Skocz do zawartości

Jaki swap do E30?


djsuchy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od razu mowie ze nigdy nie mialem do czynienia z autami BMW, ale cos napalilem sie na wlasna inicjatywe.

Zamierzam do budy 325, bo slyszalem ze z taka jest latwej w ewentualnych przerobkach, wlozyc jakis wiekszy silnik, z BMW z tamtejszych okresow. prosze o krok po kroku opisanie jaki silnik, skrzynia i inne czesci najlepiej podeszly by pod ta bude, z jak najmniejszymi problemami. Myslalem o jakims V8 3.0 z e34... Hmm chyba ze jakas M52B28 z E36 bo tak podejrzewam to V8 moze byc za ciezkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy użycie szukacza jest aż takie trudne?? :mad2:

:search:

 

Temat wałkowany na forum ZYLION razy!!

.....

 

 

TEXT obok Twojego loginu

" djsuchy

Zanim zapytasz - POSZUKAJ!"

 

nie jest tam bez powodu.......

 

Ale w skrócie żeby cię nie zniechęcić ;)

 

Jak chcesz mieć klasyczne E30 to wsadzaj silnik z epoki E30 M20, M30

Tu możesz w skrócie poczytać o silnikach:

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:BMW_engines

 

Jak chcesz mieć lepszą technologię w starej budzie to coś nowego.

Chcesz V8 w E30 4,4 litra?? No problemo!!

 

Pisz na PW.

Ja mam M52TuB28

 

Ale zanim napiszesz przeczytaj na forum kilka wątków SWAP'owych.

Po prostu odrób pracę domową ;)

 

Pozdro

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem....

Ale chodzi mi o to aby napisac krok po kroku co trzeba zrobic, wymienic, przyciac, zespawac itd... krok po kroku, mysle ze to bedzie bardzo pouczjace, a jakos nie moglem tego tak opisanego znalesc.

Wyczytalem rowniez ze wlasnie wlozenie np z M52B28 z E36 jest najmniej problematyczne i oplacalne, jezeli sie myle to prosze poprawic.

Powtarzam ze z BMW nie mielem do czynienia nigdy i to moj dziewiczy projekt wiec prosze o wyrozumialosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chciałbyś gotową receptę co i jak zrobić??

Niestety nikt Ci czegoś takiego nie da.

Pamietaj że SWAP kosztuje sporo pieniędzy.

To czego oczekujesz to tak jakby piekarz zdradził przepis na ulubione ciasto.

Niestety takiej odpowiedzi nie dostaniesz.

 

Powodzenia

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh widocznie zle trafilem a ty nie rozumiesz idei tej zabawy. Co z tego ze kosztuje...

A myslalem ze tu mozna uzyskac troche odpowiedzi a nie sluchac nabijacza postow, czy jak to sie nazywa, bez obrazy oczywiscie. Wszystko juz od poczatku wiedziales?

Ja tylko zadalem proste pytanie, bo czegos poprostu nie wiem...

Wiem ze jest obcja "szukaj", jezeli sie tylko do tego mamy ograniczac, wiele napisane jest , ja poprostu chcialbym wiedziec jaki np wlozyc silnik z cala reszta to takiej budy, jakie beda po drodze problemy itd. Nie boj sie nie zapytam ciebie jaki olej lejesz, i nie bede miec mocniejszego wozu, jak sie tak tego tak bardzo boisz zdradzic. Bo moze nie rozumiesz szeroko pojetej idei FORUM, tu sie pomaga a nie zniecheca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ale lijo1979 ma rację, wiele osób zarabia na tym i niechętnie udziela informacji, nikt ci nie poda gotowego przepisu bo jest wiele spraw które wychodzą w trakcie, a zależą od tego co masz w samochodzie, z jakiego samochodu bierzesz motorownię itp...

 

jak chcesz żeby było najłatwiej to wsadzaj M50B25, z oczywistych rzeczy to miska olejowa z e34, łapy silnika z e36, serwo z iX, chłodnica z 324 diesla, dodatkowy wiatrak z e34 lub e32 (od klimy) elektrykę sam ogarniesz jak wiesz co to schemat i jak się go czyta, do tego odpowiedni wał, odpowiednie przełożenie dyfra itp

 

w nowszych silnikach R6 (M52, M54) dochodzi ci EWS, trzeba się go pozbyć

 

ewentualnie klasyczne M30, cieżkie, ale pięknie brzmi i jest odporne na katowanie, choć swap jest już troche trudniejszy, trzeba pospawać łapy, odpowiednio ustawić silnik, podpasować skrzynie z M10 podłączyć obrotomierz itp.

 

V8 nie jest ciężki bo jest aluminiowe, dochodzi kwestia przeniesienia serwa za lampę i najgorsza czyli skrzynia biegów

jak chcesz możesz włożyć nawet V12, i ponoć łatwiej to zrobić niż V8 (nie wiem bo się nie bawiłem)

 

to tylko podstawowe informacje, a patentów jest sporo więcej, do tego każdy samochód jest inny, one mają po 20 lat i nieraz wychodzą kwiatki tworzone przez poprzednich właścicieli (np namieszane w instalacji elektrycznej, podłączasz a okazuje się że nic nie działa) i jeżeli nie ogarniasz mechaniki to nie bierz się za to bo potem poprawianie jest najgorsze

 

buda od 325 to dobra baza, bo masz grube lagi z przodu, a z tyłu tarcze, tylko ciężko znaleźć dobre 325, najważniejszy warunek to zdrowa buda

 

polecam poczytanie www.e30.de oraz http://www.300mm.de/ jest tam sporo info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Myślę ze jeżeli masz wiedzę na temat mechaniki i dysponujesz odpowiednim sprzętem to nie potrzebujesz gotowej recepty jak w najdrobniejszych szczegółach się do tego zabrać. Swego czasu miałem E30 325 i zastanawiałem się nad swapem. Myślałem nad jakimś V8, bo wydawało mi się że przy 6 cylindrach zysk mocy będzie za mały w stosunku do kosztów. Ze względu na koszty i poziom komplikacji takiej przeróbki do niczego nie doszło. Teraz mam E36 325 i mój pogląd się zmienił. Niby tylko 20KM różnicy, ale różnica odczuwalna jest dużo większa. Do tego zużycie paliwa ok 40% niższe niż uzyskiwałem jeżdżac E30! Gdybym dzisiaj ponownie miał wizję swapu w E30 to wybór padłby na silnik M50B25, M52B25 lub M52B28. Najbardziej optymalna opcja to posiadanie E30 z silnikiem M20B25. Do swapu najlepiej kupić całe E36, powypadkowe, lub anglika. Do przekładki potrzebny jest silnik wraz z całym osprzętem, wiązką instalacji silnika, komputerem, filtr powietrza itp. Reszte układu napędowego może zostać. Trochę szukałem na ten temat i skrzynia biegów z E30 będzie pasować. Największy problem to przeróbka miski olejowej i smoka bo w E30 zbiornik oleju jest z przodu silnika, a w E36 z tyłu. Układ wydechowy, układ chłodzenia będą pasować po niewielkich modyfikacjach. Ogólnie nie jest to bardzo skomplikowana przeróbka. Za zakupem całego E36 przemawia to że będziesz miał wszystkie niezbędne elementy. Dodatkowo można będzie pokusić się o wymianę piast w kołach dzięki czemu będzie można założyć koła na 5 szpilek. Anglika w dobrym stanie idzie kupić za 4-5tys.zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a w dodatku z dawcy można posprzedawać kupę części (tapicerka, fotele szyby jakieś częsci blacharskie jak bedą całe i koszt się zmniejsza)(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Swap bardzo ciekawy jednak wymagajacy nakladow finansowych i dosc pracochlonny, ale efekt zapewne cudowny.

 

Na marginesie: co chwila jak widze tematy o swapie e30 w kazdym temacie widze milion razy ten temat byl .. I uzytkownicy szukajcie sobie. To po chol.. Te forum jak w kazdym temacie odsylacie do nastepnego i tak do 1tematu o swapie zapewne tez. Sorki za offtopic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o M50 i M52 to potrzebujesz w zależności z którego modelu masz motor ze skrzynią zaczynając od przodu:

- Chłodnica E30 2.4TD czyli największa jaka była, a do niej dodatkowo prawą podstawkę którą kładziesz z lewej strony.

- albo elektryczny wiatrak od klimy, albo visco od 2.4TD w E30 lub 2.5TDS z nowszych modeli (rozpoznać je można po trzech a nie czterech śrubkach mocujących wiatrak).

- miska olejowa ze smokiem i bagnetem z E34 M50.

- łapy silnika i poduszki z E36 silniki M52 i chyba M50 (poduszki przy montażu w E30 kładziesz do góry nogami).

- rurka bagnetu w zależności od czego masz silnik. M50 nic nie muszisz robić, M52 docinasz długość aby była taka jak od M50 ale np. w E39 jest spływ odmy do rurki więc dół rurki zostaje.

- skrzynia najlepiej od dawcy oczywiście manualna.

- wybierak biegów z e36 lub go przerabiasz dopasowując długość

.- czujnik temperatury na zegary bierzesz z E30 ten brązowy (jak motor M50 to wkręcasz w miejsce tego co jest na silniku, a jak M52 to robisz dodatkowy otwór w głowicy lub montujesz go gdzieś na wężu).

- wał pędny najlepiej pasuje z E30 2.4TD na duży krzyżak.

- pompa wspomy ori z silnika i można dać magiel z E36, ma krótsze przełożenie.

dyfer moim zdaniem najlepszy jest 3,25 z E30 2.4TD.

- EWS bierz komplet z silnikiem (potrzeba moduł EWS, transpondent, pestka kluczyka i sterownik silnika z kompletu).

- aha, serwo musi być podwójne bo mniejsze np. E30 iX, E34 2.5TDS, lub OmegaB z tym samym motorem.

- wydech najlepiej z E36 na dwururce i końcowy z E30 ale to już można sobie pospawać jak kto woli.

- no i tarczówki z tyłu, gruba laga z przodu na wentylowanych tarczach.

- zostaje instalacja, czyli schematy z neta, jest ich pełno.

Wniosek_ najprościej M50B25, najtaniej i ma katalogowo 1KM mniej niż M52B28, ale najpiękniejszy najlepiej pasujący i najpiękniej brzmiący jest M20B25.

To cała receptura z której robi się chleb :)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleście odgrzali.... :duh:

co do wału to pasuje z e36 328i i taki jest o wiele łatwiej dostać niż ten z td.

Wniosek_ najprościej M50B25, najtaniej i ma katalogowo 1KM mniej niż M52B28, ale najpiękniejszy najlepiej pasujący i najpiękniej brzmiący jest M20B25.

To zaskakujące, że jeden koń różnicy, a tak odczuwalne różnice w przyspieszaniu :D Auto nie jedzie koniami :evil: Co do dzwięku się zgodzę-M20 rządzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

m52B28 ma większy moment w większym zakresie obrotów, a jeśli to będzie końcowa wersja na podwójnym vanosie to ten silnik jedzie od 1500 do 6500 obrotów jednostajnie przyśpieszając. Oczywiście, dużo zrobi dyfer jaki zastosujesz, ale do m52 spokojnie można jakieś długie przełożenie dać, bo w e30 spokojnie tę budę pociśnie do 250-260 km.h

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Ja mam m52b28 u siebie w e30i jestem jak na razie zadowolony lecz jeszcze pełnej mocy nie odczułem w tej budzie bo mam tryb awaryjny i kreci do 5.5 tyś i odcina musze porobić elektrykę do końca i wtedy mogę się wypowiedzieć ale już teraz robi szał :) chodź są plany na zimę 4.4 v8 :) i mam krótki dyfer podejrzewamy że 4.45 i v-max mam 160km i biegi są strasznie krótkie ale też szybkie :) ruszanie praktycznie z dwójki i nie wiem jaki dyfer kupić w zamian tego mojego czy jakiś 3.15 czy jaki będzie najbardziej odpowiedni ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.