• Reklama

Swap M52 do E30 (M40, 1,8)

M10 (316, 316i, 318i), M20 (320i, 323i, 325e, 325i, 325ix), M21 (324d, 324td), M40 (316i, 318i), M42 (318i, 318is), S14 (320is, M3)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

Swap M52 do E30 (M40, 1,8)

Postprzez Bulkake » 23 Lut 2008 16:30

Witam wszystkich.

Nadszedł już czas aby moja kochana bunia dostała nowe serduszko, obecne M40 chodzi bardzo dobrze cichutko i równiutko. Po przeczytaniu dużo postów oraz fachowej literatury stwierdziłem że zainwestuje w założenie 2,5 litrowego silnika z vanosem.

Po zaciągnięciu porady od klubowego kolegi, moja konfiguracja przedstawiała by się następująco:
Silnik: M52 z E34 (podobno miska olejowa pasuje lepiej)
Skrzynia: od 1.8 is
Most: 4.10
Zawieszenie: Koni
Wspomaganie
Hamulce od Isa, bądź innego modelu z tarczami wentylowanymi (całe zwrotnice).


Co o tym myślicie? Jaka jest przybliżona cena projektu. Czy watro to robić?

Moje E30 jest w nieskazitelnym stanie, okaz kolekcjonerski, nie jeżdżona w zimie.
Pozdrawiam i dziękuję.
Bulkake
 
 
 
Posty: 103
Dołączenie: 02 Mar 2007 11:26
Miejscowość: Częstochowa

Postprzez risto » 23 Lut 2008 16:50

mysle ze zabawa zacznie sie od kwoty ok 10tys w gore.
risto
 
 
 
Posty: 1148
Dołączenie: 28 Maj 2006 20:18
Miejscowość: Świerklany

Postprzez Bulkake » 23 Lut 2008 17:03

Ceny rynkowe to:

silnik z 2,5 tys
zawieszenie 3 tys
chamulce z 1000 max
skrzynia 500?
wspoma 500 - 800
8 tys?
Pozdrawiam i dziękuję.
Bulkake
 
 
 
Posty: 103
Dołączenie: 02 Mar 2007 11:26
Miejscowość: Częstochowa

Postprzez K@mil » 23 Lut 2008 17:07

i jeszcze jakies 1000 na dodatkowe koszty,puzniej oleje plyny itp. Dojdzie do 10tki spokojnie..a dyfer ??
B M W
K@mil
 
 
 
Posty: 792
Dołączenie: 14 Lut 2007 16:30
Miejscowość: Stargard/Bergen
Moje BMW: E39 523i

Re: Swap M52 do E30 (M40, 1,8)

Postprzez BorysKrystian » 23 Lut 2008 18:40

Bulkake napisał(a)::
Silnik: M52 z E34 (podobno miska olejowa pasuje lepiej)


czy w e34 nie było przypadkiem M50?
Tuning is not a crime it's a way of life!!
BorysKrystian
 
 
 
Posty: 407
Dołączenie: 20 Paź 2006 15:19
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: nie powiem

Postprzez Bagor » 23 Lut 2008 20:33

M52 nigdy nie występowało w E34. Moim zdaniem, dyfer 4.10 będzie za krótki do takiego silnika.
Awatar użytkownika
Bagor
 
 
 
Posty: 860
Dołączenie: 06 Lis 2005 17:14
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: Czarne

Postprzez luk325 » 28 Lut 2008 18:44

u mnie kompletny swap silnika to 6,5 tys zl czyli wstawiasz auto i zabierasz jezdace. cena z silnikiem skzynia wiazka i tak dalej .wszystko
mowa o silniku m52b28 kotry jest bardzie dynamiczny od m50.

dyfer musi byc w granicach 2.93 - 3.23 zeby bylo optymalnie do codziennej jazdy.

kolega chyba mowi o silniku m50 bo m52 nigdy nie bylo w e34.

swap na m50 to koszt ok 5,5 tys tez ze wszystkim
SWAPY , MECHANIKA , MODYFIKACJE ,CZESCI(E36) - BMW 502 176 095

SILNIKI - M44, M50, M52 , S50 - SPRZEDAM LUB ZROBIE SWAP
luk325
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 8
Dołączenie: 19 Sty 2005 20:04
Miejscowość: Tarnobrzeg

Postprzez Bulkake » 11 Mar 2008 21:30

A co z zawieszeniem?
Pozdrawiam i dziękuję.
Bulkake
 
 
 
Posty: 103
Dołączenie: 02 Mar 2007 11:26
Miejscowość: Częstochowa

Postprzez mattiss » 12 Mar 2008 22:48

Zawieszenie najlepiej mieć od 325i, ogólnie od 6 cylindrowej e30. Czyli amorek na grubą lagę z przodu + sprężyny do wersji 6cyl.
Nie zapominaj też, że optymalnie byłoby, gdybyś miał również z tyłu hamulce tarczowe, np od wspomnianego 318iS. W takim przypadku musisz kupić całe wahacze tylne z tarczo-bębnami i półosiami.

Pozdrawiam
Przeczytaj moje artykuły:
Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36
Image
Image
Awatar użytkownika
mattiss
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 4703
Dołączenie: 19 Cze 2007 10:51
Miejscowość: Wrocław / Środa Śląska
Moje BMW: E30 325iA 06.1990||E36 316i compact M43TU 01.1999||E46 318ti 09.2002||E46 320iT 04.2003

Postprzez Bulkake » 12 Mar 2008 22:53

Wiec zdecydowałem robie swapa.


1. nie mam wspomagania - kupiłem kompletne od m40
2. zawieszenie - nie wiem jakie kupic, chce obizyc bestie jakos rozsadznie bez przesady ile? nie wiem gdzie kupic amory i springi?
3. hamulce - przód same jarzma czy ze zwrotnica od is? tył wiadomo.
Pozdrawiam i dziękuję.
Bulkake
 
 
 
Posty: 103
Dołączenie: 02 Mar 2007 11:26
Miejscowość: Częstochowa

Postprzez Varrol » 13 Mar 2008 07:47

Jak zrobisz swapa, to pochwal się co i jak, bo też się powoli przymierzam. Po obronie pracy - czyli jesień/zima - ale jeszcze się waham, czy samochodu nie zmienić.
Varrol
 
 
 
Posty: 1779
Dołączenie: 27 Cze 2006 09:31
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E36 1.8 M43 94'

Postprzez bono20002 » 13 Mar 2008 08:04

Witam..
Widzę że kolega idzie tokiem myślowym równo ze mną:D:D
też sienapaliłem na takiego swapa...
i wiele rad zasięgnęłem itd itp..
póki co...stwierdziłem że na początek dobrej zabawy potrzebna jest e30 325....może być zakatowany silnik nawet...potrzebne części karoseryjne..
czyli;;
kupujemy taką 325 zajechaną za jakieś 300 ojro, i wyciagamy z niej:
zawias, hamulce, wał , dyfer, skrzynia. licznik, łapy, chłodnica mocowania itd itd .....ogólnie przekładamy do swoich 4 cyl. wszystko od 325 prócz silnika....no to załóżmy wydaliśmy 1000 zł na to co wypisałem..

KOlejno jedziemy do kogoś po silnik...miałem okazję m50 2.5 za 1600zł z przebiegiem, ok 250.000..na bieżąco wymieniane płyny. zadbany, itd..noo...silnik git...
ale jednak nie..czekamy na m52...
założe sie ze znalezć nie problem jest m52 za 2000-2500...
czyli mamy przykładowo m52 za 2000...
jak potrafimy..bieżemy siedo roboty...jak nam sięuda trafimy kompa jeszcze od m52 za ok 300 zł..i pasowało by kupić olej, i wymienić uszczelniacze w silniku..dla swojego spokoju...czyli przy dobrych wiatrach 500 zł..
dalej to już tylko pakujemy silnik w komorę i objeżdżamy z bananem na gębie, większość osobników dostawiających sie nam na światłach

z zatankowaniem do pełna na pierwszą przejażdżkę mieścimy się spokojnie w 4500 tys zł...
proste co nie??

chyba że....bedziemy starać sieo jak najlepsze rozwiazanie czyli....trochę nowych cześci..
do zawiasu przydało by sie wymienić wszystko co gumowe,dodatkowo nowe amorki, ew. spręzyny nie wspomnę już o hamulcach ze klocki nowe itd...czyli tu lekko dochodzi nam 2000 tys zł...

pozdrawiam i życze powodzenia..
LOVE30
bono20002
 
 
 
Posty: 1034
Dołączenie: 30 Lip 2007 07:48
Miejscowość: MMZ//Otwock

Postprzez Bulkake » 13 Mar 2008 17:49

Ja na swapa chcę przeznaczyc około 10 tys.

1. zawiesznie tylko nowe!
2. wymiana wszystkich sforznii
3. silnik m52b28 wycyckany do granic możliwości


Jak wróce do pl i zajmnę sie tym, zrobie post i będę na bierząco dosyłał zdjecia i komentarze z progresu transplantacji układu napedowego.
Pozdrawiam i dziękuję.
Bulkake
 
 
 
Posty: 103
Dołączenie: 02 Mar 2007 11:26
Miejscowość: Częstochowa

Postprzez Bulkake » 29 Kwi 2008 18:57

Auto już bez silnika czeka na transplantacje z 728 E38.

Stary silniczek nabył Pan Dominik a oto co napisał po dojechaniu z silniczkiem do domu:

"Witam,
szczerze mowiac to bylem w lekkim szoku jak zobaczylem autko, nigdy wczesniej nie widzialem tak zachowanego E30, gratuluje.
Jesli chodzi o sam silnik wiadac po tym jak chodzi i jak wyglada, ze jest zdrowy. Warto bylo jechac 260km w jedna strone. W sumie ze wszystkimi kosztami wyszedl mnie 950pln. Jestem bardzo zadowolony. Zastanawiam sie tylko czy robic mu rozrzad i czy zalewac dobrego minerala czy polsyntetyk. W tym tygodniu mam nadzieje, ze juz moja bmka bedzie smigala z nowym sercem :)
Dziekuje i pozdrawiam!
"

Wiązki elektryczne już przygotowane pod M52, hamulce i zawieszenie czekają złożone i po remonciku (E30 is, tarcze zimmermann, zawiecha koni)

Zastanawiam się nad szperą 25% 3,60 jak ktos ma to chętnie kupię.

Zastanawiam sie tylko gdzie kupić barany do tego silniczka?
Pozdrawiam i dziękuję.
Bulkake
 
 
 
Posty: 103
Dołączenie: 02 Mar 2007 11:26
Miejscowość: Częstochowa

Postprzez pawelj5 » 11 Cze 2008 08:40

Witam. Przyłączę się do tematu. Mam e-30 325i. Dobra bogata wersja, dobry zawias. Niestety mój silnik powoli umiera. Dlatego zastanawiam się nad swapem m50 lub m52. Mam pytanie do osób które robiły takie przekładki. Jakie elementy są mi potrzebne? Rozumiem że silnik kompletny czyli z kolektorami, alternatorem, sprzęgłem itd, wiązka instalacji z komputerem. Ale czy skrzynia biegów będzie pasować z mojego auta? Tak samo rozrysznik, chłodnica, układ wydechowy? No i co zrobić z klimatyzacją? Moja sprężarka raczej nie podejdzie pod żaden z tych silników choćby ze względu na napęd paskiem wieloklinowym. Czy to będzie spory problem żeby podłączyć sprężarkę z M50 lub M52 do mojej instalacji? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
pawelj5
 
 
 
Posty: 926
Dołączenie: 22 Cze 2006 21:49
Miejscowość: Bystrzyca Kłodzka
Moje BMW: E36 325i Coupe 1992r. + LPG


Powróć do E30

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości