Skocz do zawartości

sprężyny LESJÖFORS


O.G.

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód nieobciążony jest nieco przechylony w prawo (błotniki z prawej ok. 1cm niżej niż z lewej - i przód i tył), a jak się go nierówno dociąży (bardziej z prawej) to już mocno się przekrzywia. Nieuchronnie nadszedł czas wymiany sprężyn, jak rozumiem (amortyzatory - założone już 4 nowiutkie Bilstein B4).

 

Chcę założyć najzwyklejsze, nieobniżające, nieutwardzane itd., ale NOWE!

 

Czy ktoś z Was jeździ na sprężynach LESJÖFORS i może je polecić albo wręcz przeciwnie??

 

Przewijają się one w paru wątkach - wszystkie zgłębiłem i opinii w sumie żadnych nie znalazłem. Z góry podzięki za rady.

 

Aaa - dodam tylko, że to szwedzka firma, a nie jak wiele osób pisze - francuska (co w przypadku żelastwa może mieć znaczenie :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę na spreżynach LESJÖFORS od prawie roku - co prawda tylko z tyłu ale moge je śmiało polecic - samochód stoi równo, jeżdzi sie normalnie (nie za sztywno itp.) Wykonanie spreżyn rowniez nie budzi zastrzezen. Sa na pewno lepiej wykonane od K+F albo JAMEXA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżam swój temat sprzed lat na fali licznych doświadczeń w międzyczasie.

 

Lesjofors absolutnie nie daje rady. Szczególnie z przodu. Po pół roku i dosłownie paru tysiącach kilometrów przód siada i jazda po leżących policjantach bez zahaczania o nich jest możliwa tylko z naprawdę bardzo bardzo niską prędkością. Przećwiczone na dawno już sprzedanej 318ti a także przez kolegę na Fiacie Stilo (któremu poleciłem je zanim sam się sparzyłem :evil: ).

 

Z kolei jakiś czas temu w Mondeo III założono mi CS Germany z przodu. Nigdy nie szalałem na progach (zastanawiam się czy Ci którzy 50-tką przejeżdżają przez nie to wyłącznie użytkownicy samochodów służbowych czy czystej krwi debile) i dobrze, bo CS Germany podobnie, jak Lesjofors są za miękkie (albo mają za mało zwojów) i przód jest obniżony w stosunku do oryginału.

 

Jedno szwedzkie, drugie niemieckie, a wszystko niewiele warte, wbrew temu czego możnaby się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poleciały mi sprężyny z tyłu. Zamówiłem co prawda kpl. w ASO ale zastanawiam się czy nie lepiej będzie założyć jakiś markowy zamiennik, nie chodzi mi o cenę a może wyższą jakość. Jakieś podpowiedzi??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW ma to do siebie, że bardzo nisko opada przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające więc trzeba uważać.

 

BMW, Fiat, Ford... To nie kwestia marki samochodu tylko marki sprężyn. Widać sprężyny ze średniej wydawałoby się półki (Lesjofors, CS Germany takimi chyba są - przynajmniej cenowo) nie dają rady. Na przyszłość tylko oryginały, a jeśli nie, to tylko z najwyższej półki zamienniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW ma to do siebie, że bardzo nisko opada przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające więc trzeba uważać.

 

BMW, Fiat, Ford... To nie kwestia marki samochodu tylko marki sprężyn. Widać sprężyny ze średniej wydawałoby się półki (Lesjofors, CS Germany takimi chyba są - przynajmniej cenowo) nie dają rady. Na przyszłość tylko oryginały, a jeśli nie, to tylko z najwyższej półki zamienniki.

 

Co nie zmienia faktu, że BMW stoi niżej od Fiata czy Forda.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.