Skocz do zawartości

Duże spalanie Diesel 3.0


coboss730d

Rekomendowane odpowiedzi

Wklejam swój post także tutaj bo pamiętam, że jakiś posiadacz E60 czekał na efekty moich prac mając podobny problem. Niestety nie doszukałem się na forum tematu w którym rozmawialiśmy więc zakładam nowy wątek. Pozdrawiam

 

Zakładam temat który nurtuje wielu. Dzisiaj mogę z pewnością powiedzieć gdzie tkwi problem bo moim autem przejechałem już kilka tysięcy km od czasu kiedy oddałem do sprawdzenia głowicę. Na próbach wyszło, że 3 zawory kompletnie nie trzymają a 6 kolejnych jest słabych. Po pracy silnika nie można było tego usłyszeć, różnice w hałasie były znikome a tym bardziej niesłyszalne w środku. Przebieg samochodu przed naprawą wynosił ok 340 tyś km i jest to prawdziwy przebieg.

 

Wymieniono mi 3 zawory na nowe, 6 zregenerowano.

 

Efekt:

Spalanie spadło z poziomu 12-15 litrów do 9-11 :) inwestycja zwróci mi się maksymalnie w przeciągu pół roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz brać poprawkę na to, że mam 7er i różnice mas. Moje auto pali mniej więcej 1 litr więcej niż ten sam silnik w 5er i porównanie spalania jest przy uczciwej jeździe. jeżeli przestrzegał bym zawsze przepisów ruchu drogowego umiejętnie jeżdżąc to autko jest na prawdę w stanie spalić ok 8-9 litrów w cyklu mieszanym przy skrzyni automatycznej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny wpływ na anormalne spalanie w tych silnikach mają wtryski, przepływomierz i termostaty. Praktycznie każdy z 3.0d kutry pali więcej niż przewiduje norma ma problem z jednym z w/w elementów. Oczywiście pomijam sprawy typu ciśnienie w kołach, uszkodzona skrzynia A/T, styl jazdy itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski rozumiem (jakość paliw), przepływka raczej jest od razu wyczuwalna a termostat... trochę tego nie rozumiem. Mówisz o rzeczach które widać, czuć i są typowymi usterkami. Równie dobrze mógłbyś napisać, że duże spalanie powoduje bardzo niska jakość tankowanego paliwa ;) Ale jeżeli wszystko przy aucie pracuje ładnie a auto jest w pełni sprawne i zadbane to gdzieś musi coś być. Opisałem co i gdzie :) Dla czego miałem zniszczone zawory nie wiem. Dziwna sprawa skoro nic innego nigdy nie siadało, żadne wtryski ani żadna pompa czy cokolwiek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj problem nadmiernego spalania opisywałem we wszystkich wątkach...

 

Każdy mi wskazywał winę wtrysków i przepływomierza...byłem w servisie i mam OK

Dla pewności wsadziłem drugą przepływkę bo coniektórzy pisali mi,że

może być uszkodzona a komputer tego nie wykryje...auto dalej pali 15-16l

 

Ok nie będę opisywał ęty raz co powymieniałem czy sprawdziłem,ale sprawa

ma siętak,że do dnia dzisiejszego nie rozwiązałem problemu :?

 

Co prawda przebieg mam 220tys potwierdzony servisem i jak czytam twój prolem to dochodzę do wniosku,że chyba nic mi innego nie pozostało

jak zwalić głowicę i sprawdzic szczelnośc głowicy :|

 

No chyba,że możecie jeszcze coś mi doradzić...co? :)

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie zanim ją ściągniesz to musisz sprawdzić takie rzeczy bo ściągnięcie głowicy to już są koszta :(

 

Komplet uszczelek Elringa to koszt ok 450zł(pod głowice, pod kolektory i chyba coś tam jeszcze)

Koszt minimalnego planowania (zawsze robią tak z głowicami aluminiowymi) plus wymiana 3 zaworów na nowe i regeneracja 6 kolejnych wyszły w sumie 350zł (mega pozytywne zaskoczenie :)) robili to w Głogowie wymiana jednego z zaworów wychodzi chyba ok 30zł (nowy)

Do tego trzeb doliczyć:

-dojazd

-robociznę mechanika (ok. 500zł)

-wymiana oleju

-wymiana filtrów

 

I uzbrojenie się w cierpliwość bo w 2 dni tego nie zrobią.

Części zamawiałem w www.autoczesci.autosowa.pl/

 

Przypominam, że mam E38 z 2000 roku 3 litrowy Diesel wersję jeszcze 135KW przy E60 macie już nowsze silniki nie gwarantuje, że wyjdzie tak samo z kosztami.

Edytowane przez coboss730d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski to sie sprawdza na stole a nie na kompie ... zanim zwalisz glowice sprawdz kompresje na zimnym silniku plus proba olejowa i wtedy bedziesz mogl myslec o sciaganiu glowicy

 

 

Zgadza się ,że na stole ale wtryski mechaniczne czyli te starsze np jak

masz zwykłą pompę wtrykową,a przy CR sprawdzic je można kompem

bo na kompie wyskoczą Ci parametry(wartości) i je możesz skorygować.

Wtedy stwierdzać wg tolerancji czy jest za mała czy w normie albo jak np

w moim przypadu w servisie powiedziano mi,że mam idalne,że ktoś

musiał je wymieniać bo warości byly bardzo dobre...

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janis,

 

Do pierwszej stacji CPN w DE nie masz dleko jak masz czas to zatankuj na Firmowej stacji Paliw w DE , zobaczy czy osiagi spalania roznia sie od Polskiego Paliwa , czasem tak jest ze uszlachetniacze dodawane do Paliwa nie spelniaja swojej powinnosci (czestym uszlachetniaczem dodawanym do Paliwa w PL jest Olej Opalowy).

 

add , ja mialem uszkodzony przeplywomierz ale poza brakiem Vmax nic sie nie dzialo nawet nieznacznie ale w normie wzroslo salanie ktore nie przekroczylo 10,5L/100km tryb miejski , normalnie spalanie z calego miesiaca tryb miasto , autostrada 70:30 ~ 9L wacha sie miedzy 8,5-9,6L , srednie spalanie zmienia sie z tygodnia na tydzien raz mniej raz wiecej zaleznie jak dalekie odcinki pokonuje tygodniowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janis,

 

Do pierwszej stacji CPN w DE nie masz dleko jak masz czas to zatankuj na Firmowej stacji Paliw w DE , zobaczy czy osiagi spalania roznia sie od Polskiego Paliwa , czasem tak jest ze uszlachetniacze dodawane do Paliwa nie spelniaja swojej powinnosci (czestym uszlachetniaczem dodawanym do Paliwa w PL jest Olej Opalowy).

 

Myslisz,że pomiędzy tym co tankuje czyli ultimate,verva czy Vpower

diesel to jest jakaś różnica a niemieckie paliwo??

 

Co do samego tankowania w DE to wiem,że jakościowo mają lepsze

paliwa,ale u nas te lepsze co wymieniłem wyżej chyba nie różnią się

zbytnio jakościa...tak myśle

 

Po drugie dzisiejszy kurs euro jakoś nie bardzo mnie pcha w stronę aby jeździć i tankować w DE :mrgreen:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Mam podobny problem ze swoim autem 330d 204KM, 2004r, 6 biegów skrzynia manualna, przebieg 210 kkm. Otóż u moich znajomych którzy mają tez 3-litrowe diesle ze średnim spalaniem nie wychodzą powyżej 8 litrów – u mnie jest to 11-12 litrów. Oczywiście jeżeli chodzi o jazdę po mieście byłby to może wynik do przyjęcia ale jest to średnie spalanie. Mieszkam w małej miejscowości i nie stoję codziennie w korkach. Kiedy jadę ze stałą prędkością 90 km/h ekonomizer pokazuje 9litrów/100km. U kolegów w takich samych warunkach pokazuje 5-6 litrów/100km.

Wymieniłem ostatnio termostaty, uszczelkę po kolektorem wydechowym, kolektor ssący (był uszkodzony, nie działało sterowanie klapkami) sprawdziłem ciśnienie w oponach, świece żarowe, sterownik świec żarowych, oleje, wszystkie filtry, akumulator. Po podłączeniu pod komputer nie ma żadnych błędów. Ponadto mechanik powiedział że turbina dobrze ładuje, ciśnienie na wtryskach w normie, także został wyczyszczony EGR, zaworków sterujących podciśnieniem nie ma bo jest sterowanie elektryczne.

Silnik pracuje równo nie słychać żadnych niepokojących objawów. Nie kopci nawet przy mocniejszym przyśpieszaniu, a samochód nie posiada filtra cząstek stałych.

Jeżeli o zachowanie się samochodu nic dziwnego nie widzę poza tym że jak jest ciepły to ciężej kręci rozrusznik.

Ponadto w mocy samochodu także nie widać zauważalnych zmian. Sprawdzałem z autem kolegi 530 dA po lekkim programie na 237KM i 530 Nm (potwierdzone z wykresem z hamowni) i był minimalnie szybszy. Uznałem że to normalne ponieważ między „3” a „5” nie ma dużej różnicy w masie a różnica to 33KM i 70 Nm na jego korzyść robi swoje.

Nie mogę napisać czy tak ze spalaniem było od początku ponieważ samochód mam od miesiąca.

Będę wdzięczny za pomoc ponieważ kupiłem diesla bo są podobno ekonomiczniejsze a jak się okazuje moje poprzednie 328i mniej spalało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też auto gorzej kręciło(zapalało)a teraz jak okazało sie,że jeden wtrysk

jest do wymiany to mam tylko nadzieje,że jak go wymienie to wszystko wróci do normy...czyli spalanie i odpalanie :8)

 

Jak byś przeczytał moje wszystkie posty to też dotyczą dużego spalania

i też jak Ty posprawdzałem wszystko,ale jak sprawdzałem wtryski to

tez mi mówili,że mam OK...jedak musiałem mieć ten jeden zbliżający się

już parametrami do wymiany...innego wytłumaczenia nie ma

 

Na dzień dzisiejszy wszystkie wtryski mam 0.3 a ten jeden 1.8

wg servisu 1.8 mieści się w normie,a u mnie już chyba NIE :mrgreen:

 

Może u Ciebie też któryś wtrysk ma wysokie parametry i poprostu tak

jak u mnie już powoli traci swoją poprawną pracę i zaczyna lać...dlatego jest też duże spalania

Ale to już są tylko moje przypuszczenia :mrgreen:

Jak wymienie wtryski i auto zacznie mi normalnie palić to dam znać

narazie jestem na etapie szukania wtrysku z nr jaki mi potrzeba,ale

nie może nigdzie trafic :| jak nigdzie nie znajde to będę zmuszony kupic nowy :wink:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do mechanika - powiedział abym przez tydzień pojeździł bo taki stan rzeczy może być po wymianie kolektora w którym nie działało sterowanie klapkami - nie otwierały się i komputer zmienił sobie jakąś mapę i po przejechaniu kilkuset kilometrów może spalanie wróci do normy. Jeżeli nie to w przyszłym tygodniu mam przyprowadzić samochód i sprawdzą wszystko pod kątem zbyt dużego spalania i sprawdzą mapę (jakoś tak to określił). Martwi mnie to że te wtryski trochę kosztują. Pod koniec przyszłego tygodnia odezwę się i dam znać o postępach. Na razie dzięki za sugestie. :hand:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorwałem wtrysk od E60,ale niestety nie pasuje(opisywałem to w innym poście)

A ku okazji gdy miałem wszystko roskręcone to założyłem kolegi

wtrysk od e46 330d 184ps który on wymienił bo mu przelewał,a co się

jeszcze okazało wtrysk miał taki sam nr servisowy jak mój z 530d 194ps

 

Mimo tego,że jego wtrysk jest uszkodzony to auto pięknie mi

zapala i nawet praca silnik lekko ucichła :) poprostu ładnie równo pracuje :)

 

Jeszcze nie byłem na kompie aby sprawdzic jakie parametry teraz mi pokaże,ale

sprawdziłem wtryski innym sposobem jaki widziałem w servisie Mercedesa w Gorlitz

Co prawda sprzęt skonstruowałem sam,ale różni się tym od serwisowego że tamten

był ładnie wykonany i zamiast strzykawek miał szklane menzurki :mrgreen:

 

Poniżej pokazuje zdjęcie jak miejwięcej to wygląda

http://images43.fotosik.pl/68/fa101dff84670c62med.jpg

 

Tym sposobeam pokazało mi faktycznie,że kolegi wtrysk jest uszkodzony

czyli strzykawka bardzo szybko się na 3 cylindrze napełniała :roll:

 

Np na pierwszym cylindrze napełniła się do pewnego poziomu i paliwo stało 5ml

2 cylinder lekko coś ok 8ml

3 cylinder paliwo się napełniło ful ok 11ml

4 cylinder ok 5ml

5 cylinder ok 8ml

6 cylinder ok 6ml

 

Co prawda nie znam jakie powinny być poprawne wyniki bo nie mam

skąd wziąść danych,ale dowiedziałem się od kolegi z servisu Renaulta

bo tym samym systemem sprawdzają czy wtryski leją,że na 100%

3 wtrysk już leje stasznie i chyba 2 i 5 wtryski zbliża się też do wymiany

 

Co jeszcze zauważyłem po zamontowaniu tego 3 uszkodzonego wtysku

że spalanie mi wzrosło miasto 17.6L a trasa w górach 11.3 a wczesniej miałem miasto 15.2 a trasa 10.2

 

Dochodzę do wniosku,że to chyba wtryski powodują u mnie te ogromnie spalanie

Najgorsze jest to,że parametrami na kompie pokazuje mi,że wszystkie

wtryski oprócz 3 cylindra mają 0.3 czyli są OK...dziwne :roll:

 

Wysyłam swój uszkodzony wtrysk do regeneracji do niemiec do BOSCHa

i sam jestem ciekaw jak przyjdzie czy po zamontowaniu spadnie spalanie

jeżeli tak i będzie to znaczące to nie pozostało mi nic innego jak wysłac wszystie pozostałe :roll:

 

Mam przebieg 220tys i po tym jak wymontowałem u siebie 3 uszkodzony

wtrysk to odrazu już widziałem ,że są nie wymieniane od nowośći...

Pokazuje poniżej zdjecie jak wyglądał po demontarzu miał na sobie

ok 5mm nagaru wytargałem go dzięki specjalnemu urządzeniu

http://images44.fotosik.pl/67/7f8acb7bb804fdd0m.jpg

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak ja wymieniałem wszystkie 6 u siebie miały korekcje po 6 i -6 to nagaru żadnego nie miały) na angielskim forum odpowiedzieli mi że prawdopodobnie ktoś sie pomyliłi nalał benzyny lub biodiesla bo to nie realne aby w inny sposub popsuć wtryski aż w tak dużym stopniu
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja wymieniałem wszystkie 6 u siebie miały korekcje po 6 i -6 to nagaru żadnego nie miały) na angielskim forum odpowiedzieli mi że prawdopodobnie ktoś sie pomyliłi nalał benzyny lub biodiesla bo to nie realne aby w inny sposub popsuć wtryski aż w tak dużym stopniu

 

A jakie spalanie miałeś wczesniej?

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.