Skocz do zawartości

Lewy Amortyzator przedni. Kolejna wymiana?


Edos

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie. Występuję w imieniu Jacybmw który pisał już temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50164o amortyzatorach. Jako, że razem rozkminiamy problem i już jesteśmy bezsilni proszę Was o pomoc:

W skrócie: Amortyzatory nowe kupione w sklepie, Bilstein (bez dolnego mocowania sprężyny). Amorki dostarczone do serwisu. Wymienili (nie bacząć na znaki na amorku)ale po tygodniu auto nie nadaje się do jazdy. Lewy dolny kielich naderwany, amorek sztywny jak by był przyspawany na stałe. Po ciężkich bólach udało nam się go wymienić na nowy. Olaliśmy serwis w którym nie szło nic ustalić. Że jakieś pojęcie mamy postanawiamy sami się za to zabrać. Zakładamy więc ten nowy, lewy sami. Po zmontowaniu wszystko ok. Rozjeżdżamy się do domów a ja w kartonie znajduję instrukcję Bilstein’a jak je zamontować i co widzę? Na amorkach jest naklejka L R . Jak przedstawia rysunek poniżej(najlepiej kliknąć będzie lepszej jakości):

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img443.imageshack.us/img443/3496/amoryir2.jpg

 

Szczerze się przyznaję, że nie miałem o tym pojęcia (niewiedza kosztuje) że to ma jakieś znaczenie, myślałem ze są całkowicie symetryczne ale niestety. Więc czym prędzej zadzwoniłem do znajomego który mnie poinformował, że bezwzględnie tak właśnie należy je zamontować i jeśli są zamontowane inaczej nienależny poruszać się samochodem. Więc natychmiast podejmujemy się ustawienia ich prawidłowo. Auto zrobiło ok. 50 km.. Wjazd na kanał, demontaż i ustawienie porawnie czyli w szczelince dolnego mocowania lewego amorka literka L i w prawym literka R . Auto z podnośnika i co się okazuje? Lewa strona nie amortyzuje. Auto zachowuje się dokładnie tak samo jak przed reklamacja lewego amortyzatora. Lewa strona piszczy jak się naciśnie, amortyzator chodzi bardzo ciasno.

Prawa całkowicie OK.!!. Mimo tego iż również była źle zamontowana(wmontowana w serwisie jak im pasiło i nikt nie zwracał uwagi na literki. O co tu chdzi? Dodam tylko,że auto nie było ciosowane, nie jest po wypadku ani nic w tym temacie. Może ktoś z Was miał podobny problem? Jeśli coś niezrozumiale napisałem pytajcie, odpowiem dokładniej na konkretne pytanie. Z góry dzięki za pomoc.

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Górny talerz jest kołem bez żadnych wcięć czy znaczników, nie zamontujesz go inaczej niż otwory w górnym kielichu na to pozwalają. Dolny talerz jest w kształcie powiedzmy "jajka" z wcięciem, które ustawia sie na zewnątrz czyli od strony koła bo prawdopodobnie inaczej właśnie przy skręcaniu kołami obcierał by o nadkola. Więc wydaje się nam, że talerze ustawione są prawidłowo.

 

Pomocy Panowie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dolnego talerza nie da się dowolnie ustawić w stosunku do amortyzatora i dlatego są te znaki lewa prawa. Może być tak, że same znaczki są nieprawidło naklejone (to tylko nalepka). Więc kierowałbym się prawidłowym ustawieniem dolnego talerza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo chce mi się wierzyć,żeby taka firma jak Bilstein źle naklejała swoje oryginalne naklejki i to na 2 amortyzatorach (tym pierwszym i tym po reklamacji). Wojtku, co do talerza to on obraca sie 360 stopni bez żadnego oporu, niema tam żadnych blokadek, wypustów ani innych tego typu tematów. Obydwa talerze ustawione są tak samo (symetrycznie) czyli "dziubkiem" na zewnątrz.

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Bilsteina. Nie wnikam już jak to oni uciekają "od tego modelu amortyzatorów" ale btw twierdzą,że talerzyk dolny pasi tylko w jedną stronę. Zaraz sie przekonamy. Tak czy tak przestroga!!! NIE KUPUJCIE AMORTYZATORÓW BEZ DOLNEGO MOCOWANIA SPRĘŻYNY

MODEL : E6-WM5-Z001A01!!

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa załatwiona. Panowie, talerzyki dolne muszą być idealnie usadowione, nie mogą być przechylone nawet o milimetr. Idealne położenie tak właśnie jak instrukcja nakazuje, rozwiązało wszelakie problemy.

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działają te któe były (jeden był reklamowany). Już ponownie nie wymienialiśmy tyle,że niepotrzebnie się natyraliśmy przy 4-krotnym ustawianiu.

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.