Skocz do zawartości

320d '00r Przepływomierz, turbo lub jeszcze cos innego??


firarafi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam objawy są takie:

 

Jade np na 3 biegu wciskam do deski, samochód pieknie przyspiesza i nagle pach brak mocy i koniec przyspieszania ujmuje gazu, wciskam jeszcze raz i spadek mocy zanika, samochód przyspiesza do końca. to samo dzieje się na innych biegach. Czasami opisane zjawisko nie występuje i samochód przyspiesza normalnie w całym zakresie obrotów. I teraz pytanie co to może być, muszę to naprawic bo to cholernie niebezpieczne zjawisko zwłaszcza podczas wyprzedzania.

 

I jeszcze jedno, samochód nie kopci, nie bierze oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mialem kiedys podobny problem i okazalo sie ze poprzedni wlasciciel zmienial przeplywomierz ale nie zrobil adaptacji i dlatego autko tracilo moc i to czesto podczas wyprzedzania:). Po 1,5 roku znowu mialem problemy z wielkim spadkiem mocy, podczas przyspieszania nagle utrata calej mocy do tego stopnia ze auto nie przyspieszalo tylko zwalnialo na full otwartej przepustnicy, po przejechaniu 1-2 km moc wracala po czym jak znowu przyspieszalem ta sama sytuacja i okazalo sie ze do wymiany byl regulator cisnienia turbosprezarki, po wymianie autko stalo sie mocniejsze niz przed usterka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! :)

 

miałem identyczne objawy jak ty opisujesz okazało sie ze przycinal sie zawor przy turbinie radze wymienic na oryginalny koszt to ok 300zl a z regenerowanymi albo z zamiennikami roznie bywa nie ma sensu zaoszczedzic np 100zl zeby za 3 miesiace znowu robic to samo.

 

p.s. po wymianie auto jedzi jak nowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zawor o ktorym pisze krism84 to wlasnie regulator cisnienia turbosprezarki o ktorym pisalem wyzej i moze faktycznie u ciebie tez sie zacina, tez kupilem w ASO za ok. 280 zl jak wyjechalem z serwisu to wrazenie takie jakbym dostal nowy silnik, zobacz jak to wyglada: http://moto.allegro.pl/item694538940_zawor_czujnik_turbiny_egr_bmw_e46_e39_e38_diesel.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor o ktorym pisze krism84 to wlasnie regulator cisnienia turbosprezarki o ktorym pisalem wyzej i moze faktycznie u ciebie tez sie zacina, tez kupilem w ASO za ok. 280 zl jak wyjechalem z serwisu to wrazenie takie jakbym dostal nowy silnik, zobacz jak to wyglada: http://moto.allegro.pl/item694538940_zawor_czujnik_turbiny_egr_bmw_e46_e39_e38_diesel.html

 

 

Ja czyściłem ten zawór parę dni temu. Przed wymianą warto przeczyścić (delikatnie - pędzelkiem), może to rozwiąże problemy mocy.

viewtopic.php?t=29414&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki zaworek można kupić na allegro oryginał pierburga za 120 pln - w ASO kroją jak za zboże a te zaworki występują w wielu innych markach

 

co do tego przerywania i brakami mocy to tez warto sprawdzić ciśnienie paliwa - możliwe że pompa wstępna paliwa już niedomaga i daje za słabe ciśnienie na pompę CR co skutkuje brakami mocy - to częsta usterka w bmw z dieslem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki zaworek można kupić na allegro oryginał pierburga za 120 pln - w ASO kroją jak za zboże a te zaworki występują w wielu innych markach

 

co do tego przerywania i brakami mocy to tez warto sprawdzić ciśnienie paliwa - możliwe że pompa wstępna paliwa już niedomaga i daje za słabe ciśnienie na pompę CR co skutkuje brakami mocy - to częsta usterka w bmw z dieslem

to proszę o linka do takiej aukcji za 120zł albo zbliżonej cenie za Pierburga , dziś dowiadywałem się o Pierburga i wyszło 360 zł !!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maiłem identyczny objaw.

Diagnoza wykazała niedostateczną ilość powietrza w kolektorze dolotowym w niektórym zakresie obrotów.

 

Co zrobiłem:

- czyszczenie całego dolotu - mi zrobili to świetnie i fachowo w BMW SPECIALISTS w Łomiankach,

- wywaliłem katalizatory - po tym sprężarka zaczęła się dopiero wkręcać na swoje obroty,

- oczyściłem membranę w tych zaworkach, o których tu piszecie,

- nasmarowałem smarem miedzianym cięgno sterujące łopatkami turbiny.

 

Teraz jest ok!!!!

Komu bimer dużo pali? :)

BMW BRUTUS to dopiero smok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maiłem identyczny objaw.

Diagnoza wykazała niedostateczną ilość powietrza w kolektorze dolotowym w niektórym zakresie obrotów.

 

Co zrobiłem:

- czyszczenie całego dolotu - mi zrobili to świetnie i fachowo w BMW SPECIALISTS w Łomiankach,

- wywaliłem katalizatory - po tym sprężarka zaczęła się dopiero wkręcać na swoje obroty,

- oczyściłem membranę w tych zaworkach, o których tu piszecie,

- nasmarowałem smarem miedzianym cięgno sterujące łopatkami turbiny.

 

Teraz jest ok!!!!

 

 

Hej mam pytanie odnośnie wywalenia katalizatora:

 

-jakie koszty

-jakieś efekty uboczne wycinki ? tzn głośniejsza praca silnika itd itp

 

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla dobrego tłumnikarza roboty było na 2 godziny.

W miejsce pierwszego katalizatora wstawił pustą rurę, natomiast w miejsce drugiego - tłumnik środkowy w obudowie katalizatora - żeby na przeglądzie się nie czepiali :)

Koszt ze wszystkim: 300zł - wziął katalizator - niech se go sprzeda, bo mi się po złomach nie chce chodzić!!

Pierwszy kat był przytkany... drugi - w miarę ok.

 

Efekty:

- Wchodzi na obroty trochę niżej niż wcześniej i nie przytyka się przy 3tyś.

- Lepiej się zbiera, choć samo czyszczenie dolotu dało więcej niż wycięcie katów.

- Wewnątrz samochodu nie ma żadnych zmian akustycznych.

- Na zewnątrz tuż po uruchomieniu silnika na obrotach jałowych słuchać miły delikatny świst jak turbina wchodzi na swoje obroty robocze. Wcześniej tego nie było!!!

- W trakcie przyspieszania też słychać jak pompuje!!! Ale tylko na zewnątrz (przy otwartych szybach). Świst nie jest bardzo głośny, ani meczący, tylko taki przyjemny, zagłuszający trochę warkot diesla. Nie wiem czemu, ale wcześniej tego nie było słychać. Teorię mam taką, że może zatkany kat ograniczał obroty turbiny, przez co nie wchodziła ona na takie obroty jak powinna fabrycznie i nie pompowała tyle powietrza co powinna. Teraz jak wkładam rękę w miejsce gdzie silnik ciągnie sobie powietrze (zaraz za nerką) czuję porządny odkurzacz nawet bez dodawania gazu :)

- Dźwięk z rury wydechowej jest trochę bardziej metaliczny.

Komu bimer dużo pali? :)

BMW BRUTUS to dopiero smok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reasumujac, duzo do sprawdzania:

 

-sprawdzic czy przeplywka dziala

-zaadaptowac przeplywke ( choc ogrom ludzi mowi ze nie trzeba, drugi mowi ze trzeba )

-przeczyscic dolot

-wymienic zawor sterowania cisnieniem sprezarki ( wastegate? )

-przeczyscic/wymienic ic

-sprawdzic czy kat nie jest zapchany ( co w ok 10 letnim aucie jest calkiem prawdopodobne )

-wyczyscic membrany na zaworkach

-sprawdzic pompe i cisnienie

 

sporo, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie pomogła wymiana zaworu sterującego ciśnieniem sprężarki.... jak rozebrałem stary zaworek to ten filterek był tak przypchany że chyba nie chciałbym już jeździć na nim po wyczyszczeniu ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dziurą w mocy (2300-2600obr/min)walcze już ponad rok,wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe.Została turbina,dodam ,że problem występuje tylko na ciepłym silniku ,gdy pedał wcisne gwałtownie w podłoge ,na zimnym jest ok.
BMW do końca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich pomagających, bo miałem ten sam problem i regularnie sobie powraca z mniejszą lub większą częstotliwością. to te zawory EGR :!: :!: :!: zapychają się od kurzu z drogi. jak nie czyściłeś ich nigdy to wyczyść oby dwa. a jak juz to robiłeś to tylko ten od strony turbiny (potrzebny klucz nasadowy 10, dwa śrubokrętu do ściągnięcia osłony filterka i zimny silnik, bo można sie tam nieźle poparzyć, myjemy filterek acetonem na waciku dopuki nie będzie widoczna siateczka. zalania nie ma sie co obawiać) jak juz dostaniemy się do filterka i sciągniemy wszystkie plastiki z silnika warto przy okazji wymienić wszystkie gumowe przewody powietrzne bo mogą być sparciałe od temperatury a przez szmaciany oplot tego nie widać ( jest ich tam ok 3 metrów ) dalej czyszczenie albo wymniana filtra odmy ( u mnie pomogło samo czyszczenie ) roboty na parę godzin w sobotnie popołudnie a efekt- jak nowy samochód (przez pewną chwilę po zdjęciu przewodó ze zbiorniczka za zbiornikiem paliwa auto nie będzie żywo reagowało na pedał gazu. ale jak tylko ciśnienie sie wyrówna jest juz fajnie. to tak mniej więcej opisane co można robić-więcej i ze zdjęciami jest w dziale zrób to sam polecam poczytac i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem tych filterków nie da się tak do końc wyczyścić , a koszt 120 zł za sztukę jest chyba niewygórowany .....

co do odmy też prawda że samochód lepiej ciągnie jeśli nie była dawno wymieniana a ją wymienimy tylko jak wymieniać to razem z obudową bo jest tam membrana która też się zużywa ! podobno odmę trzeba wymieniać co drugą wyminę oleju!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworki sterowania EGR i turbo mam nowe,przepływomierz także ,przewody podciśnienia,odma nowa,turbina lekko świszczy i nie bierze oleju ,ciągnie dobrze oprócz tej nieszczęsnej dziury (chwilowym braku ciągu),pompa wtryskowa po regeneracji ,wszystkie filtry wymienione ,cały układ dolotowy sprawdzony.Jakie ciśnienie powinna dawać pompa paliwa w baku.Może to jest właściwy trop.Odpala od strzała.
BMW do końca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkakrotnie juz slyszalem plotke ze 136konne turboklekoty od bmw mialy niekiedy wadliwe programy i tylko remap pomagal a ze w wiekszosci wlasciciele decydowali sie na konkretny remap, to i mocy zrobilo sie wiecej i pojawial sie usmiech na twarzy kierownika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.