Skocz do zawartości

525 TDS ciężko odpala na gorącym silniku


Tom_04

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Z pewnością ten wątek był już poruszany, dlatego bede wdzięczny o linki.

Dorwałem E34 525 TDS Touring, przebieg 224 tyś ładnie chodzi, na zimnym pali, lecz na gorącym silniku trzeba ją porządnie pare razy długo zakręcić aby odpaliła. Jak chwyci to przez chwile z tłumika kopci jak smok! Pompa jest ok, turbo też czy to mogą być świece? Warto je zmiecić czy może zamontować cudo z allegro co ponoć leczy taką dolegliwość???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie same objawy daje ponoć nieszczelny uszczelniacz przedni wałka pompy. Olej dostaje się do paliwa, utrudnia wtrysk, silnik kopci póki świeże paliwo nie wypłucze oleju a silnik go nie spali...

Tak czy tak pompę warto zdiagnozować, bez jej wymontowania sie pewnie nie obejdzie.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompe i turbine dałem do sprawdzenia fachowcą i zdiagnozowali, że jest git!

Nie pomoże wymiana świec???

To "coś" z all ponoć działa... Polega to na tym, że na gorącym daje więcej paliwa i grzeje świece, może ktoś to ma i może się wypowiedzieć???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece nic nie pomogą przy zapalaniu na ciepło, bo są wtedy wyłączone. Jeżeli na zimno pali OK, to świece są też OK.

 

Czy fachowiec sprawdzając pompę zajrzał do środka? Wyjął pompę i sprawdził na stanowisku probierczym? Jak ona była sprawdzana?

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzał na stole przy wymontowanej pompie.

Czy jakiś test na kompie wykaże co jest przyczyną ciężkiego rozruchu na gorącym???

Może zainwestować w to "cudo" jeżeli świece nie pomogą? Jest to najtańsze rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jet to samo,no może nie kopci za mocno.Jak pogrzebiesz na forum to się doczytasz że to efekt wyrobionego nastawnika w pompie(chyba najdroższy element pompy).Do tego dojdzie jeszce Ci jeszcze falowanie pewnie,przyczyna ta sama. U mnie nie jest to zbyt uciażliwe więc się nie przejmuje za bardzo,z tego co się wiem naprawa dość kosztowna i najlepiej to robić u naprawde dobrego "pompiarza" który juz miał doczynienia z tymi pompami.

Co do tego"cuda" to nie wiem jak to pomaga,nie miałem z tym doczynienia.

 

A świece służą tylko do rozruchu zimnego i chłodnego silnika!

 

pozdro

Edytowane przez traky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzał na stole przy wymontowanej pompie.

Czy jakiś test na kompie wykaże co jest przyczyną ciężkiego rozruchu na gorącym???

Może zainwestować w to "cudo" jeżeli świece nie pomogą? Jest to najtańsze rozwiązanie

 

Chcesz zlikwidowac PRZYCZYNE czy SKUTEK? bo to 2 rozne sprawy.

to COS z allegro to nic innego jak opornik a w lepszych wersjach jakas plytka bardziej zaawansowana ktora po prostu WLACZA grzanie swiec za kazdym razem. Czy dziala. TAK bo znajomemu z TDS-a odpalajcego na cieplo o 15 sekundach odpalal po 5 sekundach. Czyli duzy sukces.

Ja jednak stawiam na pompe... jak tylko na cieplo. Jest knifek taki. Gorace autko... polej POMPE (nie zalej calego silnika) zimna woda najlepiej letnia potem zimna aby sie szybko wychlodziala przy goracym silniku (silnik tak szybko nie stygnie wiec spoko). Jak odpali. Na 200% POMPA (sekcja dolna)

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pompa była sprawdzona na stole, ma prawidłowy wydatek i jest szczelna, to może winny jest silnik?

 

Może warto sprawdzić kompresję? Może pierścienie już nie trzymają szczelności i na ciepło (przy rzadkim oleju) trudno wytworzyć kompresję wystarczającą do zapłonu paliwa...

 

A może akumulator jest stary i słabo kręci?

 

Moje auto też średnio zapalało na ciepło, trzeba było pokręcić tak 3-5 sekund zanim zapalił (fakt, że nie dymił i nie kaszlał). W końcu akumulator zupełnie odmówił współpracy i po wymianie na nowy jak ręką odjął. Zwykle zapala od razu, czasami max po 1-2 sekundach kręcenia silniczek chodzi :-)

 

Ja bym się nie bawił w takie cudo z Allegro, bo jak już tu ktoś kiedyś powiedział to jest podcieranie d... szkłem. Warto usunąć przyczynę a nie ją omijać.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższej lekturze forum na ten temat swego czasu i konsultacji z fachowcem od bawarek stawiam na nastawnik(zawsze się mogę mylić).Na stanowisku cieżko to zgniagnozować (chyba że juz naprawde jest wywalony)ponieważ dzieję się tak jak pompa jest gorąca.Na stanowisku pompe masz zimną i jej nie zagrzejesz podczas prób tak mocno.Pewnie u kolegi jest jak umnie że jak postoi z pół godzinki albo z godzinkę to odpala zdecydowanie szybciej.Podjechać do kogoś kto zajmuje się tylko betami to pewnie w ciemno zdjagnozuje przyczynę... Tak było w moim przypadku.Życzę powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To "coś" z all ponoć działa... Polega to na tym, że na gorącym daje więcej paliwa i grzeje świece, może ktoś to ma i może się wypowiedzieć???

 

Grzac grzeje ale paliwka to wiecej nie dostaniesz. Podgrzewanie swiec na goracym silniku to oszukiwanie siebie tylko. Przeciez diesle cieple odpalaja na samozaplon - tak zreszta dziala diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też kiepsko odpalał na ciepłym, pojechałem do mechanika, który zajmuje się dislami ustawili pompę i pali na dotyk. Ja mam z 93r. i z nimi podobno nie wiele da się zrobić jak zaczynają się kończyć ale z tymi od 94r. podopbno można dużo zrobić i jeszcze posłużą jak się za to weźmie dobry warsztat. U mnie jest falowanie obrotów więc pompa pewnie nie jest w najlepszym stanie ale nie jest to zbyt częste i się tym za bardzo nie przejmuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz, temat bardzo czesto walkowany na forum. Czesto pytacie czy warto zainwestowac w cudo z allegro.

Wszystko zalezy jak dlugo zamierzasz jezdzic autkiem ale rowniez od srodkow jakie chcesz przeznaczyc na naprawe autka.

Tak jak tu koledzy pisza na 99,9% uszkodzony jest nastawnik pompy. Jest to drogi element i jego wymiana moze przewyzszyc 2000zl. Wiec jezeli nie ma sie takich srodkow to lepiej kupic na allegro wspomniane cudo. Jednak trzeba sie liczyc z tym, ze nie uniknie sie wymiany nastawnika tylko sie ta wymiane odwlecze (czasami nawet o kilka lat).

Wybor zalezy juz od naprawiajacego.

 

Jezeli chodzi o kopcenie po rozruchu to jest ono normalne gdyz pompa poda paliwo na cylindry, ktore musi sie pozniej wypalic - a wiadomo, ze ropa kopci na czarno i nie ma sie czym przejmowac.

 

 

Jezeli chodzi o grzanie swiec zarowych na cieplym silniku to w nowych autkach jest to calkiem normalna sprawa i nawet swiece te grzeja przez chwilke po rozruchu (zarowno na cieplym jak i zimnym silniku) w celu stworzenia lepszych warunkow pracy silnikowi. Wiec nie jest wielkim grzechem zastosowanie tego w BMW

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z informacji jakie zdobyłem nie tylko na tym forum wynika że:

 

- jeżeli silnik faluje na wolnych obrotach, gaśnie, nierówno pracuje, poszarpuje przy jeździe ze stałą prędkością to zwykle winny jest nastawnik pompy; Uwaga - od roku 1995 (a może nawet 1994) zastosowano nastawnik HDK - bezstykowy i problemy z nastawnikiem w zasadzie się skończyły... wcześniej był potencjometr i on się po prostu zużywał i przerywał (dokładnie tak samo jak starym radiu).

 

- jeżeli silnik źle zapala na ciepło, to winna jest pompa (nie nastawnik) - może nie wytwarzać odpowiedniego ciśnienia/dawki albo mieć nieszczelność simeringa na wale pompy i zanieczyszczać się olejem.

 

Ale nie zawsze przyczyną kłopotów jest pompa. Może być słaba kompresja, słaby akumulator, inne usterki.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie objawy się zgadzają... Oprócz tego, że cięzko pali na gorącym to czasem na biegu jałowym troche faluje, również troche szarpie na 2 i 3 biegu czasami...

No ale cóż, najtańszym kosztem jest zamontowanie owego "cuda". Znalazłem gościa co to sprzedaje w Poznaniu i montuje, jutro jade, 100 zl na początek to nie tragedia.

Napisze jak to coś się sprawdza, jest ponoć 3 lata gwarancji na to :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a u mnie było tak, ze na ciepłym zapalał tak sobie - czyli kręciłem po 5-7 sekund, wymieniłem świece żarowe i jak ręką odjął!! Pali na dotyk w każdych warunkach. Nawet kupiłem to cudo z allegro i nie montowałem, bo po co? Jak ktoś chce - oddam za pół ceny czyli 60 zł.

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom_04 z pewnością owe "cudo" z Allegro się sprawdzi i betka będzie palić na gorąco ale skoro wspomniałeś, że czasami faluje na biegu jałowym, to z pewnością winna jest pompa wtryskowa, a dokładnie nastawnik pompy wtryskowej. Z czasem falowanie będzie się nasilać, a kiedy podczas pracy wycieraczek czy włączonych światłach lub podczas skręcania auto będzie gasnąć - to będzie oznaczać koniec "żywota" pompy wtryskowej i wtedy to już żadne "cudo" nie pomoże.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak:

Byłem wczoraj na montarzu tego "cuda" i DZIAŁA!!!!!!!! :D

Furka pali za pierwszy, czasem za 2 razem, ale chwyta po sekundzie!!!!!!

Koniec z kręceiem po 10 sekund i 5x pod rząd!!!!!!!!!

To cudo jest małe, chłopaki montują w 15 min i znają się na rzeczy!!!!

Co jest dobre to 3 lata gwarancji jest na to "cudo"!!!

Troche z nimi pogadałem i ponoć działa tak, że komp otrzymuje informację, iż silnik jest zimny i za każdym razem grzeje świece i daje więcej paliwa!

REWELACJA!!!!!!

Jesli ktoś chce to podaje link do tego "cuda". No i POLECAM!!!!

http://www.allegro.pl/item163574847_zle_odpala_opel_omega_bmw_2_5_1_8_tds_td_fvat_.html

 

Ponoć dział to ze wszystkimi niemieckimi pompami wtryskowymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
códo z allegro nie zawsze potrzebne, mój kolega miał problem z odpalanie przy ciepłym silniku ale w omedze tds kręcił, kręcił aż żal było słuchać czasem nawet do 20sek po miesiącu i konsultacjui z mechanikiem wymienił śiwece, później rozrusznik bo myślał ze to jest przyczyna :mad2: wkoncu trafił na fachowca mającego pojęcie o TDS-ach i ten odkręcił mu dwie śrubki w pompie coiś przestawił i problem zniknął pali jak nowy a kosztowało go to 30zł i jest git :cool2: [/i]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem z odpaleniem na zimnym. Zakręce silnik niby zaskakuje i gaśnie. I tak muszę kilka razy kręcić, a jak załapie to trochę gazu muszę mu dać i później trzyma obroty. Ale lubi też jak jest jeszcze zimny zgasnąć w czasie jazdy. Jadę na 2 biegu wcisnę sprzęgło i w tym czasie np. skręcam to potrafi mi zgasnąć. Jak jest dobrze rozgrzany to nie mam tego problemu. Filtr paliwa jest nowy. I nie ma reguły nie jest to regularne.

Jak ktoś miał coś podobnego to dajcie znać, bo zaczynam już wątpić w tą markę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, śledzę temat bo od niedawna zaczął mnie dotyczyć. Jeździłem od mechanika do mechanika słuchając porad, w międzyczasie przeczyściłem rozrusznik, zregenerowałem alternator, akumulator nie jest super ale daje radę, a problem jak był tak jest. Prawdobodobnie (a nawet na 99%) to będzie pompa, już miałem kupować cudo z alegro. ALE i nagłe olśnienie najzwyklejsze ściągnięcie czujnika temperatury jest pod kolektorem ssącym między 4 a 5 wtryskiem taka czarna wtyczka (nie biała) i jak dotąd bomba pali na dotyk. Jest tylko jedno ale..., czy to nie wywoła nieporządanych skutków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, że komputer sterujący silnikiem myśli, że jest zimno, to nic...

 

Konsekwencją może chyba być nieoptymalna dla danej temperatury dawka paliwa, czyli nieco gorsze osiągi, nieco większe spalanie.

 

To cudo z Allegro robi to samo - odcina czujnik temperatury i podstawia w jego miejsce opornik, żeby komputer myślał, że jest zimno. Po chwili przełącza jednak czujnik z powrotem.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i o taką odpowiedź mi chodziło, teraz udam się do znajomego elektronika lub coś w tym rodzaju, i sam sobie skombinuje akie cudeńko tylko troszkę taniej. Jak się uda oszukać przeznaczenie choc na kilka miesięcy to i tak dobrze. Regenerację pompy planuje ale może jeszcze nie w tym półroczu. Cześć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.