Skocz do zawartości

320d jak uzytkowac po przerwie...


eqs

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie...

 

kupilem E46 320d z roku produkcji 99 auto ma 74 tys przebiegu... Przebieg autentyczny - i nie komentowac... sa na to TUV ksiazki i moge dac linka do wyciagu VIN z serwisu BMW...

 

auto mialo jednego wlasciciela... dziadek z rocznika 1928...

 

auto sprowadzone do kraju po przecierce - mialo pogniecione drzwi...

 

jednak dosc dlugo stalo zanim zostalo zrobione...

 

gdzies do wrzesnia do maraca...

 

jak odpalilem to chodzil jak zegareczek...

 

jednak musze wrocic nim do domu jakies (150km)

 

i tu moje pytanie... co zrobic.. ?

 

Podjechac zaraz na shella i nalac mu Vpowera ? jakis srodek do wtryskow ? czy wystarczy tylko delikatnie jechac...

 

Nie ukrywam ze chcialbym zobaczyc choc na chwile co potrafi po przesiadce z e36 316... - nie mowie tu o Vmax...

 

wszytskie wskazowki mile widziane... oczywiscie wymiana olejow itd to podstawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wroc do domu tylko bez szalenstw , wymien olej oraz filtry oraz inne płyny eksplatacyjne ,sprawdz rowniez klocki hamulcowe i tarcze. ja na razie bym nie ryzykował ze sprawdzaniem co autko potrafi na to bedziesz miał jeszcze czas, pomału je rozkrecaj i bedzie OK , bo poprzedni właściciel pewnie je zamulał i przy ostrej jezdzie od razu mogłoby się coś stać ( chociaż bmw to solidne bryki)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej tak auto robilo 10tys rocznie...

 

i caly czas bylo serwisowane w ASO...

 

troche sie boje o wtryski...

 

jak myslicie odczuje roznice miedzy 316 e36 a e46 320d ;) ?

 

pierwszy raz usiade za kierownica diesla...

 

nie jedze jakos szybko przecietnie kolo 100 km/h... jedynie co wymagam to konkretnego przyspieszenia przy wyprzedzaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie auto z 2000 też mój pierwszy diesel i powiem Ci że mnie w.....a bo niby 136 KM a dla mnie to nie jedzie , żałuję że nie kupiłem benzyny bo to chla w mieście 10,5 l a na trasie 7,5 - 8 l więc przy tej cenie ropuchy to żadna oszczędność i przyjemności z jazdy w ogóle niema . Jak już pojeździsz to napisz jakie Ty masz wrażenia .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak że jak już jedziesz to on idzie i z wyprzedzaniem niema problemu , ale najgorzej jest na niskich obrotach np. na skrzyżowaniu skręcasz na 2-ce a on jedzie jak traktor dopiero od 1500 obr. wchodzi turbina i jest ok , ja teraz to wrzucam 1-kę przed skrętem . Jeszcze muszę wymienić przepływomierz i zobaczę co wtedy będzie , ale miałem kiedyś 318is 115 KM i to chodziło . Myślę że najlepiej kupić 6 cylindrów w benzynie a dla oszczędności założyć sekwencję , i jak nie dam rady z tego auta zrobić BMW to go sprzedam i kupię benzynę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pisał na forum że się przesiadł z A4 1,9 na 320d i niestety się rozczarował i też pisał że to muł , na trasie tak jak pisałem jest ok ale w mieście to lipa . Nie będę więcej już krytykował i najpierw zmienię przepływkę , tylko się boję że później będzie elektrozawór a na końcu turbina (jest po regeneracji )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze faktycznie masz cos z przeplywka...

 

136 KM to nie jest poryw jakis ale malo tez juz nie... w porowaniu do np passata z 100km...

 

no mam nadzieje ze polubie diesla...

 

Pasat 100 wazy mniej i ma mniejsze straty z powodu FWD... Szału nie oczekuj.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie auto z 2000 też mój pierwszy diesel i powiem Ci że mnie w.....a bo niby 136 KM a dla mnie to nie jedzie , żałuję że nie kupiłem benzyny bo to chla w mieście 10,5 l a na trasie 7,5 - 8 l więc przy tej cenie ropuchy to żadna oszczędność i przyjemności z jazdy w ogóle niema . Jak już pojeździsz to napisz jakie Ty masz wrażenia .

 

Jezdzilem taka kiedys 136km i passat 130km nie miał polotu. Najpierw sprawdz sobie ten samochod a pozniej pisz ewentualnie ze nie jedzie. Mi 3.0d pali niecale 10l po miescie na trasie spokojnie mozna zejsc do 6,5l. Piszesz ze turbinka regenerowana, masz prawdopodobnie odpowiedz dlaczego nie ma mocy. Zle ustawiona turbina, moze inne wirniki Ci wlozyli... Do tego 10l ropy po miescie, duzo duzo za duzooo....

 

Kolego "eqs" jezeli silnik ma przjechane tyle co piszesz to on sie dopiero rozkreca na dluzsze przebiegii. Lej i ciesz sie z tych 136km. Proponuje na przyszlosci chipkaa, bedzie jeszcze fajniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eqs gratuluje zakupu.jezeli dziadek uzytkowal autko tak jak to dziadki robia to trafiles niezle, masz autko ledwie dotarte..moja beemka stala w autohausie tez okolo roku i przyjechalem nia 1200 km do polski i dopiero sie kapnalem ze nie byla jezdzona.nic sie nie stalo.tylko sprawdz poziom oleju. vpowerka jej mozesz oczywiscie nalac,protestowac nie bedzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto bylo tak uzytkowane...

 

w srodku to ideal... zreszta mial oryginalne pokrowce BMW... radio na kasete naklejke ACHTUNG MAX 190 KM/!! wykladziniki w bagazniku i wiele inny rzeczy... w stylu folie na silniku...

 

http://c.wrzuta.pl/wi18886/54885ed8002ab80d47b46d70/vvin?type=i&key=2oTa6gic7Z&ft=f

 

To auto kupilem tylko ze wzledu ze silnik diesla jest na "dotarciu"

 

wole powoli zrobic ja dolozyc wszystko ale miec pewna podstawe ;)

 

jako ze jestem zilony w tematyce diesla... przy okazji prosze o jakies wskazowki... co mam wymienic... jakie filtry... na co zwrocic uwage... osobiscie uwazam ze ten przebieg nie powinien generowac jakis wiekszych napraw... glownie czesci eksp. ale to sie okaze...

 

auto oczywiscie zaraz trafi na przeglad tech u diagnosty...

 

jak przejdzie wszytsko pomyslnie wtedy zaczne jezdzic ;)

 

robie jakies 10 tys rocznie max 15 tys... wiec mysle ze nic w jej obecnym zyciu malo zmienic w porownaniu do poprzedniego wlasciciela ;) no moze dostanie wiecej bajerow... tempomat z multi. zmieniarke elektryke do tylu ladna felge a jak bedzie sie sprawowala to klime ;)

 

Mam nadzieje ze dobrze zrobilem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo, turbo i jeszcze raz turbo.

Przy takich przebiegach jedna awaria turbiny odbierze Ci oszczędności na paliwie z dwóch lat.

 

Dobry olej, czysty olej i zasady rozgrzewania i chŁodzenia turbiny musisz mieć opanowane.

Poczytaj

http://www.turbojulita.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.