Skocz do zawartości

czujnik połozenia przepustnicy


andre1981

Rekomendowane odpowiedzi

Jak ustawić ten czujnik bo róznie radzą

1 przekręcić czujnik aż usłysze kliknięcie

2 miernikiem -miedzy zacisk1 i 18 powinno być ok 0 OM-ów przesunąć nieco przepustnice musi kliknąć i powinno być - nieskończoność OM-ów,podłączyć omomierz między 3 i 18 powinno być nieskończoność OM-ów ,ustawić pełne położenie otwarcia przepustnicy i oporność powinna wynośić 0 OMów. Którym sposobem?????? :worried: :worried: :worried: :worried: :worried:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jeśli jest to tps z mikrostykiem to przy zamkniętej przepustnicy powinien być tak ustawiony żeby po -dosłownie- muśnięciu przepustnicy słychać było "klik".to tyle w temacie regulacji.

o pozycję "max" nie martw się ponieważ styk zamocowany jest na elastycznej blaszce i tego się nie reguluje.

jeśli masz problem z obrotami jałowymi to bardzo prawdopodobne że zaolejeniu uległ mikrostyk(olej cieknie po ośce przepustnicy) i nieraz brakuje styku.u mnie w e30 pomogła zmiana na nowy mikrostyk.

EFES Kebab House - Najlepszy Kebab w mieście!!!

http://img470.imageshack.us/img470/4254/efeswq6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontynuując skopiuje mój opis z innego postu, jednak o nieco innym temacie, takze prosze o potwierdzenie czy te wartości które odczytałem miernikiem sa poprawne, bo tutaj czytam o pinach 18 lub innych także juz nie wiem gdzie to mierzyć. Pomiar zrobiłem na nóżkach TPSu

 

Przy okazji jescze zapytam, bo mówimy tu o TPS a tak sie składa ze dzisiaj sobie pomierzyłem i jak do tej pory wydawało mi sie ze wiem gdzie jest TPS, ale już kilkrakroktnie na forum czytałem że TPS ma trzy położenia, przepustnica zamknięta, otwarta i całkiem otwarta, no i przyjmowałem to ze spokojem póki nie pomierzyłem tego trój nóżkowego elementu ktory znajduje sie przy przepustnicy i mierzy stopień jej otwarcia. - z jednej strony linka otwiera przepustnice a drugiej element który od zawsze traktowałem jako TPS. Ale on płynnie mierzy stopień otwarcia a nie skokowo dlatego nie jestem pewien czy to TPS.

Są tam trzy nóżki licząc od góry 1,2,3. przy przepustnicy zamkniętej miedzy 1 i 2 nóżką jest 4.36 (kohm) miedzy 1.3 wartość stała 4.19 w całym zakresie otwarcia przepustnicy oraz między 2 a 3 1.32 kohm. I miedzy pinami 1 i2 oraz 2 i 3 otwierajac przepustnice wartości zmieniają sie płynnie, tzn miedzy 1 i 2 rosną do 1,18 przy maxymalnie otworzonej przepustnicy a miedzy pinami 2 i 3 wartosc też spada płunnie do wartości 4,43 kohm, jak wczesniej pisałem miedzy 1 i 3 utrzymuje sie stała wartość 4.19 kohm.

Czy ktos moze potwierdzic czy to cos na przepustnicy to TPS czy może ten TPS jest gdzie indziej. I czy to coś ma tykle pokazywać co pokazuje czy może inaczej. Pytam bo zawsze na forum pisano ze TPS mierzy tylko 3 stany zamknieta otwarta i cąłkiem otwarta a tenm mierzy płynnie w całej skali od zamknietej do otwartej

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.