Skocz do zawartości

Jest ciepło, ustawione na 18 stopni a prawa strona grzeje ?


damp

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze nie uporałem się z hamulcami, a siadło ustawienie ogrzewania i wietrzenia :cry: .

Dokładnie wygląda to tak:

Prawa strona grzeje cały czas, tzn mimo ustawienia temperatury prawej strony na 18 stopni (jak ustawie na max prawą stronę grzeje jeszcze mocniej) i mimo ustawienia na 18 stopni lewej strony na kliku. Klik przy 18 stopniach ponoć włącza max chłodzenie niezależnie od ustawienia na drugiej stronie.

Ciepłe powietrze leci z wylotów na szybę i nogi.

Ciepłe leci także jak mam włączoną klimę.

Co się mogło zepsuć?

Elektrozawór?

O elektrozaworach e e38 było na forum, czy w e34 też są 2 i da się je naprawić?

Ile kosztują nowe?

Duzo roboty z wymianą?

A może regulacja siadła- ten potencjometr na desce rozdzoelczej.

Czy to coś poważniejszego?

Wiem, że elektrozawory często siadają zimą, ale latem?

A jak nie elektrozawór to co?

Są tam jakieś klapki od ciepłego powietrza?

Proszę o pomoc i z góry dziękuje za rady.

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to elektrozawór podjedź do elektryka niech ci sprawdzi. miałem kiedyś podobny problem, cały czas gorące powietrze wymieniłem elektrozawór i jest bajkowo mam zimne powietrze bo przedtem to miałem wrzątek :oops:

Mrówa


Harce na gitarce oraz speed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja znalazlem w instrukcji do E34 taka adnotacje:

 

"Pokretlo temperatury strony lewej/prawej - prawa pozycja skrajna (opor) - ogrzewanie maksymalne, regulacja temperatury wylaczona (zarazem pozycja awaryjna w razie usterki w elektronicznej regulacji temperatury).

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak je wyciągnąć ?

Ile ewentualnie kosztuje nowy elektrozawór ?

Czy dam radę sam wymienić, naprawić ?

U mnie chyba walnięty jest jeden skoro tylko pasażera grzeje cały czas.

A

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bys poczytal link powyzej to bys znalazl :wink:

 

Sebast - BMW Klub Polska

Moderator

 

 

Dołączył: 28 Kwi 2004

Posty: 1959

Skąd: Sosnowiec (Śląskie)

Moje BMW: E38 735iL

 

PostWysłany: Czw Paź 21, 2004 5:55 am Temat postu: Odpowiedz z cytatem

saintman napisał:

 

No wlasnie... czy ktos wie ile taki elektrozawor kosztuje?

Przepraszam, ze sie powtarzam - o to samo pytalem w innym poscie, ale ten poswiecony jest konkretnie modelowi E34, ktory posiadam.

 

W Twoim przypadku w zależności od rocznika 607zł. (od 3/1988) lub 868 zł. (do 3/1988) - w ASO.

_________________

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td. Obecnie E38 735iL + LPG (wtrysk) oraz ... Toyota RAV4

Moje byłe i obecne pojazdy ...

(Systemy nawigacji i audio do BMW E38/39/46, X5)

Powrót do góry

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Numer Gadu-Gadu

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W elektrozaworach często pęka - lamie się iglica. Wystarczy wyjąć te zawory z samochodu. Trochę płynu można stracić. Rozebranie tych zaworków na części niepodzielne - jest proste. Każdy sobie z tym poradzi. Iglicę wystarczy skleić jakimś cyjanoakrylowym klejem (kropelka lub ...). Ja kleiłem iglicę dwa lata temu. Działa do tej pory. Demontaż, rozbiórka, naprawa, montaż - zajmie max 2 godziny, a 600 zł zostaje w kieszeni.
Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zdjąć tą czarną przykrywkę przykrywającą zaworki nie urywając niczego?

Może ktoś opisałby procedurę rozbierania zaworków?

Ducat może opisałbyś dokładnie jak to zrobić z tą iglicą?

Edytowane przez damp

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Sprawdź też cewki elektrozaworów. Jeśli któraś jest "be" to daj je do przewinięcia. Niedawno o tym pisałem: :search: "elektrozawory"

W zasadzie działania nie ma różnicy E38 czy E34.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ducat może opisałbyś dokładnie jak to zrobić z tą iglicą?

 

Kurcze, nie pamiętam jakie i ile tam było srób, ale uwierz mi, że jest to bardzo proste.

 

trzeba wymontować te zawory (chyba 4 śróby), odłączyć przewody cieczy chłodzącej, unieść je maxymalnie do góry i zacisnąć czymś, żeby płyn nie wyciekł, odpinamy jeszcze wtyczkę elektryki. Wymontowane elektrozawory zabiearmy sobie w wygodne miejsce. Kładziemy utrojstwo na stole. Przyglądamy mu się ile jest tam wkrętów. Odkręcamy je wszystkie, tym samym dostajemy się do środka tych zaworków. Są to dwa cylinderki, w których są stożkowate zawory zakończone iglicą, która utrzymuje je w odpowiedniej pozycji no i oczywiście dociska (zamyka dopływ gorącego płynu do nagrzewnicy), gdy chcesz żeby nie grzało. Prawdopodobnie gdy rozbierzesz te zawory, okaże się, że jeden z nich stoi w poprzek, i nigdy się nie zamyka z powodu złamanej iglicy. Wyjmij ten stożek, poszukaj iglicy. Przyklej starannie np. kropelką tą iglicę i wszystko ładnie zamontuj. Pamiętaj, żeby zawory były ustawione pionowo, inaczej przy skręcaniu całości możesz uszkodzić iglicę. Po operacji zakładasz te zawory do samochodu, Znów 4 śróby, przewody płynu chłodniczego (nie pomyl stron!) wtyk elktryki. To wszystko. Przepraszam, że może mało jasno i ogólnikowo, ale robiłem to dwa lata temu i zbytnio nie przywiązywałem uwagi do całęj procedury, gdyż w gruncie rzeczy jest ona mniej skoplikowana niż wymiana np. świec, albo klocków hamulcowych. Na pewno sobie poradzisz.

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc niestety u mnie poważniejsza awaria zaworków :( .

Skruszały gumki i płyn dostał się do cewki, która się spaliła i złamała przy próbie rozebrania.

Zaworki więc kupiłem używane i już zamontowałem :) .

 

ducat dzięki za pomoc :)

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.