Skocz do zawartości

przepustnica w tłumiku??


superczaro

Rekomendowane odpowiedzi

hamulec górski?

a coś blizej,,,,,,

działanie hamulca górskiego opiera sie na sprężaniu powietrza poprzez zamknięcie przelotu w rurze wydechowej za pomocą przepustnicy.Napędzany przez mechanizm przeniesienia napędu silnik spełnia rolę sprężarki samoczynnie regulowanej napięciem sprężyn zaworów.Taka jest mniej więcej zasada działania hamulca górskiego.

 

No dobrze ale tutaj mamy do czynienia z przepustnicą na wylocie ( za tłumikiem ) i to w dodatku tylko na jednej końcówce wylotu - a druga na stałe jest otwarta.

Moim zdaniem ma to poprostu za zadanie zmniejszyć prędkość wylotu spalin :-).

Tak na 100% to nikt tutaj chyba nie wie do czego to służy a słyszałem już najmniej cztery wersje.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Nie łapię niemieckiego, możesz napisać kiedy powinna być otwarta, a kiedy zamknięta? Czy do około 2500 obrotów powinna być zawsze zamknięta, potem się otwierać? i to jest właśnie prawidłowe działanie?

 

U mnie jest cały czas otwarta. Jak kupowałem, byłem na przeglądzie w ASO i mechanik pchnął ją palcem, przymknęła się i powiedział "o... jeszcze działa..." :D

 

Fakt jest taki, że rano jak wyjeżdżam z garażu, to nieźle buczy (tępo, nisko, fajnie :D)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie łapię niemieckiego, możesz napisać kiedy powinna być otwarta, a kiedy zamknięta? Czy do około 2500 obrotów powinna być zawsze zamknięta, potem się otwierać? i to jest właśnie prawidłowe działanie?

 

"Die Ansteuerung mit dem Motorsteuergerät erfolgt drehzahl-, last- und temperaturabhängig auf ein Elektroumschaltventil." znaczy tyle co mniej więcej: Sterowany poprzez sterownik silnika, zawór elektromagnetyczny, zależnie od obrotów, obciążenia i temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.eberspaecher.com/abgaspro/sdanlage/klappe.htm

Masz tu coś po niemiecku, ale są rysunki;). Streszczając klapa służy do wyciszenia wydechu przy niższych obrotach.

Pozdr

 

Czyli mamy odpowiedź :) W dolnym zakresie obrotów ta klapka powoduje obcięcie dolnych częstotliwości o 10 dB. Więc jak ktoś chce mieć bardziej basowe auto to można wywaliś klapke. Mi mechanik w ASO powiedział jeszcze że poprawia to prace silnika na biegu jałowym.

:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja jest cały czas zamknięta na biegu jałowym i na wyłączonym silniku. Przy spokojnej jeździe (rozgrzewanie silnika) napewno się nie otwiera bo widzę skroploną parę wodną tylko w lewym otworze. Natomiast gdy trochę go poduszę woda jest w obydwóch rurach. A jak popchniecie ją palcem to otwiera wam się i zamyka? Bo u mnie ani drgnie.

Z tego wykresu wynika że jak jest zepsuta to lepiej zostawić ją w pozycji cały czas zamkniętej. Do 2500 obr będzie ciszej a puźniej i tak decybele się zrównują. Czy się mylę? No i ztego co udało mi się wywnioskować jest to odpowiedzialne za hałas i raczej nie powinno mieć chyba wpływu na moc i spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to moja też nie działa. Właśnie przed chwilą sprawdziłem. Pewnie tak już było od początku jak kupiłem samochód. A palcem za Chiny nie mogę jej ruszyć. No a jak z tym spadkiem mocy i wzrostem spalania jeżeli klapka jest cały czas zamknięta? Czy odpowiada ona tylko za dB?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

From WDS:

 

To realize an active silencer system, the exhaust system was given a controlled electro-pneumatic exhaust flap at the tail pipe of the main silencer. The exhaust flap is open (spring force) in idle setting, the vacuum unit is aerated.

 

The DME control unit actuates an electronic switch-over valve which supplies vacuum to a vacuum unit. If the DME control unit requires that the exhaust flap is closed, the control unit outputs ”earth” and the electric changeover valve is activated. Vacuum from the vacuum accumulator is applied to the vacuum unit and the exhaust flap is closed.

 

A minimum vacuum of approx. 200 mbar is required to close the exhaust flap. The angle of flap movement is approx. 70°. Electrical activation takes place by means of the DME engine control unit after evaluating various input variables:

 

Road speed signal > 3 km/h

 

Engine speed signal

 

Engine load signal

 

Engine temperature

 

The vacuum reservoir is necessary as the M52 B28, M54 B30 and M56 B25 engines only have a very low vacuum in the intake pipe at full load. The volume of the vacuum reservoir is set in such a way that 5 switching operations of the exhaust flap can be carried out in succession with the throttle valve in full load position. This is sufficient for normal engine operation as the vacuum level is built up in the vacuum reservoir in each temporary partial load setting of the throttle valve.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Czyli pokrótce wynika, że w położeniu jałowym klapka powinna być otwarta... u mnie tak jest...

...a, żeby się zamknęła to trzeba między innymi jechać...

 

no to teraz już nic nie rozumiem :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.