Skocz do zawartości

Jak w prosty sposób sprawdzić ładowanie?


Jacek525tds

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowni koledzy poratujcie mnie bo nie wiem jak sprawdzić czy mam ładowanie czy nie akumulator mam nowy i chodził 2 miesiące bez żadnych problemów a od paru dni mam problem jak podładowałem akumulator to autko pali jak powinno minie pare dni i klapa akumulator siada celki są ok wiec to nie akumulator jak sprawdzić czy alternator ładuje ? może daje słaby prąd albo nie daje go wogule?pomóżcie .Nadmienie że jest to bmw 525 tds z 92 r. :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz miernik to podlaczasz sie pod zapalniczke lub bezposrednio pod klemy,a jak masz komputer pokladowy to wchodzisz w test 09 i tam ci pokazuje jakie jest napiecie ,ladowanie powino byc tak okolo 13-14V,ja mam np 13,80 po odpaleniu i na biegu jalowym przy wlaczonych mediach. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=34201&highlight=napi%EAcie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej !

 

Inną, prostacką metodą jest też :

1. zapal autko bez podgazowania i natychmiast załącz światła wszystkie jakie masz

2. świecąc nimi na np ścianę i dodając gazu zobacz czy jasność się poprawia czy nie

 

Nie jest to bardzo miarodajne ale coś tam mówi o napięciu.

 

Często też chodzi o dobre połączenie na klemach akumulatora..... lekko zaciśnięte (dodatkowo bierz pod uwagę, że mamy w jesieni inną wilgotność powietrza), szybko tworzą warstekę oporową dla dużych rądów i problem gotowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bmwe32.masscom.net/sean750/VoltageRegulator/terminalVoltage.jpg

 

dokładnie jak pisali koledzy , - możesz kupić miernik bo czasami się przydaje - ale sam możesz sprawdzić połączenia z masą - możesz podjechać do każdego auto elektro - sprawdzi Ci ładowanie i gęstość elektrolitu w aku - na aku masz " wytopiony " nr - cztery cyfry - dwie pierwsze to m-c dwie następne to rok produkcji / jak na oponach / możesz odczytać datę i będziesz wiedział jak długo już chodzi - jak byle jaki to max . 4 lata i złom - szwagier w Toyocie D ma Boscha i kula mu już 8 lat ...

 

gdybyś nie miał ładowania świeciła by kontrolka ładowania - wymieniasz regulator - koszt ok 40 zł i po kłopocie - no ale tu chodzi o aku :cool2:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi mierzeniem pradu to chyba nie najlepszy pomysl :)) jak by nie patrzec to chyba na zapalonym zaplonie bedziesz musial odlaczyc akumulator... a cala literatura podaje ze to prosta droga do rozwalenia komputera :))) wiec moim zdaniem wyluzuj. Chyba ze kupisz miernik cengowy i zmierzysz bez odlaczania akumulatora - w tedsach do swiec zarowych potrafi poleciec 60A z akku wiec normalnym miernikiem nie zmierzysz takich pradow!

 

Napiecie ladowania mierzone na akumulatorze powinno byc na poziomie okolo 14V bez wzgledu na to co masz wlaczone w aucie!

 

Prad na Twoim miejscu to bym zmierzyl ale na postoju (przy WYLACZONYM zaplonie!!!)... po 20 min od wylaczenia silnika i wylaczonych wszystkich odbiornikach (lacznie z lampkami) ... nie powinien przekraczac 50mA - jesli jest duzo wyzszy znaczy ze cos ciagnie dodatkowo prad po wylacznieu silnika i rozladowuje Ci baterie

 

Poczytaj sobie:

http://www.akumulator.pl/showpage.php?pageID=65

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.