Skocz do zawartości

XENONY - JAK WYMIENIĆ ŻARÓWKĘ W E46 PO LIFCIE


Pawik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Ostatnio padła mi żarówka xenonowa i chciałbym ją wymienić.

Mam lampy po lifcie, soczewkowe samopoziomujące. Z tego co się dowiedziałem występują tu żarówki D2-S.

Nie wiem natomiast jak dojść do tej żarówki, bo pod maską nie ma miejsca nawet na otwarcie dekielka na lampie.

Proszę was o jakieś instrukcje (najlepiej ze zdjęciami) w jaki sposób wymienić tą żarówkę.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam!

Wlasnie jestem po wymianie zarowek, wiec dla mnie swiezy temat.

Mam BMW 2002 a wiec po lifcie.Zarowki to d2s - kupilem na allegro za jakies 50 pln za sztuke.Chyba bylo warto, bo ladnie swieca i nic sie z nimi nie dzieje!

A zeby je wymienic to niestety musisz wyjac lampe.(Przynajmniej ja tak zrobilem)

Opisze krok po kroku(niestety nie robilem zdjec)

1. Odepni liswe pod lampa-ma ona 3 zatrzaski -na koncach i pośrodku (listwa wychodzi razem z ta szufladka ze spryskiwaczami)

2.Jak odepniesz listwe zobaczysz 2 sruby trzymajace reflektor - odkrec je

3.Reflektor ma jeszcze 2 sruby z gory( latwo je zobaczysz).Odkrec je

4.Dla ulatwienia mozesz poluzowac migacz.Sruba znajduje sie w szarym "koszyczku" - znajdziesz ją patrzac z gory

Mozesz wysunac teraz reflektor i odkrecic zarowke!

Powodzenia!

Niestety nie moge dorzucic teraz zdjec bo wybralem sie na rajd do Finlandii, ale nie BMW bo to dosc niepewny sprzet ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wlasnie jestem po wymianie zarowek, wiec dla mnie swiezy temat.

Mam BMW 2002 a wiec po lifcie.Zarowki to d2s - kupilem na allegro za jakies 50 pln za sztuke.Chyba bylo warto, bo ladnie swieca i nic sie z nimi nie dzieje!

A zeby je wymienic to niestety musisz wyjac lampe.(Przynajmniej ja tak zrobilem)

 

 

nie trzeba wyjmowac reflektora

najpierw lekko otworzyc dekielek zeby mozna bylo palcami sciagnac wtyczke i wtedy mozna caly dekielek zdjac juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, również jestem po wymianie żarników D2S w 323i po lifcie, i faktycznie nie trzeba wyjmować reflektorów, należy jedynie za pierwszym razem uzbroić sie w odrobinę cierpliwości, dekielek wyjdzie delikatnie oprawkę żarnika też bardzo lekko palcami da sie przekręcić...

Jeśli chodzi natomiast o żarniki z Allegro za 50zł niestety ja nie miałem tyle szczęście co kolega i mi spaliły sie w ciągu miesiąca oba, pierwszy po prostu rozświetlał sie przy zapalaniu świateł a po chwili gasł, nie sądziłem ze to wina żarnika i przez swoje kombinacje połamałem jego oprawkę, drugi po prostu explodował w czasie jazdy wiec wymieniłem oba na philipsy i problemu nie ma, świeca jednakową barwą i rozżarzają sie równo wiec od siebie polecam zainwestwoac w dobre żarniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety w dieslach trza luzowac lampe

 

 

niestety nie trzeba

 

niestety trzeba chyba że masz jakis patent bo niestety na przeszkodzie stoi trzpien mocujacy wiazke elektryczna

jest dokladnie na srodku "dekielka " reflektora dokładnie brakuje ok 1 cm luzu aby zdjąc "dekielek" i trza lampe luzować wiem bo przerabiałem temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba , jedyny problem dostania sie do żarówki jest od pasażera , bardzo mało miejsca , najlepiej zluzować zbiornik od spryskiwacza (1 śrubka) wystarczy 1-2 cm przesunąć zbiornik i spokojnie można dostać się do żarówki i wymienić , troche trzeba się nakombinowac z dekielkiem aby wszedł i zatrzasnął się ale chyba lepiej stracić 5-10 minut niż wyciągać całą lampe :) na upartego można nie luzować ale trzeba się sporo napocić i nawściekać

 

mi wymiana żarówek zajeła jekieś z 15 minut :) 1 raz , robiłem to w sumie kilka razy , najpierw zamieniałem żarówki bo mi mrugała jedna :) , później kupione z allegro żarówki 2x wypadały mi z oprawek :) , miały za gruby kołnierz i oprawka nie dokręcała sie do końca (zwrócie uwage na to bo wam na dołach się obluzują ) po lekkiej przeróbce jest ok i doszedłem do wprawy , myśle że spokojnie w 5 minut wymienie obie teraz :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jak odczepić tą listwę zatrzaski po bokach zeszły a ten na środku trzyma, mam już całą lampę luźną 4 śruby odkręciłem, ale wysuwam na jakieś 5 cm i coś właśnie pod spryskiwaczem trzyma... Wymieniam reflektor a nie żarówkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie,

 

proszę o pomoc. Stoję przed koniecznością sprawdzenia żarnika i z tego powodu muszę go wyciągnąć z reflektora (najpierw prawego).

 

Posiłkując się poniższym diagramem, jakie są kolejne kroki ?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BV91&mospid=47619&btnr=63_0809&hg=63&fg=05

 

Na razie udało mi się:

1. zdjąc osłonkę (część nr 8)

2. Odkręcić element zapłonowy (część numer 11) stojąc przodem do auta i kręcąc w prawą stronę

3. wyciągnąć element zaplównoy

4 ... i tu dalej nie wiem co robić. wydaje mi się, że powinienem odkręcić pierścień mocujący żarnik (element 10) ale stawia wyraźny opór w każdą stronę a nie chciałbym zniszczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Tak, ten pierścień się odkręca.

Z tego co pamiętam to nie jest on na gwint tylko taki "zaskakujący" :)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.