Skocz do zawartości

Coupe - wibracje przy 120 km/h


AKU1685046318

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z niedawno zakupiona E36 325 Coupe (rocznik 93)

Mianowicie przy prędkości około 120 km/h na delikatnie nierównej nawierzchni / lub przy skęcie w lewo z tą prędkością moje bmw dostaje tragicznych wibracji kerownicy :shock: nacisne delikatnie hamulec zeby zwolnic i wibracje ustepują :roll:

Gość od którego kupowałem bmw powiedział, że to wina końcówki drążka ( lewa strona ) wczoraj wymieniłem tą końcówkę ale niestety usterka nie zostałą wyeliminowana :duh:

Zanim wjade na warsztat u mechanika może macie jakies pomysły co to może być ????????? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może na początek sprawdź wyważenie kół...

 

Hmmm nie wydaje mi się, że to jest wina źle wyważonych kół, ponieważ:

1. Kolo od którego kupowałem miał zakład wulkanizacyjny :shock:

2. Miałem doczynienia ze złym wyważeniem a raczej brakiem ciężarka w innym samochodzie :duh: ale wtedy drgania były również przy mniejszych prędkościach...

3. Nie dzieje się to zawsze, np wracałem dłuższy odcinek drogi na drogach ekspresowych równych jak stół i dopiero jak skręcałem w lewo przy wyprzedzaniu to zaczynało telepać kierwonicą :?

 

Być może masz racje, warto spróbować, jak dokonam zabiegu to dam znać czy pomogło....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche sie podepne pod temat. U mnie jest podobnie z tym ze nie przy skrecaniu a tylko przy wiekszych predkosciach tak powyzej 100 kmh na nierownosciach drgania przenosza sie na kierownice i chociaz w sumie nie rzuca na boki to czuje sie dosyc niepewnie tak jakby auto w tym momencie 'lecialo' nad droga. Koncowki ostatnio sprawdzalem, tuleje wachaczy byly OK z wyjatkiem prawej ktora powoli zaczyna klekac. Mysle ze to kwestia amorow juz chyba. Moze ktos juz przerabial podobny temat.

Pozdrawiam wszystkich

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie ja przerabiałem niecały miesiąc temu :)

Więc na 99% macie do wymiany sworznie wahacza najprawdopodobniej zewnętrzne. Radzę wymienić i zewnętrzne i wewnętrzne jak i tuleje(będzie spokój na dłuugi czas)polecam firmę Lemforder.

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o zawias to jest chyba normalne :/ ja mam m-technika zawias i niestety co chwila elementy gumowo-metalowe odmawiaja wspolpracy ;/

 

 

 

Na poczatku robilem spory blad i wymienialem tylko to co padlo. Teraz nauczylem sie ze jak cos sie rozkreca to lepiej wymienic wszystko i w ostatecznym rozrachunku wychodzi taniej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm nie wydaje mi się, że to jest wina źle wyważonych kół, ponieważ:

1. Kolo od którego kupowałem miał zakład wulkanizacyjny :shock:

2. Miałem doczynienia ze złym wyważeniem a raczej brakiem ciężarka w innym samochodzie :duh: ale wtedy drgania były również przy mniejszych prędkościach...

3. Nie dzieje się to zawsze, np wracałem dłuższy odcinek drogi na drogach ekspresowych równych jak stół i dopiero jak skręcałem w lewo przy wyprzedzaniu to zaczynało telepać kierwonicą :?

 

Być może masz racje, warto spróbować, jak dokonam zabiegu to dam znać czy pomogło....

 

Hmm...

po pierwsze - szewc w podartych butach chodzi (to żaden argument)

po drugie - wszystko zależy od wartości ew niedowagi lub jej rozkładu

po trzy - u mnie chyba jest to samo (choć może nie w tak wielkim stopniu), i ma to (być może), związek z tulejami met-gum zewnętrznych sworzni wachaczy przednich, ponieważ mam z nimi problem i właśnie doszedłem do wniosku że faktycznie to pojawiło się wraz z pierwszymi ich uszkodzeniami.

 

...u mnie wygląda to następująco: niewielkie wibracje które pojawiają się między 110-120, oraz ich brak lub osłabienie podczas hamowania także w tym przedziale prędkości. W dzisiejszych realiach podczas jazdy po trasie ta prędkość to oczywiście wartość przejściowa więc mi tak bardzo to nie przeszkadzało ale za tydzień wymieniam te przeguby na stałe Meyle HD - wtedy się przekonamy o słuszności teorii :cool2:

 

Przynajmniej jestem dobrej myśli :worried:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o zawias to jest chyba normalne :/ ja mam m-technika zawias i niestety co chwila elementy gumowo-metalowe odmawiaja wspolpracy ;/

 

...z tego powodu ja wszystkie gumowe elementy zawieszenia zamieniam na poliuretan PowerFlex-a, a teraz przyszedł czas na te nieszczęsne sworznie wachaczy

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla informacji innych forumowiczów...

 

Dzisiaj wymieniono mi sworzeń - lewy przedni - okazało się, że był w tragicznym stanie technicznym :duh:

do tego geometria i wszystko jest ok, w dodatku wymieniłem tylne amortyzatory, ponieważ samochodem bujało mi na wgłębieniach jezdni....

Właściwości jezdne bmki wzrosły kolosalnie :mad2:

Dzieki wszystkim za pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...właśnie zamontowałem nowe sworznie meyle HD (bez tych nieszczęsnych gum), wszystko wróciło do normy - żadnego bicia od 100 do 190 :mrgreen: duży ruch...

 

Teraz jedyne gumowe elementy w przednim zawieszeniu to tulejki łączników stabilizatora przedniego (ale już niedługo :norty: )...

 

Po "usztywnieniu" sworzni furka prowadzi się jeszcze lepiej niż na nowych seryjnych :cool2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.