Skocz do zawartości

318 TDS brak mocy. 120 km/h to max! Kopci na czarno!


BMW328i

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem BMW 318 TDS 1995 rok. W ruchu miejskim spisuje sie dobrze. Jest ekonomiczny, ale slaby! Pod niewielkie wzniesienie wjezdzam jakbym mial doczepiona ciezka przyczepe. Czasami na 2 i 1 biegu! :doh: Turbine slysze bardzo slabo i tylko przez chwile jak wchodzi na wysokie obroty. Ponadto na duzych obrotach na postoju z rury wydechowej wydobywa sie czarny dym. :cry: Przejechalem po wymianie oleju pod 5000 km i poziom jet na max co oznacza, ze nie spala oleju. :wink: Obecie jestem w Hiszpanii. Warsztaty drogie. Chcialbym dokonac napawy po najnizszyh kosztach. Gdzie szukac przyczyny? Przyczyna czarnego dymu moga byc wtryski, czy raczej niprawidlowa praca turbiny? Czasami jak mam szczescie idzie w miare dobrze pod gore, ale nalezy to do rzadkosci.

 

Kazda opinia bedzie mi pomocna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczne objawy, brak mocy, kiepskie przyspieszenie, predkosc max niewiele ponad 120 km/h, silnik przy obrotach 2000 rpm wył jakbym podkręcał go do 4000, turbina swiszala jak wsciekla, a powodem tak samo jak u kolegi u95 byl dolot - mechanik po wymianie filtra paliwa zle zalozyl mi ta gumową tube i 3/4 powietrza uciekało bokami, niedawno zreszta opisywalem cala sprawe. Tak wiec sprawdz dolot czy nie masz jakichs nieszczelnosci !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyscilem dzisiaj EGR. Wewnatrz jest iglica, cala byla zabrudzona nagarem, co uniemozliwialo jej skutecznie mozliwosc swobodnego poruszania sie.

 

Opornosci wtrysku sterujacego jeszcze nie sprawdzalem. Pod kolektorem ssacym jest jakis czujnik. Jak na moja ocene jest osadzony w kolektorze zbyt luzno, bo ruszajac za kabelek, ktory zreszta caly byl zaolejony, ruszal sie rowniez wspomniany czujnik.

 

Rura od intercoolera byla nieszczelna na gumowej tulei laczacej ja z EGR´em i cala zaolejona. Zacisnalem porzadnie wszystkie opaski.

 

Jest jeszcze jednak za wczesnie, zeby wyciagnac wnioski i sprawdzic, czy poprawily sie osiagi w mojej Bimerce, bo nie bardzo wiem, KTORY PRZEWOD PODCISNIENIOWY GDZIE MA BYC PODLACZONY :mad2: . Sa trzy. Jeden niebieski wychodzacy z EGR, ktory zapewne idzie do elektrozaworu z jednym z dwoch czarnych, tylko z ktorym? Z tym co wychodzi z kolektora ssacego czy z tym, ktory podlaczony jest do przewodu prowadzacego do serwo? (ten zasysa powietrze). Jeden z czarnych podlaczony ma byc do czujnika badz elektrozaworu, gdzie jest miejsce tylko na jeden przewod podcisnieniowy. POMOCY :modlitwa: jak polaczyc przewody podcisnieniowe :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olejem w dolocie sie nie przejmuj, to normalne w tds'ach z powodu odmy, co do kabelków to jeżeli masz od egr to ten cieńszy idzie do czujnika przed amortyzatorem, przewód ciśnieniowy od kolektora idzie do czujnika który jest mocowany chyba na tym samym mocowaniu co filtr paliwa jeżeli dobrze kojarzę i jest bardziej od strony kabiny patrząc na amortyzator. do dolotu dochodzi też czujnik masy/temperatury powietrza o którym pisałeś ze jest dość luźny - raczej powinien siedzieć dość ciasno, sprawdź czy mocowanie nie jest urwane. aha a ten czujnik o którym pisze ze ma tylko jedno miejsce, zapewne ten co znajduje sie bliżej kabiny patrząc na amortyzator to czujnik ciśnienia w układzie dolotowym - jeden wtyk na przewód ciśnieniowy oraz jedna wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dziekiuje Panom KrzysztofS, u95, urborric_tom i F_W. Wasze informacje przyczynily sie do ustalenia przyczyn braku mocy w mojej Bimerce. Jak juz wczesniej pisalem mialem problemy z malymi nawet wzniesieniami i czulem jakbym ciagnal za soba ciezka przyczepe. Teraz czuje jak cos pcha mnie pod kazda gorke. Na autostradzie GC1 bez problemow rozpedzilem auto do 180 km/h. Wczesniej 120 to byl MAX! Uszczelnilem rure laczaca intercooler z EGR opaskami na gumowej tulei.Wczesniej rura byla wciaz zaolejona, a teraz jest suchutka. Przeczyscilem EGR i prawidlowo polaczylem przewody podcisnieniowe. Przewod podcisnieniowy z kolektora ssacego podlaczony byl do elektrozaworu z EGR!!, a przewod z serwa do czujnika cisnienia do ktorego wlasnie powinien byc podlaczony przewod z kolektora. Teraz auto odzyskalo swoja moc! Wszystkim dziekuje... :dance:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.