Skocz do zawartości

Uszkodzony termostat egr ?


kazoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem silnik mojej 320d potrzebuje 15km – 20km do osiągnięcia właściwej temperatury. Wymieniłem główny termostat i dalej jest to samo, zastanawiam się nad wymianą termostatu egr, ale nie chciał bym wymieniać na próżno. Czy ktoś może mi wyjaśnić jak sprawdzić termostat egr, jak on w ogóle działa, kiedy się otwiera, jakie ma zadanie? Bardzo proszę wszystkich znających temat o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo

Miałem taką samą sytuację, żeby się przekonać czy to właśnie termostat EGR ściśnij na stałe przewód doprowadzający płyn do niego i w trasę.

Przed tym sprawdź czy dolny przewód od chłodnicy w robi się ciepły przed osiągnięciem 90C, ma być praktycznie zimny. Termostat EGR skubany potrafi przepuszczać płyn w duży obieg i dlatego twoja bunia się tak długo grzeje. Ja po wymianie tegoż termostatu rano przy temperaturze na zewnątrz około 5C potrzebuje około 7km do osiągniecia 90C jadąc spokojnie tak do 2000 rpm. Na 99,9% to ten termostat, koszt około 120zł oryginał i 15min roboty :wink:

 

PS

Masz żaluzje przy chłodnicy?

 

Powodzenia

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo

Miałem taką samą sytuację, żeby się przekonać czy to właśnie termostat EGR ściśnij na stałe przewód doprowadzający płyn do niego i w trasę.

Przed tym sprawdź czy dolny przewód od chłodnicy w robi się ciepły przed osiągnięciem 90C, ma być praktycznie zimny. Termostat EGR skubany potrafi przepuszczać płyn w duży obieg i dlatego twoja bunia się tak długo grzeje. Ja po wymianie tegoż termostatu rano przy temperaturze na zewnątrz około 5C potrzebuje około 7km do osiągniecia 90C jadąc spokojnie tak do 2000 rpm. Na 99,9% to ten termostat, koszt około 120zł oryginał i 15min roboty :wink:

 

PS

Masz żaluzje przy chłodnicy?

 

Powodzenia

 

Mam żaluzje pracuja jak trzeba, który przewód ścisnąć ten do termostatu, czy ten który wchodzi do chłodnicy EGR?

Jutro zabieram się do testów.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy dostęp będziesz miał do tego oznaczonego numerem 11 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2106&hg=11&fg=35

Będziesz musiał zdjąć nawiew powietrza i osłonę przy korku wlewu oleju, ja użyłem dwóch opasek do spinania przewodów elektrycznych i śruby (coś okrągłego) Od razu widziałem poprawę po takim zabiegu, chłodno się robi bunia na pewno będzie wdzięczna za szybkie dogrzanie :cool2:

 

Pozdro

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisnąłem przewód doprowadzający, tak jak pisałeś i po około 5 km temperatura doszła do 95° przy ogrzewaniu ustawionym na max, bez żadnych wahań, wcześniej wahała się od 77°do 84°. Jutro kupuję termostat i mam nadzieję że po wymianie wszystko będzie OK.

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, sposób prosty ale skuteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisnąłem przewód doprowadzający, tak jak pisałeś i po około 5 km temperatura doszła do 95° przy ogrzewaniu ustawionym na max, bez żadnych wahań, wcześniej wahała się od 77°do 84°. Jutro kupuję termostat i mam nadzieję że po wymianie wszystko będzie OK.

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc, sposób prosty ale skuteczny.

No problemo, cieszy mnie to że pomogłem :wink:

Temperatura doszła do 95° czyli wyszła poza pion? Jeśli tak to chyba masz troszkę zapowietrzony układ, po wymianie termo odpowietrz go dobrze!

 

koledzy, czy mógłby ktoś dokładnie wskazać położenie tych obu termostatów, choćby na tym rysunku zamieszczonym z realoem przez bmwaldi (np które to numery)?

http://waldii.republika.pl/termostaty.JPG <

Na tym http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2105&hg=11&fg=35

05 THERMOSTAT WITH ADAPTER >>11532247019

08 THERMOSTAT FOR EGR COOLING >>11712247723

 

Pozdro

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktory waz musze zacisnac na tym rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3326&hg=11&fg=35 nr 12?? bo moj silnik jest z 2004 i ten termostat jet troche inny.I drugie pytanie jezeli ten waz ktory wchodzi po lewej stronie z chlodnicy(stojac twarza do silnika) jest zimny do czasu az sie nie otworzy termostat tz ze wszystko jest ok??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bmwaldi wielkie dzięki. Muszę sprawdzić jak najszybciej ten od egr, gdyż (pisałem już o tym winnym poście) gdy temperatura na dworze wiosną i latem osiągała 15-30 stopni było ok, ale gdy tylko zrobiło się chłodniej gdybym jeździł do 100km/h wskaźnik od temperatury nigdy nie doszedłby do pionu. Ten termostat głowny jest raczej dobry sądząc po oględzinach, temperaturze węży.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie wskazówka nie wyszła poza pion była idealnie w pionie, temperaturę odczytywałem z OBC. W ukrytych funkcjach komputer może pokazywać temperaturę silnika cyfrowo.

Chyba że tak :mrgreen: w bloku może być taka temperatura.

 

Ktory waz musze zacisnac na tym rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3326&hg=11&fg=35 nr 12?? bo moj silnik jest z 2004 i ten termostat jet troche inny.I drugie pytanie jezeli ten waz ktory wchodzi po lewej stronie z chlodnicy(stojac twarza do silnika) jest zimny do czasu az sie nie otworzy termostat tz ze wszystko jest ok??

 

4 albo 11 do zaciśnięcia, jeśli jest zimny tzn że raczej termostat od EGR jest sprawny. Jeśli jest niesprawny przepuszcza płyn na duży obieg co spowalnia nagrzewanie silnika, przy tym robi się trochę ciepły wąż 3. Sprawdź na postoju, w czasie jazdy może się chłodzić.

 

bmwaldi wielkie dzięki. Muszę sprawdzić jak najszybciej ten od egr, gdyż (pisałem już o tym winnym poście) gdy temperatura na dworze wiosną i latem osiągała 15-30 stopni było ok, ale gdy tylko zrobiło się chłodniej gdybym jeździł do 100km/h wskaźnik od temperatury nigdy nie doszedłby do pionu. Ten termostat głowny jest raczej dobry sądząc po oględzinach, temperaturze węży.

Hmm naprawdę mocno by musiał przepuszczać żeby coś takiego robić, albo go tam w ogóle nie ma. Jeśli potrzebujesz tak dużego dystansu do osiągnięcia optymalnej temperatury to ja bym stawiał na główny. Grzejesz mocno w środku auta, żaluzja i osłony silnika na miejscu?

 

Pozdr

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do bmwaldi, jak zakładałeś nowy termostat to sprawdzałeś czy trzyma? Dziś kupiłem nówkę w serwisie 106,- ale ma leciutki przedmuch, sprzedawca tłumaczył że tak ma być, przyniósł drugi i to samo, trochę dziwne. Jutro założę to się okarze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie termostatu wszystko OK. Silnik szybko się nagrzewa, wskazówka idealnie w pionie nawet przy ogrzewaniu włączonym na max. Jeszcze raz Wielkie Dzięki dla bmwaldi .

Spox koleżko z BMW :mrgreen:

Tak miał delikatny przedmuch oryginał BEHR, zamienników chyba nikt nie robi. Ja dałem 120, ale to było jeszcze przez sklep do serwisu mam ponad 70km. I tak ma być, teraz tym autem można jechać na syberie :norty:

 

Pozdr

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja ma podobny problem ale chyba trochę bardziej zagmatwany mianowicie u mnie wogólę ta chłodniczka egru jest odłączona, pominieta plyn przepływa że wogóle nie dochodzi do niej. Silnik był nie dogrzany wiec zmieniłem termostat i tak jak pisał kolega powyżej nadal to samo wiec podejrzewam że dlatego że nie jest podłaczona ta chłodniczka i ten drugi termostat sytacja jest taka jaka jest no wiec zamówiłem te przewody w serwisie koszt nie duży wiec byłem zadowolony ale po rozebraniu osłon zauważyłem z miejsca gdzie do tej chłodniczki powinien dochodzić płyn (od spodu) wydobywają się znikomej ilości spali i trochę się przestraszyłem bo jeśli teraz podłącze to tak jak powinno to być to płyn zmiesza się ze spalinami chyba że tak powinno być albo u mnie tak chłodniczka jest zepsuta i dlatego kiedyś tam zostało to rozłaczone jakieś pomysły pomożecie ??? z góry wielkie dzięki i pozdrawiam
moc jest z nami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja ma podobny problem ale chyba trochę bardziej zagmatwany mianowicie u mnie wogólę ta chłodniczka egru jest odłączona, pominieta plyn przepływa że wogóle nie dochodzi do niej. Silnik był nie dogrzany wiec zmieniłem termostat i tak jak pisał kolega powyżej nadal to samo wiec podejrzewam że dlatego że nie jest podłaczona ta chłodniczka i ten drugi termostat sytacja jest taka jaka jest no wiec zamówiłem te przewody w serwisie koszt nie duży wiec byłem zadowolony ale po rozebraniu osłon zauważyłem z miejsca gdzie do tej chłodniczki powinien dochodzić płyn (od spodu) wydobywają się znikomej ilości spali i trochę się przestraszyłem bo jeśli teraz podłącze to tak jak powinno to być to płyn zmiesza się ze spalinami chyba że tak powinno być albo u mnie tak chłodniczka jest zepsuta i dlatego kiedyś tam zostało to rozłaczone jakieś pomysły pomożecie ??? z góry wielkie dzięki i pozdrawiam

Witam

Wygląda na to że masz nieszczelną chłodnicę EGR niestety, rozwiązania:

1.Kupić taką chłodnicę nową bądź używaną, sprawdzić pod względem szczelności. Sprawdzić termostat, delikatny przedmuch może mieć.

2.Możesz próbować naprawić tą chłodnicę. Zdemontować, znajdź spawacza metodą TIG nie MIG. Chłodnica wygląda że jest wykonana ze stali nierdzewnej, tylko metodą TIG ją dobrze pospawasz. Warsztaty spawalnicze mają sprężone powietrze, podłączyć z jednej strony powietrze z drugiej zaślepić otwór. Puścić powietrze o niezbyt wysokim ciśnieniu, ocenić gdzie jest przedmuch. Jeżeli uszkodzony jest tylko płaszcz zewnętrzny to pospawać, jeśli nieszczelność jest gdzieś w środku to tego nikt nie pospawa bez rozcinania chłodnicy (można próbować ale nie polecam) Nic więcej nie wywojujesz. Tymczasowo możesz sobie zacisnąć przewody co powinny być podłączone do chłodnicy i tak jeździć :wink:

 

Pozdr

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.