakiś mniejszy rozmiar). oczywiście im szersza guma tym drożej. uzywane też są jakimś rozwiązaniem, ale zaraz będziesz musiał kupować kolejny komplet...
  • itp, itd.

 

To wszystko są rzeczy eksploatacyjne, które w kązdym aucie się zużywają i musisz się z nimi liczyć. osobna hostorią jest to czy ktoś o auto dbał i zafundował rdzę po niefachowych naprawach blachy, skrzywioną geometrię auta po wypadku, zajechany, nierówno pracujący silnik itp.

 

Moim zdaniem za 18 tys kupisz e39 do którego od razu przyjdzie ci dołożyć ok. 6 - 10 tys na potrzebne wymiany. Jeśli oczywiście zależy ci na jeżdżeniu bezpiecznym i niezawodnym autem a nie powiązanym drutami złomem.

 

za taką kasę to lepiej kup w Niemczech (najlepiej na własną rękę) e36 w dieselu z ostatnich lat produkcji. Przynajmniej będziesz jeździł a trzymał w warsztacie.

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam nowe pytanie?! Jestem posiadaczem bmw e36 1.8i 1993r. i zastanawiam sie nad zmiana na e39 tylko benzyna. jaki silnik polecacie? Bo czytalem ze 2.0 jest za slaby do tej masy, a jak mam kupic 523 lub 525 to lepiej 528. Robie ok 200-300km tygodniowo i zastanawiam sie czy bylo by mnie stac na taka pojemnosc?? Moje obecne bmw pali 9-11l benzyny. Jaki silnik polecacie i jakie jest ich spalanie naprawde???? prosze o odp :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.