Skocz do zawartości

Zerwany łańcuch rozrządu e39 525 tds


toolmar

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Witam.

 

Nie chcę Cię straszyć, ale będzie to trochę kosztowało. Nikt Ci nie powie dopóki tego nie nie rozbierze.

A stac mogło sie dużo, np: zderzenie tłoków z zaworami itd.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez bosy
003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A stac mogło sie dużo, np: zderzenie cylindrów z zaworami itd.

 

Raczej tłoków z zaworami :)

Jeśli nie rozbierzesz i na własne oczy nie zobaczysz to nie bedziesz wiedział. Jeśli masz szczęście to mogło się praktycznie nie stać nic ale to bardzo mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

A stac mogło sie dużo, np: zderzenie cylindrów z zaworami itd

 

Raczej tłoków z zaworami :)

 

myslałem o tłokach a napisałem ("cylindrów") :duh:

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Cię nie pociesze ale kilka lat temu kumplowi strzelił pasek w Golfie III (1.9 TDI) Poszły zawory, głowica, wałek i naprawa kosztowała wtedy~ 4000zł Tu masz 6cyl. i BMW więc chyba możesz szukać silnika Chyba, że miałeś farta i głowica została nieuszkodzona).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A możesz nam podać jaki masz tam przebieg??

Zerwany łańcuch to niecodzienność.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg mam 208820 km. Wcześniej nie dochodził z silnika żaden dziwny dźwięk. Wszystko pięknie chodziło. W 2007 roku we wrześniu robiłem głowicę bo miała 4 pęknięcia. Od tamtego czasu wszystko było ok aż tu nagle jadąc autostradą ok 140 km/h dodałem gaz i nagle auto zmulilo, z rury wydechowej poszedł czarny dym i auto na luzie dotoczyło się jeszcze jakieś 200m. Auto zaraz po tym zdarzeniu zgasło. Jak próbowałem odpalić to wydaje odgłos : bzyk, bzyk i nie odpala. Olej silnikowy jest, płyn chłodzący również.

Zaglądałem przez korek i próbowałem ruszyć z 5 biegu to łańcuch rozrządu nie kręci się. Po tych objawach parę osób powiedziało mi, że to musi być rozrząd. Albo jest zerwany łańcuch albo poszło koło zębate. Czekam teraz na to co mechanicy od BMW stwierdzą po rozebraniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tym kręceniu jeżeli to rozrząd to tylko pogarszałeś sprawę. Koszty 4 tys można zminimalizować jak masz mechanika "pod ręką" co z ciebie nie zedrze . A mógł polecieć napinacz który trzymał ten pasek. Nie chce być prorokiem i na odległość nie widząc twojego auta wskazywać na przebieg ale te "dwieście" z ogonkiem to na taka awarię trochę mało. Przy tym przebiegu, koledzy potwierdzą auto trzyma zdrową kondycję jak ta lala.
(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiąc remont w 2,4 td poniosłem koszt 2800 zł. Głowica po kapitalnym remoncie (planowanie, sprawdzenie czy nie popękana, wymiana prowadnic zaworów itd.), wymiana wszystkich pasków (w sumie to chyba są aż 2 :) ale już nie pamiętam dokładnie), pierścieni, panewek i większości uszczelek. Generalnie wolałem dołożyć tą kasę do remontu niż wydać ją na motor który po 1000 km rozleci się z powrotem.

Jeśli chodzi o przebieg to coś mi się tu wydaje, że jest mały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wyliczył mi koszt naprawy na jakieś 3000 zł ale dokładnie jeszcze nie może powiedzieć. Dziś ściągnie głowicę i będzie znany całkowity koszt oraz wszystkie uszkodzenia. Odradza mi kupno używanego motoru i jest zdania, że lepiej naprawić ten bo będę wiedział co mam i części będę miał nowe. Co o tym myślicie. Dobre rozwiązanie mi proponuje? Dzięki za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze lepiej zrobić, bo potem wiesz co masz i masz pewność, że serduszko zdrowe. Silnik + przekładka + oleje, paski w końcu też kosztują. Tylko niech dokładnie określą co się stało i jakie koszta, a nie będą dodawać co chwila po kilkaset zł. Za 3000 robił bym stary.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio pekl pasek w M20B20. Do wymiany byly wszystkie 12 zaworow + 6 prowadnic. Laczny koszt naprawy ze wszystkimi czesciami, robocizna, glowica(planowanie, szlifowanie itp.) wyszedl mnie 1200 zl.

Tez zastanawialem sie nad drugim silnikiem, ale teraz wiem przynajmniej co mam i silniczek w koncu cyka, az milo, wiec nie ma tego zlego...

powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.