Skocz do zawartości

gasnie - myslalem ze beemki maja tylko fochy


trempes

Rekomendowane odpowiedzi

Wyglada ze to nie fochy one sie psuja jak inne auta :(

 

Juz opisuje co sie dzieje z e36 328

 

Auto ogolnie pracuje cacy, jednak podczas postoju po przegazowaniu obroty musza poskakac (raz mocniej raz slabiej) okolo 5 sekund zanim wskazowka obrt. sie ustatkuje.

W czasie podjezdzania do swiatel na luzie obroty faluja, auto bardzo czesto gasnie. Dzieje sie tak na paliwie jak i na gazie (instalacja 4generacji tartarini)

 

Podjete kroki

1. wymienilem na inny 100% sprawny regulator obrotow

2. wyczyscilem klapke przepustnicy bo brudna pononc lubi sie kleic

3. wymienilem swiece na nowe bosch +7

4. filtr powietrza nowy

5. wynienilem na inny potencjometr ten przy przepustnicy

6. wynienilem na inny 100% sprawny przeplywomierz

7. inne cewki

8. inny czujnik polozenia walu

9. inny czyjnik temp wody

10. nowe visco i termostat by temperatura byla poprawna

11. wymienione weze odmy oraz zawor gdzie sa podlaczone ten przy kolektorze dolotowym

 

wszystkie czesci dzialaja dobrze w innym aucie

 

uklad dolotowy jest 100% szczelny

 

test komputerowy w 3 warsztatach oraz serwisie nie wynalazl bledow, czyli lambdy raczej sprawne bo nie wiem jak je samemu sprawdzic, ktos mi sprawdzal i daja implulsy

 

ostatnio wymienilem sterownik silnika, z tym bylo troche roboty (immobiliser i program sterujacy) i nadal nic

 

co ciekawe auto albo pracuje normalnie albo gasnie czasem tylko faluje i raczej nie ma na to wplyw czy silnik jest zimny czy cieply

 

ps. vanos mi troche klekocze ale raczej to nie ma wplywu (?)

 

prosze o porady co jeszcze sprawdzic :jawdrop:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja miałem takie problemy ale nie w bmw...wtryski zle działały:zamykały się i otwierały jak chciały(zacinały poprostu).Jak się da to posprawdzaj je czy wszystko z nimi ok(odrazu mówie nie wiem jak sprawa się ma w bmw)POWODZENIA!!!! :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LEGO: problem jest i na gazie i na benzynie, jesli zacinalyby sie wtryskiwacze od benzyny to na gazie by chodzil dobrze

 

DJKAROL: w moim przypadku jest to regulator obrotow, w innych silnikach sa silniczki krokowe, urzadzenia spelniaja te sama role

 

ALOX: mam sekwencyjny wtrysk gazu tartarini, a problem wystepuje na gazie i na benzynie, sondy wedlug testu komputerowgo sa dobre

 

 

:mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u wujka w 318 bylo cos takiego ze mial minimalnie peknieta kopulke rozdzielacza i jak sie rozszerzyla to prad uciekal

Auto bylo 3 razy na serwisie w niemczech i kompy pokazywaly zero bledow.

auto mialo tak samo rozne akcje, czasami dzialalo bez problemu a innym razem co chwile gaslo

http://img270.imageshack.us/img270/6336/imageshack7qh.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LEGO: prosze napisz jaka masz intalacje (ktorej generacji, chodzi o to czy tez sekwencyjny wtrysk gazu)

oraz jak poradziles sobie ze swoim problemem bo nie wiem jak zabrac sie za sprawdzanie wtryskiwaczy

 

BELGUS: winny rozrzad? czyli przestawiony? w golfie jest pasek a u mnie lancuch, jesli winny rozrzad to chyba objawy ciagle by wystepowaly, czy u Ciebie bylo tak samo raz dobrze raz zle?

 

RAFALS: u mnie jest inaczej, nie ma kopulki, mianowicie kazda swieca ma swoja cewke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trempes działo sie to w Sierrce 2.0 dohc instalka 1 generacji,objawy miałem takie jak ty opisujesz.Podczas jazdy na gazie nie odcinało mu wtrysku,wtrysk był zapieczony i chyba cięzko chodził.Tak ze raz samochod dostawał paliwo na gazie a raz nie i obroty przez to falowały.Nie wiem jak to jest własnie w bmw i przy takiej instalacji,ale może być podobnie.Ja tego osobiśćie nie robiłem tylko mechanik najpierw wykrećił wtryski,potem dał je do ciepłej wody,czyscił i sprawdzał jakimś prostownikiem.Czy przy okazji nie ubywa ci paliwa szybko z baku jak jezdzisz na lpg??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytająj "litanię" rzeczy, które wymieniłeś aż mnie ciarki przechodzą, ile to kosztowało. Być może większość wymienionych części była w porządku. Słuchaj, ja miałem podobne objawy (e36'97 - gaz III generacja). Okazało się, że miałem źle wyregulowane obroty biegu jałowego. Na komputerze ustawione OK - a mechanicznie po prostu podkręciłem śrubę regulacyjną , która "podpiera" cięgno przepustnicy. Nie wiem, czy u Ciebie pomoże, ale sprawdź ! Powodzenia

PS. Czasami powodem dużych problemów jest prozaiczna przyczyna (uważam, że szczególnie w BMW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno - możesz mieć uszkodzony regulator ciśnienia paliwa. Sprawdź rurkę podciśnieniową, która wchodzi do kolektora. Jeśli jest w niej benzyna, to silnik dostaje dodatkowe paliwo i głupieje (też sprawdzone na własnej skórze w e30)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LEGO: wlalem preparat do paliwa czyszczacy wtryski, ale prawde mowiac watpie by to bylo przyczyna. Mianowicie kiedy przelaczam auto na gaz wtryski sa wylaczone, jade na gazie jest dobrze... ale za 15 minut juz moze nie byc dobrze, obrtowy faluja, choc wtryski byly caly czas zamkniete, choc sprawdze to jeszcze w sobote, wymontuje i zobacze jak wygladaja

 

PIOTRW: mam szczescie ze ojciec tez ma beemke i czesci ktore pasowaly poprostu zamienialem, sprawdzajac numery by wszytko grało, nie pasuja wtryski, komp sterujacy, sondy lambda (inny kolor gumek na wtyczkach i inny ksztalt wtyczek) W komputere obtory mam ustawione prawidlowo na 700 a przepustnica jest zamknieta jak powinno byc, sprawdzalem to i nie wiem za co sie zabrac jeszcze :cry2:

Mozesz mi podpowiedziec jak wyglada ten regulator cisnienia paliwa bo z kolektora wychodzi masa rurek a proble w tym ze ciezko gdziekolwiek reke wcisnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to zanim założyłem gaz i po założeniu też mam. Krokowy wymieniony, rozrząd też wiećto nie to. Na 99% jest to sonda lambda. Na diagnostyce przez główny komputer może nie wyjść ale sonde można sprawdzić miernikiem. Nie pamiętam teraz jakie mają być wartości ale sprawdza się ją na zimno i na gorąco. Na zimno dwa przewody ją rozgrzewaja (4 przewodowa) a po tem już nie pracuje. Szczegóły musze spradzić. A dlatego głupieją obroty że sonda w pewnym sensie steruje komputerem i jeżeli przez jakiś czas, np godzine będzie podawać złe wartości to komputer głupieje. Więc czasami jest ok a czasami skacze. Nie wymieniałem jeszcze sondy ale nie mam co szukać dalej. Czasami skaczą te obroty a czasami nie. Dodatkowo jak ktoś ma stożek to będzie bardziej odczuwalne z uwagi na zmiany temperatury powietrza (i w rezultacie jego ilości w spalanej mieszance). I przy okazji nie polecam do Bety uniwersalnej sondy tylko oryginal taki jaki powinien być do danego modelu (tyle że o wiele droższy). Np. te uniwersalne co są na aukcjach to przeważnie od Peugotow
...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem sondy lambda specjalnym do tego urzadzeniem, obie niby dzialaja, ale jedna daje impulsy w w przedziale 1,0-0,9 i to raz po raz jak ma kaprys, zdaje sie e do wymiany, czy uszkodzona sonda moze powodowac gasniecie silnika? Mam sonde siemensa ktora kosztuje prawie 800 zl nowa, czy mozna zalozyc jakas uniwersalna boscha?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj kolesia na allegro co ma sondy uniwersalne boscha. on ma tez takie do beenki bo te co sa wystawione sie nie nadaja. Zapytaj go o sonde masową bedzie wiedzial o co chodzi. Nie pamietam teraz jaki koles ma nick ale duzo ich nie ma
...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie z moim problemem.

Wciaz z tym walcze ale mam kolejny pomysl....

 

Sprawa wyglada tak ze objaw falowania czasem jest czasem nie ma.

 

Tak mysle moze winny jest jakis przekaznik sterujacy silnikiem albo jakies polaczenie przewodow? Cos taz dziala raz nie i musze zlokalizowac to miejsce, moze cos dobrze nie kontaktuje

 

Inna sprawa to kolega z grupy pisal ze winne moga byc wtryski od benzyny, ze nie otwieraja lub nie zamykaja sie jak trzeba , jak je sprawdzic?

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kolega zrobił tak: odłączył przekaznik pompy paliwa i zapalił samochód na benzynie samochod pochodził chwile aż benzyna która była w listwie i wtryskach wypaliła się i samochód zgasł. Potem zapalił na gazie i w ten sposób miał pewność że nawet jeśli wtryski by się nie domykały to nie podają benzyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Ja tego osobiśćie nie robiłem tylko mechanik najpierw wykrećił wtryski,potem dał je do ciepłej wody,czyscił i sprawdzał jakimś prostownikiem.Czy przy okazji nie ubywa ci paliwa szybko z baku jak jezdzisz na lpg??

 

tyle wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.