Skocz do zawartości

Slabo sie nagrzewa...


grzes e30

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie....

 

Podpowiedzcie mi dlaczego moj silniczek sie tak wolno nagrzewa?

Po przejechaniu 6km dopiero osiaga teperature prawie po srodku 2-3minietry od srodkowej kreski.

 

Przy teperaturze zewnetrznej 2stopnie na plusie.

 

 

Wymienilem juz 2 termostaty i to samo.

 

Pomozcie bo duzo jezdze i marzne zanim sie nagrzeje :pray:

 

A czy to moze byc wina nagrzewnicy?

Chcialbym ja zobaczyc ale nie wiem ja sie do niej dostac a nie chce czegos popsuc.

BMW wieczna miłość...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie po 3 km wychodzi około cwierć skali (czyli wychodzi tak jak u ciebie) ale nie to ma znaczenie bo już w połowie niebieskiego przedziału a nawet na samym początku już zaczyna mi lecieć ciepłe powietrze (nie tak gorące jak w połowie skali ale ciepłe) wiec jezeli u ciebie ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero na połowie skali to coś nie tak z nagrzewnicą - ja bym był za zapowietrzeniem układu chłodzenia - spróbuj go odpowietrzyć.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak juz sie nagrzeje to leci wam z popielniczki przed lewarkiem zimne powietrze?

 

Z popielniczki, to nie zauważyłem, ale jak biorę jakiś zakręt trochę "ostrzej", to czuje taki zimny podmuch ... :roll: Zastanawiałem się co to może być, ale za chwilę znów mi było ciepło więc póki co odpuszczam :D

Poza tym skoro z tylnego nawiewu zawsze ma lecieć zimne to już mnie nic nie zdziwi ;)

 

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o właśnie właśnie, przy szybszych zakretach to takie zimne powietrze niewiadomo skąd na twarz mniej więcej leci. duchy jakieś czy co?

 

Co najmniej dwa :D Jeden w moim aucie, a drugi w Twoim ;)

Jak uda Ci się rozwiązać ten problem, to daj znać ;)

Tak w ogóle to przyszedł mi do głowy pomysł, żeby rozebrać auto kiokio, bo jemu ze wszystkich nawiewów leci ciepłe ;) - a ja też bym tak chciał :P

 

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, a potem złożymy tak żeby miał zimne ze wszystkich i ciepłe z popielniczki i na zakretach :)

 

EDIT: na serio to czy to może mieć związek ze zużyciem jakichś elementów wnętrza? tylko jakich bo nie wiem co mogłoby się zużywać i dawać takie efekty. chyba że silnik V8 zasłania wszystko :)

Edytowane przez Marco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, a potem złożymy tak żeby miał zimne ze wszystkich i ciepłe z popielniczki i na zakretach :)

 

Jestem za :D. To teraz tylko jego musimy przekonać do tego pomysłu ;)

 

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !

Widzę, że nie tylko ja byłem w szoku !

Miałem E-30 w dieslu, teraz mam E-36 z 2 literkami i w obu przypadkach też jest podobnie. Przy ostrym skrecie (jadąc nawet na jedynce) czyje przez chwilke chłodniejsze powietrze. Moze jest to zpowodowane tym, że na wskutek siły odśrodkowej zimne powietrze nie przechodzi przez cała powierzchnie nagrzewnicy, tylko gdzieś bokiem i nie ma czasu sie dobrze nagrzać.

To tylko takie moje teorie.

Pozdrawiam !

Bartek

Pozdrawiam.

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO do temperatury to u mnie też przez dłuższy czas leci zimne. A poza tym to naprawdę gorąc to wali tylko na nogi i szybę. Na środkowej konsoli i na boczne szybu leci ciepłe powietrze nawet przy ogrzewaniu na maksa. Ale może spece z bmw zrobili to specjalnie.

Ja nigdy nie lubiłem w innych autach jak ten gorąc walił mi na twarz i oczy. Duszno się robiło.

Pamiętam że w Fieście to jakby ktoś suszarką dmuchał. Tam grzanie było aż za. Jak farelka.

Teraz mam w miarę ciepłe i jest gites, bo gorąc na twarz wywołuje senność, pieczenie oczu i ogólnie spowalnia reakcję.

Ale przyznaję, że środek się słabo nagrzewa.

JUST HT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze wydmuchwiane przez dysze nawiewów w czasie mocnego zakrętu zachowuje się tak jakby chciało jechać prosto ... Ja też tak mam i w cale się temu nie dziwię. To samo wrażenie, ale ze zdwojoną mocą odczujecie, gdy uchylicie szyby lub dach. To się nazywa bezwładnoość.. Na powietrze (tym bardziej wprawione w ruch przez nadmuch), tak jak na przedmioty we wnętrzu samochodu działa siła bezwładnosci.
Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie mi dlaczego moj silniczek sie tak wolno nagrzewa?

Po przejechaniu 6km dopiero osiaga teperature prawie po srodku 2-3minietry od srodkowej kreski.

 

W moim M40 wskazówka temperatury osiąga pion po 3-4 km jazdy w cyklu: odpalenie, 15-30 s. pracy na wolnych obrotach, pierwsze +-1000 m niezbyt szybko na 3. biegu.

 

Zrób prosty eksperyment:

zasłoń kartonem 2/3 powierzchni chłodnicy i sprawdź jak szybko wskazówka temperatury dochodzi do pionu. Jeśli silnik rozgrzeje się wyraźnie szybciej niż zwykle, to będzie oznaczać, że płyn zaczyna za wcześnie krążyć w dużym obiegu układu chłodzenia.

 

P.S. Nowe części do BMW nie zawsze muszą być oryginalne (choćby te, od których bezpośrednio nie zależy bezpieczeństwo). Ale akurat termostat warto kupować oryginalny (chociaż jest drogi). Eksperymentowałem z dwiema podróbkami i dopiero oryginał spisywał się jak należy.

 

Z doświadczenia znajomego (dobrego) mechanika - statystycznie 1/5 nowych temostatów nadaje się do wyrzucenia :!: . Niby działają, ale nie trzymają zakładanych parametrów.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem jakis czs tem termostat i otwiera sie dopiero gdy wskazowka przekroczy dolikatnie polowe i tak sie caly czas utrzymuje , na trasie czy w miescie jest tak samo wskazowka stoji po za polowa , zastanawiam sie czy to nie za wysoka temperatura i czy nie zaszkodzi to silnikowi na dluzsza mete , pozdro dan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem jakis czs tem termostat i otwiera sie dopiero gdy wskazowka przekroczy dolikatnie polowe i tak sie caly czas utrzymuje , na trasie czy w miescie jest tak samo wskazowka stoji po za polowa , zastanawiam sie czy to nie za wysoka temperatura i czy nie zaszkodzi to silnikowi na dluzsza mete , pozdro dan

Ja też wymieniałem termostat i mam dokładnie tak samo (wskazówka zawsze stoi po za połową dokładnie o grubośc wskazówki ale przed wymianą temperatura trzymała tak samo, mój kolega ma 324 TDS i nie wymnieniał nigdy termostatu i temperatura tak samo mu trzyma czyli po za połową o grubość wskazówki - myslę że to poprawna temperatura - może wypowiedzą się też inni....

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zona jezdzi matizem i wskazowka zatrzymuje sie przed polowa , mialem kiedys forda tez zatrzymywala sie przed polowa , z kim nie porozmawiam kazdy odpowiada tak samo nie przekracza polowy , moze termostat jest zle dobrany i otwiera siezbyt pozno (zle dobrana tem termostatu) , obawiam sie o silnik aby sie nie przegrzal , czujnik byl dobierany katalogowo dokladnie sprawdzajac tem otwarcia , czekamy na inne wypowiedzi , pozdro dan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

mam ten sam problem w 325tds 96r. jak temperatura otoczenia była 20stopni i wecej to wydawało sie wszystko ok. wskazówka stawał an połowie wskaznika chyba ze dawałem ostro w rure tak kilka kilometrów 200km/h i zaczynała sie wychylać w prawo , aleto chyba norma.

Natomiast teraz jak temperatura otoczenia spadła do 0-5stopni to jest bardzo zimno i zanim sie nagrzeje silnik to trwa bardzo długo.

Np wczoraj jechałem na rane temeratuta była 0 stopni, przejechałem 10km srednio 90-100km/h a jak dojechałem to wskazówka tem. ledwo wyszła z niebieskiego pola.

 

Czyli wedle mojego rozumowania termostat do wymiany?????????????

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz jeszcze "nerki" z przodu auta czy masz odkryte czy zapelnione u mnie w poprzednim aucie na zime zawsze zakladalem zakryte nerki coby ped powietrza nie dostawal sie bezposrednio na chlodnice i auto sie szybciej nagrzewalo zima. Latem nie polecam tego poniewaz moze sie lekko przegrzewac . To tyle odemnie Pozdrawiam Ad1

318i e30 bylo

320i e30 bylo

325 tds jest

323i jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.