Skocz do zawartości

Instrukcja jak wykasować samodzielnie oilservice i inspekcję


czestek1

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mam

SPOSÓB TESTOWANY I PEWNY NA KILKU SAMOCHODACH:

 

1. Otwieramy maskę i wtyczkę diagnostyczną z pinami. Włączamy zapłon nie odpalając silnika (kluczyk w pozycji 2).

2. Wysiadamy z samochodu i zamykamy drzwi (nie zawsze ale w niektórych modelach bardzo ważne). :!::!::!:

3. Bierzemy kawałek drucika czy kabla i łączymy piny 7 i 19. Lepsza niż kabel jest próbówka samochodowa :!: - taka jak śróbokręt z żaróweczką w środku i kablem zakończona krokodylkiem (mamy jakąś gwarancję że nic nie spalimy). :cool2:

4. Liczymy do 12 - około 12 sekund. Po 3-5 sekundach pojawią nam się zielone kwadraciki (nie musimy lecieć oglądać do środka) :modlitwa: - skasowaliśmy oil service ale nie inspekcje z ładnym zegareczkiem.:mad2: Czekamy jeszcze chwile (licząc do dalej 6,7...12) i odłączamy kabelek (na 3-5 sekund ) - ale nie zapłon ((kluczyk)). --- Czyli dalej na włączonym zapłonie --- podłączamy ponownie kabel, drut, próbówke (jedno z tych) :hand: do tych samych pinów (czyli 7 i 19) na małą chwilke (1-3 sekundy) i mamy skasowaną inspekcję z zegareczkiem. :dance: :dance: :dance:

5. Wyciągamy kabel --> wyłączamy zapłon --> zakręcamy wtyczke --> zamykamy maske --> cieszymy się ładnym widokiem wyświetlacza

 

!!! UWAGA !!!

 

Jeżeli zrobiliście wszystko tak jak napisałem a mimo tego nie dało się skasować to problemem mogą być brudne złącza diagnostyczne albo brak masy na pinie 19 (czasem może być przerwany kabel). Dlatego jak mamy próbóweczkę z krokodylkiem - to próbóweczkę do pinu 7 a krokodylka do minusa akumulatora albo do masy samochodu (sprawdźcie czy macie dobrze podłączoną masę).

 

Jak Sprawdzić Czy Masa Jest Dobrze Podłączona:

 

Ja mam akumulator w bagażniku, więc masa na samochodzie do obudowy gdzieś gdzie krokodylka podłączyć można a próbóweczkę do + na akumulatorze (ja mam tam +) i jak się zapali żaróweczka to jest masa.

 

Jak jesteśmy pewni że masa jest dobrze podłączona to robimy wszystko tak jak wyżej czyli ... włączamy zapłon - kluczyk w pozycji 2 itd. ....

 

Życzę Miłego Kasowania ... :D

 

Powiem krótko, po wielu podejściach udało mi się w końcu skasować inspekcję w E32 '93 wg Twojego opisu :)

Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po kasowaniu inspekcji u mnie w E 36 . Zrobiłem wszystko tak jak Lukikiler napisał próbówką z krokodylkiem podłączonym do minusa na kielichu . Dodatkowo zamknąłem drzwi wyłączyłem radio oświetlenie wnętrza i dmuchawę . Skasowało się w 100 % parę złotych w kieszeni :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I jeszcze ja dodam jak to było u mnie z tym kasowaniem :D

 

1. otwierasz szybe w drzwiach, otwierasz maskę.

2. przełącznik oświetlenia wewnętrznego na środkowej pozycji czyli ta funkcja automatyczna. Może to nie ma znaczenia ale wcześniej bez tego nie chciało się wykasować :mad2:

3. Łączymy piny 7 i 19 na jakieś 12-15 sek

4. Rozłączamy piny i cieszymy się że nam się udało :dance:

 

 

U każdego jest inaczej ale zawsze się jakoś da wykasować. Może komuś tak się uda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: Aż miło teraz popatrzeć kiedy się kluczyk przekręca-miodzio-dziękuje Wam wszystkim, za taki fajny, łopatologiczny opis :cool2: :cool2: :cool2:
I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A u mnie działa w E36 z 94 roku. I oil i inspekcja skasowana za pomocą 7 i masy. Tylko drzwi trzeba miećzamknięte :)

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Faktycznie co samochód to inny przypadek. W mojej e34 2.0 jest jeszcze dodatkowy myk.

Może od początku: jak ją kupiłem to oczywiście standardowo wymieniłem olej, a że inspekcja też już świeciła to pasowało ją wykasować. Pojechałem do gościa co tylko przy beemkach robi, za 20 pln skasuje. I nie skasowal, nakombinował się i ni huhu, diagnoza najprawdopodobniej akumulatorek w zegarach słaby i nic nie da się zrobić:cry2:

Próbowałem potem sam (powiedział mi co z czym i jak), ale bez efektu. I tak jeździłem ze świecącą czerwoną diodą. Grzebałem w necie wszędzie metoda jedna, ale nie dałem za wygraną. Nawet wpięcie żaróweczki w obwód nie pomagało, więc pomyślałem jakby tak wpiąć opornik o innej rezystancji i .... BINGO. Wszystko poszło książkowo, ale teraz chciałem skasować, a oporniczek gdzieś wcięło i nic, i nic. :( Przyczyna: otwarte drzwi, nie do wiary, żaróweczka też nie pomagała, ale kawałek stalowego drucika zwiniętego w sprężynkę (po pomiarze ok. 1,5 - 2 ohm) jest idealnym wynalazkiem. :lol:

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Akurat dzisiaj kasowalem swieci mi sie 5 kwadracikow od lewej strony oprócz dwoch ostatnich czy to tak powinno byc? jeszcze swieci mi sie napis inspection i ikonka podobna do zegarka tzn ze inspekcji jeszcze nie wykasowalem?
http://img299.imageshack.us/img299/402/zegaryod9.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze sa jakies sposoby na e46?

 

u mnie ten sposob dziala...http://www.bmw-klub.pl/forum/posting.php?mode=quote&p=376348

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nikt nie odpisze czy ten napis inspection i ikonka podobna do zegarka powinien sie swiecic po przekreceniu kluczyka czy nie?

poczytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Te ikonki też powinny zgasnąć, z tym że już nie pamiętam jak to było :mad2:. Wiem, że to była kwestia dłuższego czasu kasowania. Jakoś w ten sposób, że po skasowaniu inspekcji tej zwykłej należało bodajże rozłączyć piny na chwilę i z powrotem złączyć na jeszcze kilka sekund. Musisz poszukać na forum, na pewno to było.

 

Pozdrawiam

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.