Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

ok ja do swoich aut zawsze leje motula, mam blisko dystrybutora oficjalnego, padlo na 5W30 i taki mam obecnie zalany ale pytanie teraz który ?? wszystkie mają norme LL-04, ktoś zna sie na tyle zeby powiedziec czym one sie różnią ??

 

info ze strony producenta:

 

 

8100 X-clean EFE 5W30

8100_X-clean_EFE_5W30_1L.png?1490104639

W 100% syntetyczny olej silnikowy specjalnie opracowany do najnowszej generacji silników BMW, Mercedes-Benz oraz grupy Volkswagena (VW, Audi, Skoda, Seat) wuposażonych w silniki Diesla oraz benzynowe spełniające wymagania EURO 4 i EURO 5, a także EURO 6. Spełnia wymagania przedłużonych przebiegów międzywymianowych. Kompatybilny z filtrami cząstek stałych (DPF). Podwyższona lepkość wysokotemperaturowa HTHS. Zmniejszona zawartość siarki, fosforu i popiołów siarczanowych.

 

_______________________________________________________

 

8100 X-clean 5W-30

8100_X_CLEAN_5W30_1L_BD.png?1477656379

W 100% syntetyczny olej silnikowy (Mid-SAPS) specjalnie opracowany aby spełnić wymagania filtrów cząstek stałych (DPF) oraz katalizatorów trójfunkcyjnych (TWC). Do pojazdów wyposażonych w silniki Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz do silników benzynowych spełniających wymagania EURO IV oraz EURO V wymagających oleju klasy ACEA C3 o wysokiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS. Przystosowany do przedłużonych przebiegów międzywymianowych.

 

_______________________________________________________

 

8100 X-clean+ 5W-30

Motul_106376_8100_X-clean__5W30_1l.png?1488189461

W 100% syntetyczny olej silnikowy specjalni eopracowany do najnowszej generacji silników BMW, Mercedes-Benz oraz grupy Volkswagena (VW, Audi, Skoda oraz Seat) wyposażonych w silniki Diesla oraz benzynowe spełniające wymagania EURO IV oraz EURO V. Spełnia wymagania przedłużonych przebiegów miedzywymianowych. Kompatybilny z filtrami cząstek stałych (DPF). Podwyższona lepkość wysokotemperaturowa HTHS. Zmniejszona zawartość siarki, fosforu, i popiołów siarczanowych.
gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co nie zmienia faktu, że w tej cenie ciężko jest znaleźć konkurencję dla GM 5W-30 DEXOS2.

 

Na forum użytkownikom bardziej zależy na lepszej ochronie silnika niż na cenie a taki tani olej HC dość szybko straci swoje właściwości dlatego jeśli go zalejesz to polecam wymienić go wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: e87

Silnik: 120d m47

Przebieg: 228 000 km

Styl jazdy: dynamiczn5

Użytkowanie: 60% trasa 40% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 10 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Valvoline SynPower XL-III 5w30 LL-04.

 

Zastanawiam się nad zmianą na olej z normą LL-01 z racji braku DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

E-60 530d

Silnik M57N2 przelot 134 kkm.

Od paru dobrych lat wlewałem Mobil 1 ESP formuła 5W30. Jak myślicie czas na zmianę producenta oleju, czy pozostać przy mobilu?

 

Wg. karty charakterystyki ESP nie powala dlatego polecam zmienić np. Valvoline synpower MST C3 lub XL-III 5w30, SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30, BMW Twin power turbo 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: e87

Silnik: 120d m47

Przebieg: 228 000 km

Styl jazdy: dynamiczn5

Użytkowanie: 60% trasa 40% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 10 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Valvoline SynPower XL-III 5w30 LL-04.

 

Zastanawiam się nad zmianą na olej z normą LL-01 z racji braku DPF.

 

Jeśli jesteś zadowolony z obecnego to pozostań przy nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

E-60 530d

Silnik M57N2 przelot 134 kkm.

Od paru dobrych lat wlewałem Mobil 1 ESP formuła 5W30. Jak myślicie czas na zmianę producenta oleju, czy pozostać przy mobilu?

 

Wg. karty charakterystyki ESP nie powala dlatego polecam zmienić np. Valvoline synpower MST C3 lub XL-III 5w30, SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30, BMW Twin power turbo 5w30

 

 

Dziękuję bardzo, chyba skuszę się na Twin powera turbo 5w30. Rozumiem, że jest dedykowany do silników z DPF-em? Czy jest to może BMW Twin power turbo 5W30 Longlife-04 1L?

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Dziękuję bardzo, chyba skuszę się na Twin powera turbo 5w30. Rozumiem, że jest dedykowany do silników z DPF-em? Czy jest to może BMW Twin power turbo 5W30 Longlife-04 1L?

 

Ten z LL04 jest do modeli z DPF-em. https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w30-ll-04-oryginal-bmw,11-5W30~1LL~604-FOEBMW-0-0-83212405948.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co myślicie na temat płukankę wylewanych do silników bezpośrednio przed wymianą oleju?

Słyszałem od wielu mechaników, że owy płyn może powodować uszkodzenie turbiny.

 

Kilka razy stosowałem LM z serii Pro-Line i polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem osobisnie zwolennikiem drastycznego czyszczenia silnika. 2 lata temu kupilem 406 Coupe z malym przebiegiem ale silnik byl w srodku uwalony brazowa smola. Olej od razu polecial nowy i jezdzilem na tanim oleju przez 2 miesiace, zmiana po 2 miesiacach i poznej po nastepnych 2 miesiacach dopiero wlalem olej docelowy - na 2 miesiace. Pozniej plukanka LM i olej. PO 2 miesiacach znow olej i ceratec. Ceratec nie dziala od razu. Pierwsze efekty byly po okolo 2000km czyli jak dla mnie po miesiacu. Silnik pracowal ciszej i podczas zimnych startow bylo czuc ze lepiej sie zbiera.

Ceratec nie jest dodatkiem do oleju jako takim. Jego zadaniem jest wypelnienie mikro ubytkow na scianach silnika. Jesli silnik jest uwalony smola to jego dzialanie bedzie slabsze o ile wogole jakies.

AR9100 wydaje sie byc dodatkiem do oleju silnikowego zmniejszajacym tarcie i takze lekko czyszczacm. Na pewno nie dodal bym obu razem jak i tez nie dal bym cerateca przed uzyciem czegos co nie oczysci nam silnika.

Moj tato dolal ceratec do Auris i nie odczul roznicy. Auto bylo jednak regularnie serwisowane przez poprzeniego wlasciciela.

 

Czy Ceratec dolewa się od razu po wymianie oleju w silniku, czy mona go dolać np. po 3kkm od wymiany oleju?

Dodam, że przy ostatniej wymianie oleju dolewałem płukankę. Olej wymieniany był metodą statyczną.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E61

Silnik: N62B44 545iA

Przebieg: 240 tyś km

Styl jazdy: dynamiczny+

Użytkowanie: 65% miasto 35% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: miasto 150ml trasa 50ml

Instalacja LPG: tak

Dotychczas: Valvoline SynPower XL-III 5w30 LL-04.

 

 

Zastanawiam się nad zmianą na olej o specyfikacji BMW Longlife 01 FE lub Longlife 01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E61

Silnik: N62B44 545iA

Przebieg: 240 tyś km

Styl jazdy: dynamiczny+

Użytkowanie: 65% miasto 35% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: miasto 150ml trasa 50ml

Instalacja LPG: tak

Dotychczas: Valvoline SynPower XL-III 5w30 LL-04.

 

 

Zastanawiam się nad zmianą na olej o specyfikacji BMW Longlife 01 FE lub Longlife 01.

 

Polecam 0w40 z specyfikacją LL01 np. Mobil1 NewLife 0w40, Motul X-max 0w40, Valvoline synpower 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisane, że LL-01 do 2004, a od 2004 LL-04 i teraz nie wiem o co kaman? Zmieniać na LL-01 czy zostać przy LL-04 auto E61 545iA, lata produkcji 2004 do 2005.

 

 

Olej silnikowy Motul 8100 X-max 0W40 5L

100% syntetyczny olej silnikowy o wysokich parametrach Full SAPS (zawartość popiołów siarczanowych, fosforu, i siarki) dostępny w ofercie sklepu http://www.zmienolej.pl. Został specjalnie opracowany z myślą o samochodach najnowszej generacji, wyposażonych w mocne silniki o dużych pojemnościach skokowych cylindrów, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych, o bezpośrednim lub pośrednim wtrysku paliwa, z turbodoładowaniem, lub bez.

Produkt uniwersalny, posiadający liczne atesty, szczególnie polecany do stosowania w pojazdach objętych gwarancją producenta.

Odpowiedni do wszystkich typów paliw: benzyny, oleju napędowego, LPG, CNG i biopaliw.

Odpowiedni dla silników z katalizatorami.

W przypadku wątpliwości, sprawdź instrukcję obsługi samochodu. Sklep http://www.zmienolej.pl oferuje pomoc przy doborze oleju.

PARAMETRY

NORMY                  ACEA A3 / B4

API SN / CF

APROBATA            BMW LL-01

FORD WSS M2C 937 A

MB 229.5

Porsche A40

VW 502 00 - 505 00

Specyfikacja BMW Long Life-01 nakłada na oleje silnikowe poważne ograniczenia, w szczególności tam, gdzie zastosowano system Valvetronic. Odnosi się ona do wszystkich silników BMW produkowanych od 2001 do 2004 roku, a także wszystkich silników BMW wcześniejszych specyfikacji, takich jak BMW LL-98. Od 2004r. BMW wymagana stosowania produktów zgodnych ze specyfikacją LL-04, np. MOTUL Specific LL-04 5W40, MOTUL 8100 X-clean 5W40, MOTUL 8100 X-clean 5W30 lub MOTUL 8100 X-clean +5W30- również dostępne na http://www.zmienolej.pl

Produkty spełniające normę BMW LL-01 muszą być stosowane we wszystkich silnikach benzynowych użytkowanych poza krajami Unii Europejskiej, w Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinie. W razie wątpliwości należy zapoznać się z zaleceniami BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisane, że LL-01 do 2004, a od 2004 LL-04 i teraz nie wiem o co kaman? Zmieniać na LL-01 czy zostać przy LL-04 auto E61 545iA, lata produkcji 2004 do 2005.

 

Kolego za dużo kombinujesz, jak pytasz o poradę to proponuje zaufać a nie szukać różnych materiałów których nie bardzo rozumiesz. Wystarczy że w dziale E60 psiałem o różnicy między LL01 a LL04 i to powinno wystarczyć z resztą w tym temacie też wiele razy pisałem o tym. Obydwie specyfikacje są odpowiednie dla twojego silnika ale z poleceniem na LL01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Czy Ceratec dolewa się od razu po wymianie oleju w silniku, czy mona go dolać np. po 3kkm od wymiany oleju?

Dodam, że przy ostatniej wymianie oleju dolewałem płukankę. Olej wymieniany był metodą statyczną.

Jeżeli przejedziesz na obecnym oleju co najmniej 6-7tys (dopiero po tym dystansie uzyskujemy max.100% efekt), to jak najbardziej ma to sens, możesz dolać Ceratec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Model: E92

Silnik: N52b25 325i

Przebieg: 279 tyś km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 75% miasto 25% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: miasto 150ml trasa 50ml

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: Castrol edge 5w40

 

Polecam 0w40 z specyfikacją LL01 np. Mobil1 new life 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMW M2 2018

silnik: N55

jazda: rekracyjna, czerpanie radosci z jazdy, jazda na torze.

 

po dotarciu tj po 2000 km, na jaki wymienic ? interwaly beda max co 10 tys km, jak bedzie po torze latal to co 5 tys km.

 

mysle o Millersie tylko jakim ?

 

Polecam ten: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0w40-ll-01-oryginal-bmw,11-0W40~1LL~601-FOEBMW-0-0-83212405944.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.