Skocz do zawartości

[E36] WYMIANA TERMOSTATU


pablo022

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio przeprowadzilem ta operacje w swoim aucie i postanowilem przedstacic krok po kroku co i jak.

 

To jest auto :8)

http://img472.imageshack.us/img472/3761/dscf00651nt.th.jpg

 

1)demontujemy oslone wentylatora

http://img379.imageshack.us/img379/6933/dscf00677xp.th.jpg

http://img379.imageshack.us/img379/5448/dscf00693en.th.jpg

 

2)demontujemy smiglo wentylatora(jest na 4srubkach imbusowych,po ich wykreceniu powinno zejsc,a jak nie to trzeba je do tego przekonac jakims nieduzym mlotkiem - niestety ja o tym nie wiedzialem i sie meczylem z zalozonym smiglem-pod koniec akcji smiglo samo spadlo :twisted: ale to juz podczas skladania auta)

 

3)demontujemy "trojnik"do ktorego przychodza weze(osobiscie polecam podstawienie jakiegos pojemnika zeby nie stracic calego plyny podczas odlanczania wezy

http://img528.imageshack.us/img528/1701/dscf00716lz.th.jpg

 

4)taraaaa mamy go,ale uwaga jest tam uszczelnienie grubosci ok 1mm, w moim przypadku peklo podczas demontarzu, a poniewaz kupilem zamiennik a nie oryg termostat w komplecie nie mialem takiego uszczelnienia,ale to nie problem - wycialem je z kryngielitu

http://img528.imageshack.us/img528/912/dscf00730vt.th.jpg

 

5)wkladamy w miejsce starego nowy termostat

http://img525.imageshack.us/img525/5605/dscf00750pp.th.jpg

 

6)skladamy autko wlewamy plyn i odpowietrzamy system

 

Pozdrowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chciałem uzupełnić temat o wymianę termostatu / uszczelki pod nim w silniku 1,6 (m43) bo tu wygląda trochę inaczej niż w 1,8...

 

obudowa termostatu ma kształt "fajki" jest przykręcona 3 śrubami (klucz 10)

 

http://img388.imageshack.us/img388/7309/a5pk.jpg

 

u mnie akurat lało spod uszczelki i "fajka" była nadpęknięta w jednym miejscu

a tak wygląda to po zdemontowaniu

 

http://img388.imageshack.us/img388/5565/b6ok.jpg

 

oczywiście otworek w który wchodzi termostat warto oczyścić

 

http://img388.imageshack.us/img388/918/c8mw.jpg

 

w tym przypadku (silnik 1,6) uszczelkę należy zakupić przed operacją, ja zapłaciłem w salonie BMW w Krakowie niecałe 11zł

 

stara uszczelka

http://img388.imageshack.us/img388/6237/d0cs.jpg

 

a tu już nowa

http://img388.imageshack.us/img388/9156/e2vz.jpg

 

mi niestety pękła delikatnie obudowa termostatu (jest z plastiku) więc dodatkowo uszczelniłem ją w tamtym miejscu silikonem do silników (do 360*C)

 

oczywiście tak samo wymienia się termostat, nie da się pomylić

tak to wygląda:

http://img482.imageshack.us/img482/8382/f0vo.jpg

 

a kosztuje cały komplet (osłona + termostat + uszczelka) 160zł...

 

pozdrawiam k1c

Szybkich samochodów i pięknych kobiet, albo odwrotnie...

http://img169.imageshack.us/img169/8725/k1c6qd.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty uszkodziłeś obudowe i ją sklejałeś ... sam termostat możesz powiedzieć gdzie i za ile?

 

nie ja zepsułem, poprostu była pęknięta odkąd kupiłem auto, poki byl stary gesty plyn chlodniczy lekko sie slimaczylo, ale po wymianie plynu na nowy zaczelo sie lac... wiec naprawilem.

termostatu wkoncu tym razem nie wymienilem bo nabylem przez przypadek do 1,8 a jak widac na foto jest zupelnie inny. co do zakupu to jest kilka mozliwosci: salon (i tu wszyscy polecaja oryginaly) albo np. polska firma mera http://www.termostat.pl/oferta.htm (u mnie 2 auta jezdza na ich termostatach i jest ok). ceny? polskie zamienniki okolo 12-14 zl netto... a oryginal? napewno drozej. :wink:

pozdr

Szybkich samochodów i pięknych kobiet, albo odwrotnie...

http://img169.imageshack.us/img169/8725/k1c6qd.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam. Miesiac temu kupilem termostat do M40 w motoryzacyjnym za 45 zl. firmy Vernet (made in France) jak narazie chodzi jak należy. A wymiana to pół godzinki z nowym plynem chłodnichym (dynagel) Ps. wentylatora nie ściągałem ,bo na 4 śrubie złamał mi sie imbus :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

chcialem tylko dodac, ze bez odpowiednich klucczy to moze zajac kilka godzinek, szczegolnie w 6 cylindrowkach, gdzie dojscie jest nie za swietne. ale jak juz sie zdejmie obudowe, to reszta pojdzie dosc gladko z jednym wyjatkiem: TRZEBA UWAZAC PRZY DOKRECANIU OBUDOWY, BO JEST Z PLASTYKU I MOZE PEKNAC (tak jak mi :mad2: ) co pociagnie za soba dodatkowe koszty!!! zycze milej pracy. pozdrawiam

 

 

aha, no i koszt termostatu to 35zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

a czy ten termostat jest jakoś odkręcany czy jakoś inaczej wyjmowany??

właśnie rozebrałem obudowę, wiatrak i tą metalową łączkę nachodzącą na termostat i jak się wziąłem za jego wyjmowanie to... zonk ani drgnie. wyłuskałem tzw. O-ring ale sam termostat w żadną stronę się nie rusza nawet po zastosowaniu młoteczka ;)

Buch teściową w klatkę piersiową ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam!

moj problem polega na tym ze nie zalacza sie wiatrak w chlodnicy.co moze byc tego problemem i jak go usunac?czy to wina termostatu czy czujnika temperatury?z mechaniki pojazdow jestem zielony wiec prosilbym o łopatologiczne przedstawienie rozwiazania:)

pozdrawiam (bmw e36, 318i, 1992 rok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej to wina sprzęgła wiskotycznego tzw. viska to coś takiego za wiatrakiem z zeberkami :cool2: jak się mylę to mnie poprawcie :cool2:
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko z tematu chłodzenia.

Nie włącza mi sie wentylator, oczywiste ze temperatura idzie w góre, wężę puchna i robi się ciśnienie w pod korkiem. Jaka to możę byc przyczyna?czujnik wentylatora?Termostat?Ciepło powietrze lecii z nawiewów.Mam wiatrak elektryczny bmka 3 e36 m43. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym, ale kobieta cofała innym autem i stukneła mi autko w przód, bez zadnych uszkodzeń, widocznych gołym okiem. Na dodatek jestem w Oslo, tu pracuje i ceny sa tu kosmiczne i nie wiadomo do kogo z tym jechać?

Więc jak byście coś podpowiedzieli to jestem ogromnie wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko z tematu chłodzenia.

Nie włącza mi sie wentylator, oczywiste ze temperatura idzie w góre, wężę puchna i robi się ciśnienie w pod korkiem. Jaka to możę byc przyczyna?czujnik wentylatora?Termostat?Ciepło powietrze lecii z nawiewów.Mam wiatrak elektryczny bmka 3 e36 m43. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym, ale kobieta cofała innym autem i stukneła mi autko w przód, bez zadnych uszkodzeń, widocznych gołym okiem. Na dodatek jestem w Oslo, tu pracuje i ceny sa tu kosmiczne i nie wiadomo do kogo z tym jechać?

Więc jak byście coś podpowiedzieli to jestem ogromnie wdzieczny.

 

 

coz moze to nie jest wielka rada ale .... najprawdopodobniej skoro masz wentylator elektroczny i wszystko wczesniej (przed puknieciem) bylo dobrze to po prostu obluzowal Ci sie gdzies przewod przy wentylatorze ewentualnie na jakiejs zlaczce.

Jesli bedziesz mial problem ze znalezieniem przyczyny moze sprobowac jak sie to mowi wziac wentylator na krotko.... na jakis czas moze to wystarczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.