Skocz do zawartości

Opony letnie 18 cali rozmiar


HitMan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałem dopisać się do wątku o oponach letnich ale został zamknięty. Muszę kupić koła na lato. Chciałbym felgi 8x18". Do tego rozmiaru felg BMW zaleca kapcie w rozmiarze 245/45/18. Chciałem z różnych powodów zastosować węższe opony tzn. 225 lub 235 i NIE RUN FLAT. I bardzo zdziwiłem się że stosując węższe opony muszę też zastosować inną wysokość, (podobno przy rozmiarze 225 profil 50 zamiast 45). Po pierwsze myślałem że wysokość opony jest ważna względem wielkości felgi, żeby rozmiar całego koła się zgadzał a tu się okazuje że szerokość związana jest z wysokością :o

Dodam jeszcze, że według tabeli rozmiarów opon i felg (np. http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Szerokosc_opony__a_szerokosc_felgi_,3,32,15.html) do felgi 8" dedykowane są opony 235 a wg. BMW 245. Pytanie jest takie. Czy ktoś mógłby mi doradzić jakie węższe opony (225 lub 235) mógłbym zastosować i wtedy jaki profil.. :) Może ktoś już ten temat sam przerabiał.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mogę wiedzieć czemu chcesz założyć weższe opony do swojego auta? Jak już to opona 225/50/18 ponieważ jest zbliżona średnicą do koła wzorcowego - w tym wypadku 245/45/18. Różnica średnic między tymi oponami to 4,5mm. Także moim zdaniem będzie to najlepszy wybór jeżeli chodzi o węższe opony.

 

Tylko pamiętaj, że przy wypadku jeżeli ubezpieczyciel dojdzie do tego, że masz założone inny rozmiar opon niż zalecane przez producenta to może nie wypłacić ci odszkodowania. Nie wiem czy to prawo uległo już modernizacji czy jeszcze nie - jak coś to mnie poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 8' jak założysz 225/40 to też będzie OK. Ja miałem na wszystkich 4 kołach 235/40 i było idealnie.

 

A 225/50/r18 to nawet nie wiem czy nie będzie obcierać.

 

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 8' jak założysz 225/40 to też będzie OK. Ja miałem na wszystkich 4 kołach 235/40 i było idealnie.

 

A 225/50/r18 to nawet nie wiem czy nie będzie obcierać.

 

 

Pzdr

 

Różnica w średnicy przy oponie 225/40, a 245/45 jest kolosalna i wynosi az 40mm! Więc wątpie, że będzie idealnie, ponieważ przy takiej dużej różnicy średnic licznik będzie strasznie okłamywał i koła nie będą wypełniały całego nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chciałem dopisać się do wątku o oponach letnich ale został zamknięty. Muszę kupić koła na lato. Chciałbym felgi 8x18". Do tego rozmiaru felg BMW zaleca kapcie w rozmiarze 245/45/18. Chciałem z różnych powodów zastosować węższe opony tzn. 225 lub 235 i NIE RUN FLAT. I bardzo zdziwiłem się że stosując węższe opony muszę też zastosować inną wysokość, (podobno przy rozmiarze 225 profil 50 zamiast 45). Po pierwsze myślałem że wysokość opony jest ważna względem wielkości felgi, żeby rozmiar całego koła się zgadzał a tu się okazuje że szerokość związana jest z wysokością :o

Dodam jeszcze, że według tabeli rozmiarów opon i felg (np. http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Szerokosc_opony__a_szerokosc_felgi_,3,32,15.html) do felgi 8" dedykowane są opony 235 a wg. BMW 245. Pytanie jest takie. Czy ktoś mógłby mi doradzić jakie węższe opony (225 lub 235) mógłbym zastosować i wtedy jaki profil.. :) Może ktoś już ten temat sam przerabiał.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

 

Profil opony to stosunek szerokości do wysokości wyrażony w procentach i właśnie chodzi tu o to , żeby koło miało zawsze taką samą średnicę a co dalej z tego wynika - obwód.

Jeżeli zmieniasz szerokość to żeby zachować średnicę musisz zmienić profil. Kalkulator do ręki , przelicz swoje opony na milimetry , później te, które chcesz założyć i zaraz wszystko zrozumiesz. Powinienieś, a nawet musisz trzymać się tabelki ze słupka. Są tam rozmiary jakie konstruktorzy przewidzieli dla Twojego auta i raczej nikt nie posiada takich danych żeby chociaż próbować być od nich mądrzejszym. "Wypełnienie nadkola"( ale parametr) czy wskazania licznika nie są istotne. Istotna jest nośność i wiele innych parametrów. Część z nich odpowiada za Twoje bezpieczeństwo i życie poprzez odpowiednią współpracę z napędem, hamulcami i zawieszeniem, absem, esp, dtc itd. :mrgreen: Oczywiście na innych rozmiarach da się pewnie jechać, ale jak? Tego nie wiesz. To loteria - bedzie dobrze, albo nie.Nie bądź jajkiem mądrzejszym od kury!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Kalkulator do przeliczania fajny ale doszedłem do wniosku że zostanę przy rozmiarze fabrycznym. Temat może przyda się osobom które będą miały taki sam dylemat jak ja. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu za zakup felg i kilka innych wydatków chciałem na razie kupić opony używane (min 7mm). Muszą to być opony NIE RUN FLAT. Bardzo ciężko akurat w tym rozmiarze jest znaleźć opony nie run flat - używane. Większość to run flat'y z BMW... Po drugie opony o szerokości 245 wydają mi się strasznie szerokie, miałem już kiedyś szerokie opony w jednym samochodzie i komfort jazdy szczególnie w koleinach był delikatnie mówiąc niski. Nie jeżdżę z dużymi prędkościami w winklach żeby potrzebne mi było super trzymanie do drogi. Jako walec drogowy też raczej nie będę dorabiał... :D Jak powszechnie wiadomo opony im szersze też są mniej "ekonomiczne". Tak czy inaczej pomimo powyższego zostanę przy rozmiarze zalecanym przez producenta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

uzywane opony

 

 

...pozniej sie nie dziwie dlaczego na forum ludzie pisza iz sciaga w lewo/prawo, czy cos czesie w aucie , jak np. kupuje sie uzywane opony - to jest min bezpieczeństwa i tu przy tej klasie auta nie powino sie isc tzw. po bandzie

 

kolego kup nowe opony nie musza to byc micheliny ....

 

 

RUN FLAT - auto zdatne do jazdy po tzw. zlapaniu kapcia

Edytowane przez maja22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzywane opony

 

 

...pozniej sie nie dziwie dlaczego na forum ludzie pisza iz sciaga w lewo/prawo, czy cos czesie w aucie , jak np. kupuje sie uzywane opony - to jest min bezpieczeństwa i tu przy tej klasie auta nie powino sie isc tzw. po bandzie

 

Ty kolego rozumiem że kupujesz co sezon nowe i nigdy nie jeździsz na używanych... Bo po jednym sezonie też zakładasz używane, tyle, że swoje....

 

Kupno opon po jednym sezonie nie ma nic do bezpieczeństwa i do klasy auta. Taki argument mógłby paść gdyby ktoś kupował "nalewki" albo zdarte stare kapcie. To byłoby druciarstwo które przy tej klasie auta jest bezsensowne. Wolę kupić używane Michelin lub Dunlop czy Pirelli niż nowe kiepskiej klasy. Każdy ma swoją filozofię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HitMan,

dziwi mnie ta Twoja jak to napisałeś filozofia w doborze opon. W mojej ocenie to nie "filozofia" tylko bez obrazy ... totalna głupota. Wyjaśnij mi skąd biorą się tzw. używane opony w stanie nadającym się do jazdy. Jeżeli sądzisz, że rozrzutny Niemiec wyrzuca opony za co najmniej 1000 euro po przejechaniu 10 co 20 tys. km to żyjesz chłopie w innym świecie. Aby opona trafiła na śmietnik, aby "przedsiębiorczy" rodak przywlókł ją do kraju i sprzedał ją takiemu filozofowi jak Ty,musi być jakaś przyczyna !

Takie opony nadają się do taczanki w pole, a nie do samochodu który porusza się po drogach publicznych i to bez względu na to czy to BMW czy Skoda. Potem słyszymy w komunikatach policji cyt. ... sprawca wypadku z nieznanych przyczyn zjechał na przeciwległy pas ruchu i spowodował zderzenie czołowe. Właśnie w tej liczbie nieznanych przyczyn mieszczą się m.in. pajace na oponach nieznanego pochodzenia. I tyle w temacie.

Larsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ty kolego rozumiem że kupujesz co sezon nowe i nigdy nie jeździsz na używanych... Bo po jednym sezonie też zakładasz używane, tyle, że swoje....

 

:cool2:

 

Faktem jest niestety, że używane opony to loteria. Możnaby było pokusić się o zakup używanych, ale musiałbyś wiedzieć, że pochodzą z jednego samochodu - powinny być zużyte w jednakowym stopniu, nie są uszkodzone - a tego gołym okiem nie zobaczysz!

 

W związku z powyższym zakup używek jest ryzykowny.

Inna sprawa to jakość nowych opon i nie ma tutaj co patrzeć na markę. Każdy producent produkuje po kilka modeli opon i każde z nich spisują się inaczej. Nawet między rozmiarami tego samego typu są różnice. Osobiście uważam, że na polskim rynku sprzedaje się złom, a nie opony. Nawet w ASO kupuje się kompletne koła super, hiper, które nawet nie są poprawnie wyważone, a opony są wadliwe!

Właśnie problemy ze ściąganiem i wibracjami pojawiają się coraz częściej po zakupie nowych opon. Z fabryki samochód wyjeżdża na oponach, z którymi zwykle nie ma problemów :idea:

Po opony chyba lepiej za granicę się udać. I miejsce produkcji opon wcale nie musi nic oznaczać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HitMan,

dziwi mnie ta Twoja jak to napisałeś filozofia w doborze opon. W mojej ocenie to nie "filozofia" tylko bez obrazy ... totalna głupota. Wyjaśnij mi skąd biorą się tzw. używane opony w stanie nadającym się do jazdy. Jeżeli sądzisz, że rozrzutny Niemiec wyrzuca opony za co najmniej 1000 euro po przejechaniu 10 co 20 tys. km to żyjesz chłopie w innym świecie. Aby opona trafiła na śmietnik, aby "przedsiębiorczy" rodak przywlókł ją do kraju i sprzedał ją takiemu filozofowi jak Ty,musi być jakaś przyczyna !

Takie opony nadają się do taczanki w pole, a nie do samochodu który porusza się po drogach publicznych i to bez względu na to czy to BMW czy Skoda. Potem słyszymy w komunikatach policji cyt. ... sprawca wypadku z nieznanych przyczyn zjechał na przeciwległy pas ruchu i spowodował zderzenie czołowe. Właśnie w tej liczbie nieznanych przyczyn mieszczą się m.in. pajace na oponach nieznanego pochodzenia. I tyle w temacie.

 

Nawet nie będę tego komentował. Chociaż dużo można byłoby napisać o tym żę wszystkie używane opony biorą się ze śmietnika w Niemczech itd. Jak zwykle tylko kiedy ktoś zadaje konkretne pytanie o rozmiar opon, to musi znaleźć się ktoś najmądrzejszy kto poucza innych jakich powinien używać opon. Z tego co pamiętam temat postu nie brzmiał: "Jakie opony powinienem kupić - używane czy nowe?" Celowo nie pisałem o przyczynach w pierwszym poście bo wiedziałem, znajdą się "dobrzy doradcy"... Ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HitMan,

nie spinaj się bez powodu, tylko uważnie czytaj co piszą inni i przede wszystkim czytaj i pamiętaj co napisałeś powyżej ! Nie ma co wzdychać i echać. Rozmiary opon zalecanych masz w instrukcji i na słupku, o co tu pytać ? Dobieranie innych rozmiarów jak i zakładanie opon używanych to totalna głupota. Takie poglądy trzeba tępić, aby pajacy w autach na takich oponach było jak najmniej. Także nie krzyw się na rady mądrzejszych tylko przyjmij je z pokorą i wdzięcznością ! To już ostatnia rada dla Ciebie, i teraz to już na pewno wszystko.

Larsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładanie innych rozmiarów niż te, które zaleca producent to działanie na swoją niekorzyść. Nie popieram w 100%.

Natomiast jeśli chodzi o opony używane, to już jest indywidualna sprawa każdego z użytkowników. Ja zawsze kupuję nowe. Aczkolwiek zdarzyło mi się ostatnio kupić 1szt. używaną, Dunlop SportMaxxGT na przód, po tym, jak wyskoczyła mi bulwa z boku opony po wpadnięciu w dziurę. Nie mogłem kupić nowej opony, żeby nie mieć jednego koła o większej średnicy niż pozostałe, co w przypadku xDrive szczególnie ważne. Albo mogłem kupić cały nowy komplet.

Wziąłem więc używkę, z 2013 roku, i bardzo pozytywnie to wspominam. Oczywiście sprzedający bardzo optymistycznie podają pozostałą grubość bieżnika, wręcz ją zawyżają, ja na wszystkich swoich oponach miałem wtedy 5,5mm , a kupiłem 7mm wg sprzedającego....przyszło 5,5 :D a więc trafiłem w dziesiątkę bo takiej opony właśnie potrzebowałem.

Reasumując, z używkami to jest loteria. Pojedynczą to uważam, że można kupić. Ale całego kompletu to bym nie kupił, paradoksalnie kupno nowego może okazać się na dłuższą metę bardziej ekonomicznym rozwiązaniem, bo przejeździsz na nich dwa, może nawet 3 sezony, a komplet używek będziesz miał na jeden sezon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

.... mialem przypadek przy wymianie kol zimowych na letnie . podjechalo X6 do warsztatu i pytanie do szefa - "...panie znjadz mi panie uzywki na lato najlepiej w dobrej cenie ... wulkanizator panie zmien pan auto pozniej pogadamy ..,, "

 

to co pisza ci HiTman - to do twojego dobra a nie jak opisujesz i sie spinasz iz kazy jedzi na uzywkach itp. .. po co kupujesz serie5, kup serie 3 i dobre felgi z dobrymi oponami efekt: bedziesz zadowolony i do tego bedziesz robil fajne wrazenie na ulicy nie wliczajac bezpieczenstwa.

 

na temat rozmiarow felg i opon na tym forum bylo wiele razy opisywane iz warto poczytac, ten temat zamknac bo zaraz beda niepotrzebne spiecia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ktoś kiedyś mądry powiedział:

"Opona to jedyny element łączący samochód z asfaltem"

Jaka musi być jakość i stan tego elementu niech każdy odpowie sam.

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram w pełnej rozciągłości :cool2:

 

Ja rozumiem że przy starszym aucie, kiedy nie ma środków, ludzie sobie muszą radzić i kombinują - nie popieram, ale rozumiem.

 

Szukać używanych opon do F10? Filtry i olej też używane wkładasz? Przecież po założeniu / zalaniu nowego, zrobią się "używane", więc po co przepłacać... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zapytam tutaj, zeby nie zakładać kolejnego tematu.

Powoli rozglądam sie za letnimi oponami na moje felgi 19". Moje Dunlopy juz zeszły poniżej 5mm.

Chciałbym kupic nowy komplet bez RoF, rozmiar przód 245/40, tył 275/35.

Jaki zestaw polecacie? Ja chciałem kupic Michelin PilotSuperSport, ale w serwisie oponiarskim powiedzieli mi, ze bieżnik bedzie mi sie różnił na każdej z osi, i ze mam wybrać inne gumy ?! Pierwszy raz to slysze, musi sie czymś różnić bo w końcu z tylu opona jest szersza, ale zeby aż tak?!?! Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.