Skocz do zawartości

Instalacja i konfiguracja INPA, NCS Expert - Windows 7,8,10


Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy!

 

Chcę wejść w adaptację skrzyni SMG w e46 M3, ale otrzymuje komunikat: SYS-0002: ECU OBJECT FILE NOT FOUND.

 

Ogólnie mało co działa... Mogę odczytać i skasować błędy ale łączenie się z modułami robi problemy...

 

Gdzie może być problem ?

“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”

ś.p. Ayrton Senna da Silva


http://bmwteamkrakow.pl/galeria/albums/userpics/11064/m3gt~0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INPA jest na Windowsie XP

 

Ale kabel mam na OBDII z USB

 

E46 M3 nie posiada gniazda ADS, jednynie OBDII więc musi być przez OBDII

“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”

ś.p. Ayrton Senna da Silva


http://bmwteamkrakow.pl/galeria/albums/userpics/11064/m3gt~0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma takiego gniazda ADS jest tylko złącze diagnostyczne OBD 20 pin pod maską okrągłe, czasami w okresie przejściowym są dwa OBD 1 i OBD2 ale ważniejsze wtedy jest to pierwsze 20 pin pod maską )

ADS to interfejs może być na OBD2 16pin i OBD1 20pin okrągłe ,

ADS jest na porcie RS232 ustawienia EDIABAS Interface=ADS (tylko windows 32bit obd.ini nie ma znaczenia )

w tym trybie działa ze wszystkimi autami do E53 , już od E60, E65 jest dla nich tryb STD:OBD

M3 E46 będzie działać z interfejsem ADS w trybie EDIABAS ADS

i będzie dziać z interfejsem K-dcan lub KKL na USB, emulacji portu COM , EDIABAS interface=STD:OBD,

OBD.ini Interface=OBD (lub USB ale lepiej OBD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze.... trochę uprościłem...

 

Chodzi o okrągłe gniazdo 20 pin pod interfejs ADS, takiego e46 M3 nie posiada...

 

To nadal nie rozwiązuje mojego problemu...

“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”

ś.p. Ayrton Senna da Silva


http://bmwteamkrakow.pl/galeria/albums/userpics/11064/m3gt~0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Zakupiłem kabelek OBDII i ściągnąłem INPA od Trandolf. Program mi odpala, ale nie widzi mi kabelka. Tzn. "dioda" się nie zapala. Co może być nie tak? Działam na Win7 64bit z VMware.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety po instalacji StandartTools 2.12 i skopiowaniu pobranej paczki mam taki błąd: IFH-0009: no response from controlunit. Ktoś może jakoś pomóc?

 

 

 

Aktualizacja:

Po zlutowaniu 7 i 8 pinu wszystko działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

To akurat nie ma znaczenia co zrobiłeś dla menu inpy

wejdz do

C:\EC-APPS\INPA\BIN\CFGDAT\

poszukaj pliku INPA.ini otwórz i zmień w dane jak u mnie możesz sobie zapisać e53 w dowolnym miejscu ja wybiore F2

sprawdz tylko czy masz folder w CFGDAT/ E53.ENG jak nie masz to napisz podeśle ci

//**********************************************************************
//*
//* Nacharbeitsauswahl INPA
//*
//* Datei INPA.INI
//*
//**********************************************************************
//* Weber EA-803
//**********************************************************************

[INFO]
VERSION               = 5.0.6
DATUM                 = 22.11.2011
VARIANTE              = ENGLISH

[ENVIRON]
DRUCKER               = WIN
PEM                   = JA
LANGUAGE              = ENGLISCH

[SCRIPT]
EDITOR                = WIN
SCRIPTSELECT          = LIST
DEFINI                =

[CONFIG]
TITEL                 = Inpa Fxx Din76

F2                    = E53
F2_Text               = E53 (X5)
F2_ARCHIV             = SGBD_E53

F3                    = F07
F3_Text               = F07 (F010/F011)
F3_ARCHIV             = SGBD_F07

F4                    = F025
F4_Text               = F025
F4_ARCHIV             = SGBD_F025

F5                    = F30
F5_Text               = F30
F5_ARCHIV             = SGBD_F30

F13                    = E89
F13_Text               = E89
F13_ARCHIV             = SGBD_E89

F15                   = E85
F15_Text               = E85 (E86)
F15_ARCHIV             = SGBD_E85

F6                    = E90
F6_Text               = E90 (E91/E92/E93)
F6_ARCHIV             = SGBD_E90

F9                    = E60
F9_Text               = E60 (E61/E63/E64)
F9_ARCHIV             = SGBD_E60

F12                   = E65
F12_Text              = E65 (E66)
F12_ARCHIV            = SGBD_E65

F8                   = E70
F8_TEXT              = E70 (E71/E72)
F8_ARCHIV            = SGBD_E70

F14                   = E83
F14_Text              = E83
F14_ARCHIV            = SGBD_E83

F7                   = E87
F7_Text              = E87 (E81/E82/E88) 
F7_ARCHIV            = SGBD_87

F16                   = R56
F16_TEXT              = R56  (R55,R56,R57,R58)
F16_ARCHIV            = SGBD_R56

F18                   = BMW_ALT
F18_TEXT              = OLD BMW MODELS
F18_ARCHIV            = SGBD_BMW

F19                   = SONDER
F19_Text              = NEW SKRYPT Fxx -  Exx   
F19_ARCHIV            = SGBD_SONDER

F17                   = RR1
F17_Text              = Rolls Royce RR1     (RR2, RR3)
F17_ARCHIV            = SGBD_RR1


[EXTRA]
SCRIPTS               = *

PfadzuIPO=C:\EC-APPS\INPA\SGDAT
SCRIPTWECHSEL=FRM_70,D_KBM
XS_LESEN_KURZ_ANZEIGEN=0
XS_LESEN_SETUP_ANZEIGEN=1
XS_LESEN_HAUPTEBENE=1


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podesłanie pliku, teraz w manu znajduje się moje bmw ale problem pojawia się gdy chcę zrobić test, pokazuje włączony zapłon ON kabel ustawiony na COM1 i odświeżanie 1ms, za każdym razem występuje napis BUSY i wraca do manu głównego. Proszę o pomoc ;)

https://zapodaj.net/723a6dad8220d.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

może masz interfejs K-dcan bez przełącznika do podłączenie drugiej lini K na pinie 8 w OBD2

jak masz taki interfejs to masz tylko diagnostykę silnika i skrzyńi automatycznej , trzeba zlutować w interfejsie piny 7 z 8 aby była pełna diagnostyka

lub jak masz bmw ze złączen obd1 20 pin okrągła wtyczka w przedziale silnika to nalezy używać przejściówki i z tego złącza diagnozować

http://www.unofficialbmw.com/images/reset3.jpg

https://www.google.pl/search?q=bmw+F10&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiVu8XJ4tHUAhXQbFAKHeheD4UQsAQIPg&biw=1349&bih=586#tbm=isch&q=bmw+e53+z%C5%82%C4%85cze+obd&imgrc=eWbawyX62D5fYM:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widzisz ze K-can nie ma przełączika, więc ma tylko pon 7 w OBD

zobacz, połączy się tylko z silnikiem i skrzynią automatyczną w E53, jak byś miał e60 to obsłuży całe auto czy e90

połacz piny 7 z 8 w interfejsie i będzie ok lub kup zwykły interfejs na K-line do 2007 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Nie jest to domena ustawień,

język diagnostyki nie można zmienić zmieniając jakiś wpis ,

tylko w menu mozna zmienić język ,

za język diagnostyki modułów odpowiedzialne są pliki w INPA/SGDAT/ pliki ipo aby zmienić na angielski potrzebujesz wymienić te pliki na angielskie

za błędy ecu po angielsku odpowiadają pliki w EDIABAS/ECU / też dla języka angielskiego są specjalne , wszystkie w SP-daten sa niemieckie

poszukaj wersji instalatora ori inpa 5 , działa dobrze z autami do 2007 roku , po tej dacie DCAN juz lepsze sa wersje niemieckie

niestety instaltor ori inpa 5 to EDIABAS 6.4.7 inpa działa na windows 64bit ale NCS już nie

można oczywiście przerzucić biblioteki z inpa EDIABAS 6.4.7 ( wszytkie pliki angielskie z folderu EDIABAS/ECU i wkleić do

Ediabas 7.3.0 dla wpełni działającej inpa po angielsku na windows 64bit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Widzisz ze K-can nie ma przełączika, więc ma tylko pon 7 w OBD

zobacz, połączy się tylko z silnikiem i skrzynią automatyczną w E53, jak byś miał e60 to obsłuży całe auto czy e90

połacz piny 7 z 8 w interfejsie i będzie ok lub kup zwykły interfejs na K-line do 2007 roku

\

 

Nie bardzo wiem, który pin jest 7a który 8. Masz może jakąś instrukcje albo zdjęcie co z czym połączyć? Będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jesli jest na chipie ftdi to tak, jak na ch340 to nie.otworz i zobacz.albo napisz jakie stery dostales do tego.

Edytowane przez robertoz
sprzedam iCom Next Ori
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.