• Reklama

Jak w prosty sposób sprawdzić ładowanie?

M20 (520i, 525i), M21 (524td), M30 (530i, 535i), M40 (518i), M43 (518g, 518i), M50 (520i, 525i, 525ix), M51 (525td, 525tds), M60/1 (530i), M60/2 (540i),S36, S38 (M5)

Moderatorzy: voshon, dani3011, Kruk

Jak w prosty sposób sprawdzić ładowanie?

Postprzez Jacek525tds » 01 Gru 2006 19:28

Witam szanowni koledzy poratujcie mnie bo nie wiem jak sprawdzić czy mam ładowanie czy nie akumulator mam nowy i chodził 2 miesiące bez żadnych problemów a od paru dni mam problem jak podładowałem akumulator to autko pali jak powinno minie pare dni i klapa akumulator siada celki są ok wiec to nie akumulator jak sprawdzić czy alternator ładuje ? może daje słaby prąd albo nie daje go wogule?pomóżcie .Nadmienie że jest to bmw 525 tds z 92 r. :|
Jacek525tds
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 19
Dołączenie: 01 Wrz 2006 18:50
Miejscowość: Kraków

Postprzez SlafkoE30 » 01 Gru 2006 19:35

Witam. Uruchom silnik, weź miernik i sprawdź jaki masz prąd ładowania. Pozdrawiam
SlafkoE30
 
 
 
Posty: 169
Dołączenie: 01 Paź 2006 19:14
Miejscowość: Koszalin
Moje BMW: E36 Compact M43

Postprzez erikson » 01 Gru 2006 19:38

jak masz miernik to podlaczasz sie pod zapalniczke lub bezposrednio pod klemy,a jak masz komputer pokladowy to wchodzisz w test 09 i tam ci pokazuje jakie jest napiecie ,ladowanie powino byc tak okolo 13-14V,ja mam np 13,80 po odpaleniu i na biegu jalowym przy wlaczonych mediach. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... napi%EAcie
erikson
 
 
 
Posty: 782
Dołączenie: 29 Paź 2003 17:19
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: e30 318,318is,325,e34 524,525 M50,525ixT,535 M30,e39 523 M52TU 99r,X5 3.0 lpg z 00,e39 530d 00r lift

miernik

Postprzez Jacek525tds » 01 Gru 2006 19:54

czyli nic mi nie pozostaje tylko kupić sobie miernik i sprawdzić,dziekuje
Jacek525tds
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 19
Dołączenie: 01 Wrz 2006 18:50
Miejscowość: Kraków

Postprzez jande57 » 02 Gru 2006 09:35

Hej !

Inną, prostacką metodą jest też :
1. zapal autko bez podgazowania i natychmiast załącz światła wszystkie jakie masz
2. świecąc nimi na np ścianę i dodając gazu zobacz czy jasność się poprawia czy nie

Nie jest to bardzo miarodajne ale coś tam mówi o napięciu.

Często też chodzi o dobre połączenie na klemach akumulatora..... lekko zaciśnięte (dodatkowo bierz pod uwagę, że mamy w jesieni inną wilgotność powietrza), szybko tworzą warstekę oporową dla dużych rądów i problem gotowy...
"Teraz BMW 728" w E38
jande57
 
 
 
Posty: 34
Dołączenie: 02 Cze 2006 09:55
Miejscowość: Nowa Ruda

Postprzez misiek_525i » 02 Gru 2006 11:23

Image

dokładnie jak pisali koledzy , - możesz kupić miernik bo czasami się przydaje - ale sam możesz sprawdzić połączenia z masą - możesz podjechać do każdego auto elektro - sprawdzi Ci ładowanie i gęstość elektrolitu w aku - na aku masz " wytopiony " nr - cztery cyfry - dwie pierwsze to m-c dwie następne to rok produkcji / jak na oponach / możesz odczytać datę i będziesz wiedział jak długo już chodzi - jak byle jaki to max . 4 lata i złom - szwagier w Toyocie D ma Boscha i kula mu już 8 lat ...

gdybyś nie miał ładowania świeciła by kontrolka ładowania - wymieniasz regulator - koszt ok 40 zł i po kłopocie - no ale tu chodzi o aku :cool2:
misiek_525i
 
 
 
Posty: 1032
Dołączenie: 30 Gru 2005 01:33
Miejscowość: okolice Rybnika / śląskie

Postprzez Arek » 02 Gru 2006 22:28

SlafkoE30 napisał(a):Witam. Uruchom silnik, weź miernik i sprawdź jaki masz prąd ładowania. Pozdrawiam


Prądu lepiej nie sprawdzaj. Nic Ci to nie da a jak rozewrzesz obwod, to mozesz troch nabroić w elelktronice
Arek
 
 
 
Posty: 670
Dołączenie: 08 Sty 2003 10:37
Miejscowość: Gryfino

Postprzez Krzysiek_O » 03 Gru 2006 14:36

z tymi mierzeniem pradu to chyba nie najlepszy pomysl :)) jak by nie patrzec to chyba na zapalonym zaplonie bedziesz musial odlaczyc akumulator... a cala literatura podaje ze to prosta droga do rozwalenia komputera :))) wiec moim zdaniem wyluzuj. Chyba ze kupisz miernik cengowy i zmierzysz bez odlaczania akumulatora - w tedsach do swiec zarowych potrafi poleciec 60A z akku wiec normalnym miernikiem nie zmierzysz takich pradow!

Napiecie ladowania mierzone na akumulatorze powinno byc na poziomie okolo 14V bez wzgledu na to co masz wlaczone w aucie!

Prad na Twoim miejscu to bym zmierzyl ale na postoju (przy WYLACZONYM zaplonie!!!)... po 20 min od wylaczenia silnika i wylaczonych wszystkich odbiornikach (lacznie z lampkami) ... nie powinien przekraczac 50mA - jesli jest duzo wyzszy znaczy ze cos ciagnie dodatkowo prad po wylacznieu silnika i rozladowuje Ci baterie

Poczytaj sobie:
http://www.akumulator.pl/showpage.php?pageID=65
Pozdrawiam

Krzysiek E36 320i kiedys blos >> sekwencja zenit
Krzysiek_O
 
 
 
Posty: 33
Dołączenie: 06 Lis 2005 17:58
Miejscowość: Łódź


Powróć do E34

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości