Skocz do zawartości

Gaz i 1,8i w serii 5


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam małe pytanko właśnie zakupiłem moją Niunie E34 rocznik 1994 niestety ma w sobie tylko 1800 cm3 i zastanawiam sie i nad założeniem gazu. I tu moje pytanie. Ile może mi mniej więcej spalić? Przeszukałem wszystkie fora i nie za bardzo coś na ten temat znalazłem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy Ci sie to oplaci... gaz do takiego malego silnika no nie wiem

sadze ze spali wiecej niz 2,0 i 2,5 :P

jezeli chcesz to bede miec do sprzedania instalke gazowa ze swojej strzaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wybacz ale jeżeli nie stać Cię na paliwo do 518 to ja sprzedaj bo koszty serwisu Cię zabiją do tego byle poldek będzie się z tobą ścigał i to z powodzeniem :)

 

Odpuść kup serię 3 z silnikiem 1,6 i gazem to będzie ideał :)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie słuchaj przedmówców,każdy chce jeżdzić taniej,jak chcesz zakładać gaz to zakładaj i niech to będzie instalacja sekwencyjna,zużycie gazu będzie mniej więcej wynosić ile teraz benzyny.518 to nie beczka 200D,zawalidrogą nawet na gazie(sekwencji) nie będziesz.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale jeżeli nie stać Cię na paliwo do 518 to ja sprzedaj bo koszty serwisu Cię zabiją do tego byle poldek będzie się z tobą ścigał i to z powodzeniem :)

 

Odpuść kup serię 3 z silnikiem 1,6 i gazem to będzie ideał :)

 

Czemu polacy to taka dziwna nacja ze jak tylko placi wiecej to wydaje mu sie ze jest lepszy i jakies przytyki "jak cie nie stac"... :duh: Albo czemu tylu mysli ze BMW kupuje sie do "niedawania sie wyprzedzic", moze ktos lubi sie toczyc spokojnie swoim pojazdem i nie wadzi mu wyprzedzjacy go polonez (co uwazam za spora przesade)...

Co do autora postu, sam zdecyduj jaka wolisz instalacje. Koszt sekwencji do R4 (dobrze zalozonej) to koszt 2500-3000zl, koszt 2generacji to do 2000zl, sam ocen jak dlugo bedziesz jezdzil i czy Ci sie wzroci. Wiadomo 2generacja tansza ale okupiona nawet 10% spadkiem mocy, sekwencja drozsza ale utrata osiagow symboliczna... Przy sekwencji spalanie w zasadzie nie powinno sie zmienic w odniesieniu do Pb ale trzeba uwzglednic takze Pb spalane do momentu przelaczenia sie na LPG... Co do 2generacji to spalanie wzrosnie do 2 litrow (przy dobrze wyregulowanej instalacji), pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sendra popieram twoją wypowiedź w całości, ale nasz naród ma już taką mentalność od wieków i nawet zmiana pokoleniowa nie wymiecie z nas tych nawyków.

Powracając do gazu. Ja mam instalkę II gen., przez 2 lata użerałem się z nią i psioczyłem ile wlezie, jeżdżąc co chwila do różnych mechaników, bo instalacja potrafiła wyczyniać cuda. Ostatnio byłem zdesperowany do pozbycia się gazu (LPG zaczęła tak wariować że dochodziło do spalania nawet 20l na setkę, a falujące obroty i gaśnięcie auta były na porządku dziennym) na szczęście trafiłem na człowieka, który zrobił mi gaz "na cacy". Co najlepsze nie używał żadnego komputera, warsztatu, zrobił to pod blokiem, nie biorąc za to żadnych pieniędzy, diametralnie zmieniając mój stosunek do gazu w ciągu 15 minut swojej pracy. Moje auto stało czasem po tydzień na warsztatach, różni "fachowcy" się nim zajmowali, za co kasowali niemałe sumy, mówiąc przy okazji, że jak się ma BMW to i na benzynę powinno sie mieć. A tu okazuje się, że nawet 2 gen. nadaje się do tego auta, w co wiele osób powątpiewa. Jednak jeśli chcesz mieć spokojną głowę i brak problemów z autem do czasu aż trafisz na takiego człowieka jak ja, to załóż sekwencję.

POLSKA TO JEDYNY KRAJ W KTÓRYM PREZYDENT MA SWOJĄ KOPIĘ ZAPASOWĄ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie z lekka nie zrozumieliście autor wątku ma najsłabszy silnik który wogóle sobie nnie radzi z masą 5er ( swoją droga wypowiadają się sami posiadacze 3er gdzie 1,8 daje sobie o wiele lepiej radę ) jak mu włoży gaz mieszalnikowy to straci koło 20-30% mocy ( a nie 10% panie Jasio tyle to sekwencja może zabrać ale częsciej zabiera koło 5 % ale miesalnik koło 20% ) jak ze 113 KM zostanie mu z 80 do 90 ( licząc że ma jeszcze farbyczną moc ) to zamęczy siolnik żeby wogóle normalnie jeździć a palił bedzie jak 540 na PB Taka prawda

 

a chodziło mi o fakt że jak właściciela nie stać na PB do silniczka 1,8 to jak go będzie na naprawy hamulców zawieszenia itp???

 

A gaz to się opłaca minimum przy silniku 2,5 litra a nie 1,8 chyba że lubisz jak cię matiz wyprzedza albo panda to nie ma sprawy tylko wtedy taniej będzie kupić matiza :)

 

I nie wiem czy jak kolega naprawdę dużo nie jeździ to wogóle jakaś oszczędność częściej filtry wymieniać parowniki reduktory auto cięższe o instalkę większe spalanie regulacje to tez pożera kasę plus koszt instalki to kiedy mu się zwróci pomyślał ktoś??????

 

Gaz jest dobry jak sie ma minimum 2,5 wtedy dobra sekwencja i jeździsz taniej ale wygodnie a nie takie wymysły dobrze że w 5er nie było silnika 1,6 bo polak też by gaz włożył

 

Aha i nie życzę sobie wypowiedzi na temat mojej mentalności ja o Was nic nie piszę więc ponieważ żaden z Was mnie nie zna to dajcie lepiej temu pokój nie ma sensu

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiesz,ale bmw pakowało gaz do 518,był to model 518g,osiągi to 13.5 sek do 100km/h,prędk.max. 190km/h,więc wszystkie matizy i Pandy zostają w tyle :wink: ,taka 518 napewno nie spali tyle co 540 to jest bzdura,znam taksówkarza,który jeżdzi 518,na gazie zrobił około 100tyś km,jest bardzo zadowolony,w takim małym silniku nie ma tak dużej rozbierzności w spalaniu,w starciu z 540 w trasie przy spokojnej jeżdzie np.120km/h spalanie będzie niewiele większe niż w 518stce,ale wjedż w miasto to różnica w spalaniu będzie ogromna między 518 a 540.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie ciagnac bezsensownego sporu... Nie jestem Panem Jasiem jak juz robimy sobie wycieczki osobiste, 30% strat to mocna przesada (by nie napisac MOOOOCNA) wtedy nikt by nie jezdzil na mieszalnikowej instalacji... Spalanie 11litrow Pb na "stowke" kosztuje 50zl, na tym samym dystansie spali 13 litrow LPG co kosztuje 27zl z czego wynika ze jazda na Pb oplaca sie kazdemu a nie tylko w wysokolitrazowych silnikach. Prosta matematyka... Poza tym kolega nie pyta nikogo czy zakladac gaz bo pewnie juz to rozwazyl jesli pyta ile bedzie wiecej palic litrow LPG od Pb, wiec odpowiedz juz raczej zna... Swoja droga zaloze sie ze w zyciu nie miales (ze sie tak spoufale) stycznosci z LPG procz tego co "slyszales". Wymiana filterka co 10 tysiecy kilometrow to koszt filterka czyli 5 zl, przy tym wymienic warto filtr powietrza ktory kazdy wymienic powinien co 10 tysiecy km niezaleznie czy jezdzi na Pb czy LPG, wymiana parownika? A po kiego grzyba? Jesli jest dobrany parownik odpowiednio do mocy silnika to mozna sobie zrobic jego remont po np. 40-50 tysiacach i koszt wynosi kolo 150 zl za nowe membrany... Nie lubie jak ludzie pisza o LPG a jedyny kontakt jaki z nim maja to to ze stoja przy dystrybutorze sasiadujacym z tym od LPG... Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz był kiedyś taki ciekawy artykuł o gazie w BMW Trends i zamontowali do M50B25 mieszalnik wiesz ile zostało z 192KM ???? niecałe 140 to sobie przelicz ile to jest procent:)

 

Mieszalnik zabiera całkowicie wyrafinowanie silnika BMW i napewno zostanie mu z 80-92KM nie skoczy na hamownię po założeniu to zobaczymy kto miał rację

 

Nie urządzam wycieczek osobistych nikogo nie obraziłem wypraszam sioebi takie aluzje

 

Jeździłem autem na agzie

 

Astra 1995 rok 1,4MPi 80KM na benie to jeszcze jechało za to na gazie była poruta i śmiech na sali właściciel auta miał najpierw astrę 1,4 SPi 60KM i na benbie chodziła lepeij od gazu w 1,4MPi czyli strata ponad 20KM czyli ponad 25% mocy

 

A jakoś nie słyszałem żeby BMW zwłaszcza ponad dziesięć lat temu wypuszczało auta z gazem farbycznie bo wtedy jeszcze nikt na gazie nie jeździł może jakiś dowód?????

 

Napewno to 518 będzie mniej palic jak obecnie ale jak już ma zakładać gaz to może niech lepeij kupi sobie np 525 M20B25 i wtedy mieszalnik przynajmniej jeździć to jakoś będzie

 

Aha 13,5s w gazie w 518 do setki to co najwyżej pobożne życznie zwłaszcza że auto i silnik ma już swoje lata

 

I żeby nie było nie mam nic przeciwko LPG dobra sekwencja to faja rzecz za rok zmieniam auto na coś z V8 i pewnie tam jakis Prince lub cos wyląduje ale mieszalnik według mnie to się sprawdza w polonezie i to kiepsko :)

 

Sama zwężka w dolocie zabiera spoo mocy nawet jak się przełączy na PB trzeba by się bawić w blosa

 

Jak już właściciel chce to nie założy sekwencje do R4 nie powinni chcieć dużo

 

A co do taksówkarzy to oni by nawet na moczu jeździli byle by taniej było więc autorytetem to oni nie są dla mnie a potem kupujesz po takim auto i jak znajomy kupił 520 E34 M20B20 na mieszalniku wynik do setki mierzony kilka razy średnia: 13,8s czyli parodia byle panda da mu w dupę :)

 

Tymczasem moje M50B20 bez gazu trzyma serię w 2 osoby 10,8 zamiast 10,6 według książki więc soryy ale mieszalnik to kastracja która po jakimś tam przebiegu wychodzi niestety]

 

Pozdrawiam

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz był kiedyś taki ciekawy artykuł o gazie w BMW Trends i zamontowali do M50B25 mieszalnik wiesz ile zostało z 192KM ???? niecałe 140 to sobie przelicz ile to jest procent:)

 

Mieszalnik zabiera całkowicie wyrafinowanie silnika BMW i napewno zostanie mu z 80-92KM nie skoczy na hamownię po założeniu to zobaczymy kto miał rację

 

Nie urządzam wycieczek osobistych nikogo nie obraziłem wypraszam sioebi takie aluzje

 

Jeździłem autem na agzie

 

Astra 1995 rok 1,4MPi 80KM na benie to jeszcze jechało za to na gazie była poruta i śmiech na sali właściciel auta miał najpierw astrę 1,4 SPi 60KM i na benbie chodziła lepeij od gazu w 1,4MPi czyli strata ponad 20KM czyli ponad 25% mocy

 

A jakoś nie słyszałem żeby BMW zwłaszcza ponad dziesięć lat temu wypuszczało auta z gazem farbycznie bo wtedy jeszcze nikt na gazie nie jeździł może jakiś dowód?????

 

Napewno to 518 będzie mniej palic jak obecnie ale jak już ma zakładać gaz to może niech lepeij kupi sobie np 525 M20B25 i wtedy mieszalnik przynajmniej jeździć to jakoś będzie

 

Aha 13,5s w gazie w 518 do setki to co najwyżej pobożne życznie zwłaszcza że auto i silnik ma już swoje lata

 

I żeby nie było nie mam nic przeciwko LPG dobra sekwencja to faja rzecz za rok zmieniam auto na coś z V8 i pewnie tam jakis Prince lub cos wyląduje ale mieszalnik według mnie to się sprawdza w polonezie i to kiepsko :)

 

Sama zwężka w dolocie zabiera spoo mocy nawet jak się przełączy na PB trzeba by się bawić w blosa

 

Jak już właściciel chce to nie założy sekwencje do R4 nie powinni chcieć dużo

 

A co do taksówkarzy to oni by nawet na moczu jeździli byle by taniej było więc autorytetem to oni nie są dla mnie a potem kupujesz po takim auto i jak znajomy kupił 520 E34 M20B20 na mieszalniku wynik do setki mierzony kilka razy średnia: 13,8s czyli parodia byle panda da mu w dupę :)

 

Tymczasem moje M50B20 bez gazu trzyma serię w 2 osoby 10,8 zamiast 10,6 według książki więc soryy ale mieszalnik to kastracja która po jakimś tam przebiegu wychodzi niestety]

 

Pozdrawiam

krótka historia bmw 5 w tym e34,wersja 518g weszła do produkcji w 1995 roku, http://www.e34.de/frames.php ,zresztą wpisz w wyszukiwarce 518g,wyświetli ci się dużo na temat tej wersji.Mylisz się,na gazie jeżdziło się o wiele wczęśniej :nienie: ,już nie wspomnę o instalacjach podtlenku azotu,których historia sięga lat 40 :cool2:

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to i ja się wypowiem, mam 518i 115 KM M43 +gaz BRC II generacji i uważam że jest to całkiem dobre rozwiązanie, gaz nie sprawia żadnych nietypowych problemów oprócz tych normalnych jak każdy gaz II gen. czyli regulacja i wymiana filterka co ok 10000 km, osiągi są dobre, nieznaczna jest różnica między Pb a gazem, spalanie w mieście kształtuje się w granicach 9 litrów przy spokojnej jeździe do nawet 14 jak się przyciśnie i nie mam problemów z wyprzedzaniem innych aut np z pod świateł, na trasie spala od 7,5 do 10 l gazu i nie ma problemów z rozpędzeniem auta do 160-170 km/h oczywiście można byłoby więcej spokojnie ale nie próbowałem bo nie miałem takiej potrzeby ani możliwości. moim zdaniem wszystko zależy od zużycia silnika i dobrze dobranej instalacji gazowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
A wiesz był kiedyś taki ciekawy artykuł o gazie w BMW Trends i zamontowali do M50B25 mieszalnik wiesz ile zostało z 192KM ???? niecałe 140 to sobie przelicz ile to jest procent:)

 

Sugerujesz ze 10 letnie auto trzymało serie?? Wydaje mi sie ze sprawdzajac nowy samochod wyszło by mniej a co dopiero o starym. Moze 180 KM miał.

Polecam gaz wszystkim!! W miescie pali mi 10,5 l w lato, 11l w zime. Osiagi sie nie pogarszaja sie w taki sposób ze jest to czuc. Sadze ze moze 5% mocy zabierze. Przy obecnych cenach benzyny 4,70 i gazu 2,03 Oszczednosc jest wielka. Kolega Zdzira 850I miał do czynienia z spartolona instalacja gazowa.Moj brat ma gaz w astrze 1.4 60 KM jezeli byłby tam spadek o 20-30% to by mu zostało 45 KM watpie ze rozpedziłoby to auto do 165 km/h, a tyle na gazie jechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.