Skocz do zawartości

Hamulce do e46 - tarcze, klocki, przewody - zapytania


Jac3k

Rekomendowane odpowiedzi

Do 330d odradzam zakup ATE PD. Może w 320d wytrzymują, bo średnica tarczy dużo mniejsza, ale w 330d nie dają rady.

Ja ze swojego doświadczenia polecam tylko oryginały BMW.

Kupiłem nowe ATE PD z klockami ATE i się pokrzywiły. Oddałem do przetoczenia ale niewiele to pomogło. Pokrzywiły się ponownie. Po wymianie na oryginalne tarcze BMW problemu nie ma. A już mam przejechane na nich 21 tys. km.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Witam. musze wymienic tarcze oraz klocki z tylu w bmw e46 320i problem polega na tym ze jak bylem w sklepie po tarcze to pytaja mnie czy wentylowane czy nie wentylowane? Czy zeby to sprawdzic musze rozebrac kolo czy moze ktos wie jakie tam powinny byc a moze to bez roznicy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega podał Ci przednią tarczę..Jaka data produkcji? Silnik m52 czy m54? Wpisz vin i sam odszukaj tylną tarczę hamulcową i spisz numer:

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcza newentylowana to jeden cały kawałek metalu a wentylowana to tak wygląda jak by miala 2 dyski sklejone w pomiędzy przerwy tak wygląda tarcza wentylowana

 

http://img850.imageshack.us/img850/2065/601502a.jpg

 

tarcze polecam Ate, badz Zimermann sport albo Rotiger :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło pytanie

czy wentylowane czy nie wentylowane?

Technicznie to wchodzą takie i takie , wentylowane zazwyczaj są droższe ale dzięki wentylacji sie mniej nagrzewają co może je w pewnym stopniu uchronić przed zniekształceniami.

zobacz tu :http://autokult.pl/2011/12/06/bezpieczne-hamowanie-wszystko-o-tarczach-hamulcowych

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło pytanie
czy wentylowane czy nie wentylowane?

Technicznie to wchodzą takie i takie ' date=' wentylowane zazwyczaj są droższe ale dzięki wentylacji sie mniej nagrzewają co może je w pewnym stopniu uchronić przed zniekształceniami.

zobacz tu :http://autokult.pl/2011/12/06/bezpieczne-hamowanie-wszystko-o-tarczach-hamulcowych[/quote']

 

 

głupoty gadasz kolego

wentylowane są szersze i jak masz zwykłe (pełne) to nie wejdą w uchwyt

 

przerabiałem temat w tamtym roku gdzie właśnie kupiłem wentylowane bo nie chciało mi się sprawdzić i musiałem odmieniać (wymieniałem komplet na tylnej osi)

 

do autora postu:

zdejmij koło i zobacz jakie masz - zajmie ci to parę minut dosłownie a będziesz miał pewność :)

 

a co do marki to cena do jakości polecam TEXTAR

uwierz mi będziesz z nich zadowolony

 

 

tarcza wentylowana wygląda tak:

http://img11.tablica.pl/images_tablicapl/115064021_4_644x461_tarcze-hamulcowe-i-piasty-przod-audi-8090-b2-b3-4-100-wentylowane-motoryzacja.jpg

 

tarcza pełna tak:

http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_tarcze-hamulcowe-fiat-cc-seicent-37069137.jpg

 

zdjęcia poglądowe

Pozdr

 

p.s.

 

i kolego kupuj takie jak fabryka przewidziała - jeśli wentylowane to wewnętrznie takie jak na pierwszym foto pod linkiem

nie cuduj i nie ładuj kasy w nawiercane czy nacinane - to nie jest auto na tor tylko do normalnej jazdy i uwierz mi że jak weźmiesz te "sportowe" nacinane na zewnętrznej części tarczy to klocki będą ci się kończyły szybciej niż byś sądził :) a różnicy w hamowaniu nie odczujesz...

no chyba że ciągle trzymasz nogę na hamulcu i beda podatne na przegrzania więc wtedy kup te nacinane/nawiercane bo one są stworzone do ciągłych nagłych hamowań (jak np na torze)

gg5553463
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę komuś przycinał że

głupoty gadasz kolego

Każdy pisze po przez swoje doświadczenia, a do autora wątku to zobacz tu jakie powinieneś mieć tarcze

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN12&mospid=47615&btnr=34_0758&hg=34&fg=07&lang=pl

Na tej stronie wpisz dokładne dane swojego auta i Ci wyjdzie co i jak.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki zdjolem kolo tak jak kolega wyzej napisal i kupilem wentylowane bo takie mialem w sklepie proponowali mi firmy TRW wiec takie kupilem wymienilem i hamuje, podejrzewam ze z przodu tez mam do wymiany bo przy hamowaniu trzesie kierwonica troche ale piprzedni wlasciciel auta wymienial tarcze i klocki widac bylo ze sa nowe ale podejrzewam ze kupil jakies dziadostwo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

same tuleje sie wymienia 100 zl za komplet a sprawdzisz u mechanika, lub na podnosniku jakims kola musza zwisnąć i musisz sprawdzic jak duzy jest luz i w jakim stanie sa gumy. ale to jak mówie, mogą byc, a nie musza byc przyczyna ale napewno warto to sprawdzic skoro wymieniane byly tarcze i klocki niedawno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

WITAM KOLEDZY

MAM PYTANIE

OTOZ JAKIES 2 MIESIACE TEMU MECHANIK WYMIENIAL MI TARCZE Z TYLU Z KLOCKAMI

MNIE NIE BYLO ZE WZGLEDU NA PRACE ZA GRANICA

KOSZT TARCZY TO 360ZL BOSCH I KLOCKI 85ZL ALE NIE PAMIETAM JAKIEJ FIRMY

DZIS ODBIERALEM SAMOCHOD OD INNEGO MECHANIKA KTORY WYMIENIAL WAHACZ ITP I ZWROCIL UWAGE ZE TARCZE TE Z TYLU SA MNIEJSZE OD TARCZ PRZEDNICH :?: :?:

JA NIE ZWROCILEM UWAGI PO PRZYJEZDZIE Z ZAGRANICY ... BO SIE NIE ZNAM

JAKAS JEST ROZNICA ? CZY MA TO WPLYW NA JAZDE ITP ? BO NIE WIEM CZY MOGE TAK JEZDZIC ?

JUTRO BEDE U TEGO PIERWSZEGO MECHANIKA BO CHCE ZOBACZYC JAKIE BYLY POPRZEDNIE TE KTORE BYLY PRZED WYMIANA CZY BYLY MNIEJSZE CZY WIEKSZE ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie wylączysz caps lock ?źle sie czyta. To chyba normalne, ze tylnie tarcze mają mniejszą średnicę od przednich, to przód przejmuje wieksza siłę hamowania. Dziwny ten mechanik, skoro nie wie jaka srednica tarcz powinna być w Twoim samochodzie, to powinien sprawdzić. Edytowane przez jarecki_1966
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.