Skocz do zawartości

Swap M52 do E30 (M40, 1,8)


Bulkake

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Nadszedł już czas aby moja kochana bunia dostała nowe serduszko, obecne M40 chodzi bardzo dobrze cichutko i równiutko. Po przeczytaniu dużo postów oraz fachowej literatury stwierdziłem że zainwestuje w założenie 2,5 litrowego silnika z vanosem.

 

Po zaciągnięciu porady od klubowego kolegi, moja konfiguracja przedstawiała by się następująco:

Silnik: M52 z E34 (podobno miska olejowa pasuje lepiej)

Skrzynia: od 1.8 is

Most: 4.10

Zawieszenie: Koni

Wspomaganie

Hamulce od Isa, bądź innego modelu z tarczami wentylowanymi (całe zwrotnice).

 

 

Co o tym myślicie? Jaka jest przybliżona cena projektu. Czy watro to robić?

 

Moje E30 jest w nieskazitelnym stanie, okaz kolekcjonerski, nie jeżdżona w zimie.

Pozdrawiam i dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie kompletny swap silnika to 6,5 tys zl czyli wstawiasz auto i zabierasz jezdace. cena z silnikiem skzynia wiazka i tak dalej .wszystko

mowa o silniku m52b28 kotry jest bardzie dynamiczny od m50.

 

dyfer musi byc w granicach 2.93 - 3.23 zeby bylo optymalnie do codziennej jazdy.

 

kolega chyba mowi o silniku m50 bo m52 nigdy nie bylo w e34.

 

swap na m50 to koszt ok 5,5 tys tez ze wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zawieszenie najlepiej mieć od 325i, ogólnie od 6 cylindrowej e30. Czyli amorek na grubą lagę z przodu + sprężyny do wersji 6cyl.

Nie zapominaj też, że optymalnie byłoby, gdybyś miał również z tyłu hamulce tarczowe, np od wspomnianego 318iS. W takim przypadku musisz kupić całe wahacze tylne z tarczo-bębnami i półosiami.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec zdecydowałem robie swapa.

 

 

1. nie mam wspomagania - kupiłem kompletne od m40

2. zawieszenie - nie wiem jakie kupic, chce obizyc bestie jakos rozsadznie bez przesady ile? nie wiem gdzie kupic amory i springi?

3. hamulce - przód same jarzma czy ze zwrotnica od is? tył wiadomo.

Pozdrawiam i dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam..

Widzę że kolega idzie tokiem myślowym równo ze mną:D:D

też sienapaliłem na takiego swapa...

i wiele rad zasięgnęłem itd itp..

póki co...stwierdziłem że na początek dobrej zabawy potrzebna jest e30 325....może być zakatowany silnik nawet...potrzebne części karoseryjne..

czyli;;

kupujemy taką 325 zajechaną za jakieś 300 ojro, i wyciagamy z niej:

zawias, hamulce, wał , dyfer, skrzynia. licznik, łapy, chłodnica mocowania itd itd .....ogólnie przekładamy do swoich 4 cyl. wszystko od 325 prócz silnika....no to załóżmy wydaliśmy 1000 zł na to co wypisałem..

 

KOlejno jedziemy do kogoś po silnik...miałem okazję m50 2.5 za 1600zł z przebiegiem, ok 250.000..na bieżąco wymieniane płyny. zadbany, itd..noo...silnik git...

ale jednak nie..czekamy na m52...

założe sie ze znalezć nie problem jest m52 za 2000-2500...

czyli mamy przykładowo m52 za 2000...

jak potrafimy..bieżemy siedo roboty...jak nam sięuda trafimy kompa jeszcze od m52 za ok 300 zł..i pasowało by kupić olej, i wymienić uszczelniacze w silniku..dla swojego spokoju...czyli przy dobrych wiatrach 500 zł..

dalej to już tylko pakujemy silnik w komorę i objeżdżamy z bananem na gębie, większość osobników dostawiających sie nam na światłach

 

z zatankowaniem do pełna na pierwszą przejażdżkę mieścimy się spokojnie w 4500 tys zł...

proste co nie??

 

chyba że....bedziemy starać sieo jak najlepsze rozwiazanie czyli....trochę nowych cześci..

do zawiasu przydało by sie wymienić wszystko co gumowe,dodatkowo nowe amorki, ew. spręzyny nie wspomnę już o hamulcach ze klocki nowe itd...czyli tu lekko dochodzi nam 2000 tys zł...

 

pozdrawiam i życze powodzenia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swapa chcę przeznaczyc około 10 tys.

 

1. zawiesznie tylko nowe!

2. wymiana wszystkich sforznii

3. silnik m52b28 wycyckany do granic możliwości

 

 

Jak wróce do pl i zajmnę sie tym, zrobie post i będę na bierząco dosyłał zdjecia i komentarze z progresu transplantacji układu napedowego.

Pozdrawiam i dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Auto już bez silnika czeka na transplantacje z 728 E38.

 

Stary silniczek nabył Pan Dominik a oto co napisał po dojechaniu z silniczkiem do domu:

 

"Witam,

szczerze mowiac to bylem w lekkim szoku jak zobaczylem autko, nigdy wczesniej nie widzialem tak zachowanego E30, gratuluje.

Jesli chodzi o sam silnik wiadac po tym jak chodzi i jak wyglada, ze jest zdrowy. Warto bylo jechac 260km w jedna strone. W sumie ze wszystkimi kosztami wyszedl mnie 950pln. Jestem bardzo zadowolony. Zastanawiam sie tylko czy robic mu rozrzad i czy zalewac dobrego minerala czy polsyntetyk. W tym tygodniu mam nadzieje, ze juz moja bmka bedzie smigala z nowym sercem :)

Dziekuje i pozdrawiam!

"

 

Wiązki elektryczne już przygotowane pod M52, hamulce i zawieszenie czekają złożone i po remonciku (E30 is, tarcze zimmermann, zawiecha koni)

 

Zastanawiam się nad szperą 25% 3,60 jak ktos ma to chętnie kupię.

 

Zastanawiam sie tylko gdzie kupić barany do tego silniczka?

Pozdrawiam i dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. Przyłączę się do tematu. Mam e-30 325i. Dobra bogata wersja, dobry zawias. Niestety mój silnik powoli umiera. Dlatego zastanawiam się nad swapem m50 lub m52. Mam pytanie do osób które robiły takie przekładki. Jakie elementy są mi potrzebne? Rozumiem że silnik kompletny czyli z kolektorami, alternatorem, sprzęgłem itd, wiązka instalacji z komputerem. Ale czy skrzynia biegów będzie pasować z mojego auta? Tak samo rozrysznik, chłodnica, układ wydechowy? No i co zrobić z klimatyzacją? Moja sprężarka raczej nie podejdzie pod żaden z tych silników choćby ze względu na napęd paskiem wieloklinowym. Czy to będzie spory problem żeby podłączyć sprężarkę z M50 lub M52 do mojej instalacji? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.