Skocz do zawartości

320d szarpanie przy ruszaniu


gibas2

Rekomendowane odpowiedzi

Milion osób to miało

Możliwe przyczyny:

Sprzęgło (najprawdopodobniej)

Koło dwumasowe

Poduszki pod silnikiem, skrzynią

 

Temat wystepuje na forum dośc obszernie.

 

Takie trzepanie budą nie jest dobre na dłuższą mete, uszkadzaja sie elementy dotyczące zawieszenia napędu, i dyfra i inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie teraz pytanko........czy dobry mechanik jest w stanie to ustalic ktora z tych czesci jest do wymiany......bo niechce trafic na takiego ktory wymieni mi wszystkie te czesci? chodzi tutaj o kase... ile by to kosztowalo?

 

poduszki pod silnik?

poduszki pod skrzynie?

dwumas?

ta tuleja numer 9 ? czy widac jakos po nie zniszcznie albo pekniecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz głuche pukanie przy ruszaniu z okolic mostu to możesz zdiagnozowac to w następujacy sposób ruszaj do przodu i do tyłu w ten sposób że tylko wrzucac biegi i lekko puszczac sprzęgło i jak będzie pukało to tuleja a najlepiej zrobic to na kanale jak go masz i niech ktoś ci tak delikatnie rusza a Ty obserwój z kanalu co tam puka.

 

Wymiana tuleji

W warsztacie powiedzieli mi 200 zł za wymiane wiec ja im podziękowałem :P kupiłem sobie gwintowany pręt nakrętki podkładki do tego jeszcze potrzebne łożyska( choc można wykorzystac co innego) i jeszcze kawałek rórki o srednicy minimalnie większej niż srednica tuleji.

teraz na jedna strone tuleji przykładamy łożysko przekłądmy przez nią ten pręt z drugiej strony nakladmy na pręt tą rurke a na koniec rurki drugie łożysko po za łożyskiem podkładki no i na końcu nakrętka która będziemy skręcac całe to moje urządzonko :mrgreen:

 

Przed rozpoczęciem skręcania musisz spryskac tą tuleje WD-40 i w czasie skręcania postukiwac ją lekko młotkiem do skręcania najlepiej użyc grzechotki z długim wsadem klucza.

 

Powodzenia :cool2: a i po robocie w ramach zaoszczedzenia pieniędzy zafunduj sobie piwko :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szarpanie, pukanie... ciągle to samo.. zmora e46. Tak jak ktoś wyżej zauważył jeśli jest to głuchy puk z tyłu to też obstawiam część nr 9. Koszt 90zł w Intercarsie, roboty trochę z tym jest bo trzeba odkręcić dekiel od dyfra, zlać olej i trochę się pomęczyć, żeby starą tuleję zdjąć.. także 150-200zł w warsztacie może to kosztować. Sam u siebie ostatnio wymieniałem i pomogło..ale cosik jeszcze mi puka.. muszę zdiagnozować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też cos podobnego się dzieje(jak szybciej puszcze sprzegło, wystepują takie szarpania.Natomiast stuka tylko jak wrzucam wsteczny.Ale zaczynam to olewać.Przejmowac się tym=wymiana połowa auta :D .A jak będzie bardzo żle to się go pozbedę.i przeminie miłość do BMW.W przyszłosci chyba kupię japońca :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Rok temu też miałem szarpania przy ruszaniu są to już wypracowane sprężyny w dwumasie , potem zaczęło mi sprzęgło ślizgać i trza było robić. Wymieniłem dwumas i sprzęgło. Koło mnie kosztowało 1800 zł LUK a sprzęgło 560 zł SACHS :?

to po wymianie jednego elementu tak za ok 3 tyś to już auta nie opłaca się sprzedawać tylko trzeba wyjeździć swoje...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawać raczej nie narazie bo troche przy niej zrobiłem , jest zadbana , dwa lata temu zrobiłem chipa na 162 KM jeździ się bardzo fajnie bo ciągnie mocno już od 1400 obr. Wczoraj przepływke wymieniłem bo siadła mi Bosch org 505 zł a 2 tygodnie temu zrobiłem sobie sam czyszczenie kierownic w turbinie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy się zacinały to nie wiem , nie było jakiś spadków mocy zrobiłem to tak profilaktycznie , miałem 2 dni wolnego więc postanowiłem ją rozebrać bo przebieg jest już dosyć spory. Ale dobrze że to zrobiłem bo było już sporo nagaru i sadzy oblepionej i mogła by się zacząć przycinać w niedługim czasie a tak to jest jak nowa. Roboty troche jest kanał musi być , klucze nasadowe , grzechotka oraz nasadka dwunastokątna nr12 do odkręcenia turbiny od kolektora. Turbina i mechanizm sterowania kierownicami jest banalnie prosty do złożenia. Rozebranie wymycie i złożenie turba 3 godziny. Turbine żeby wyciągnąć trza zrzucić cały wydech jak to zrobisz dostęp jest ogólnie dobry. Jak chcesz szczegóły to pisz :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.