Skocz do zawartości

zerwany łańcuch E90 318D n47d20a 143 PS


hugo2012

Rekomendowane odpowiedzi

Poczytaj sobie, poszukaj, co mam Ci linki wklejać? W C jest poprawionych kilka rzeczy i jest mniejsza szansa na zerwanie łańcucha.

Uzyj GOOGLE.COM i pewnie coś znjadziesz.

 

Skoro masz te linki i info o zmianie materiału - potwierdzoną - to podziel się tą wiedzą :cool2:

Właśnie, podziel się wiedzą :D Sam jestem ciekaw co tam zmienili bo slędzę temat od początku :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z tego co wyczytałem i znalazłem nie zmieniły się materiały - W ''C'' jest tak samo narażone na zerwanie.

 

Przykład wymiany w ''C'' - t

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.375831349219076.1073741838.298784173590461&type=3

 

Jeśli ktoś twierdzi że są inne materialy - lub inne stopy to proszę o potwierdzone info, a nie wypisywanie czegoś co gdzieś tam coś znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem i znalazłem nie zmieniły się materiały - a studiowałem dosyć mocno temat - W ''C'' jest tak samo narażone na zerwanie.

 

Przykład wymiany w ''C''

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.375831349219076.1073741838.298784173590461&type=3

 

Jeśli ktoś twierdzi że są inne materialy - lub inne stopy to proszę o potwierdzone info, a nie wypisywanie czegoś co gdzieś tam coś znalazłem

Bo na pewno nic się nie zmieniło skoro numery części sa takie same :duh:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno :duh:

Czy uważasz, że gdy producent zmienia tylko jakość materiału to razem z tym nastepuje zmiana części? Otóż odpowiem Ci, że nie:

 

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1240499

 

Poczytajcie sobie tutaj, jest gdzieś nawet dokument oryginalny od BMW co nalezy a czego nie trzeba zmieniać od 05.01.2009, czyli zdecydowanie w silnikach z oznaczeniem N47D20C. Jakimś trafem np. w A trzeba wymieniać crankshaft a w C już nie, mimo, że nr części są te same.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No problem dopadł mnie. n47d20c wersja ed przebiek 175 tyś..

dzwiek taki jak tu tylko troche słabiej:

Jak to jest z wałem.. Mam rozumieć że zębatka na nim będzie wychatłana i jest odlana razem z wąłem?

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatki nie sa zużyte. Problem z nimi jest taki, ze sa ze zbyt twardego materiału i w przyspieszonym tempie zużywają łańcuch. Ale to tylko w autach do 2009 roku, potem juz wymieniać wału nie trzeba, przynajmniej tak zaleca BMW. Skąd wiesz ze masz przebieg 175 tysięcy ? Masz auto od nowości ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem używkę ale w aso ostatni przegląd był 3 miesiące przed moim zakupem i przebiegi pasowały.

Czyli ta zębatka będzie ok? bo często jak widziałem na zdjęciach to miała zdarte kilka zębów. Czemu to jest taki pulsujący dzwięk?

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowa zagrywka handlarzy to jazda s jakaś pierdoła do ASO żeby uprawdopodobnic przebieg. Niestety nawet full historia z ASO nie gwarantuje prawdziwości przebiegu, bo niektórzy cofają przebieg na bierząco. Podejrzewam, ze jesli kupowałeś u handlarza auto sprowadzone, to faktyczny przebieg jest ze dwa, trzy razy taki jak na liczniku. Zębatki na wale wg PUMA jak juz pisałem po 2009 sie wraz z wałem nie wymienia, ale nie powiem Ci co jest w Twoim silniku dopóki sie go nie rozbierze. Jeden z forumowiczów gorik79 robi wymiany rozrzadu za troche ponad 3 tysiące z oryginalnymi częściami. Uderz do niego.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ale ja kupowałem w gorzowie a byłem z numerem vin w jankach i mialem cala historie z holandii

 

wdl realoem chyba mam razem z walem

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=PP51&mospid=52072&hg=11&fg=25

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy niszczy zbyt zadkie zmienianie oleju. Niektórzy twierdza tez, ze start stop. Ja zrobiłem w sumie ponad 300 tysięcy km z tymi silnikami i w żadnym problemow z łańcuchem nie miałem. Olej wymienialem co 12-15 tysięcy. BMW w oficjalnych dokumentach pisze, ze przed 2009 rokiem zębatka na wale była zbyt twarda i nadmiernie zużywała łańcuch. Miałem dwie takie beemki i nic sie nie zużyło. Jednak jak widać czasem takie problemy jednak występują. Łańcuch jest generalnie dość cienki, cały układ delikatny. Przy pracy w optymalnych warunkach pewnie zrobi pól miliona km, gdy jest ciężej eksploatowany, smarowanie nieoptymalne, zużywa sie szybciej. Osobiście uważam, ze ze względu na taka a nie inna konstrukcje trzeba łańcuch co 200 tysięcy wymienić dla świętego spokoju, chyba ze będzie hałasowac, to wcześniej. Wychodzi to finansowo mniej wiecej tyle samo co 3 wymiany rozrzadu na pasku we fiacie, co tez na dystansie 200 tysięcy trzeba zrobic dla świętego spokoju.

Większość ludzi z tego co widzę i tak nie wymienia w starszych silnikach wału i jak dotąd nikt sie nie poskarżył ze był to błąd.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba będzie szukać tego ulepszonego zestawu naprawczego:/

 

 

a dzis juz tego dzwieku nie bylo...

poprzednio mialem astre g 1.8 125 zaczynam tesknic:p

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy niszczy zbyt zadkie zmienianie oleju.

:duh:

 

Ja zrobiłem w sumie ponad 300 tysięcy km z tymi silnikami i w żadnym problemow z łańcuchem nie miałem. Olej wymienialem co 12-15 tysięcy.

Z tego co czytalem twoje wypowiedzi to zapomniales dodac ,ze zrobiles 3 roznymi autami.

:duh:

 

BMW w oficjalnych dokumentach pisze, ze przed 2009 rokiem zębatka na wale była zbyt twarda i nadmiernie zużywała łańcuch. Miałem dwie takie beemki i nic sie nie zużyło. J

 

Gdzie sa te dokumenty, ja sie pytam, gdzie ? :cool2: Mozesz podac jakiego likna, skana ... :duh:

Ja z koleji wyczytalem ,ze dolna zebatka, ta na wale ma zbyt ostry ksztalt zebow. Przez to rozciaga sie lancuch. Przez zbyt rozciagniety lancuch, napinacz nie jest w stanie dalej go napinac i lancuch peka.

Tylko mnie nie pytajcie gdzie to znalazlem bo bylo to rok temu, jak grzebalem w temacie :roll:

 

Osobiście uważam, ze ze względu na taka a nie inna konstrukcje trzeba łańcuch co 200 tysięcy wymienić dla świętego spokoju, chyba ze będzie hałasowac, to wcześniej. Wychodzi to finansowo mniej wiecej tyle samo co 3 wymiany rozrzadu na pasku we fiacie, co tez na dystansie 200 tysięcy trzeba zrobic dla świętego spokoju.

Większość ludzi z tego co widzę i tak nie wymienia w starszych silnikach wału i jak dotąd nikt sie nie poskarżył ze był to błąd.

 

Tu akurat sie zgodze.

Ja nie wymienialem walu bo zebatka wygladala jak nowa - doslownie, to tylko potwierdzilo to co wyczytalem ,ze nie nalezy wymianiac walu. Oczywiscie bmw zaleca, bo chca miec czyste rece.

Prawie "lysa" byla dolna. Poki co zrobione 25kkm i cisza :cool2:

 

 

Najwiekszym shitem jest to ,ze oni dalej klepia te silniki i dalej lancuchy szuraja nawet w nowych autach :|

Ale to i tak nie to samo co VW group- ostatnio mojemu znajomemu doslownie explodowal silnik w A5 - auto mialo 120 kkm , oczywiscie gwarancja skonczyla sie 2 miesiace temu :cry2:

Naprawe wycenili mu w audi na 7 tys €. :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuchy niszczy zbyt zadkie zmienianie oleju.

:duh:

 

Ja zrobiłem w sumie ponad 300 tysięcy km z tymi silnikami i w żadnym problemow z łańcuchem nie miałem. Olej wymienialem co 12-15 tysięcy.

Z tego co czytalem twoje wypowiedzi to zapomniales dodac ,ze zrobiles 3 roznymi autami.

:duh:

 

BMW w oficjalnych dokumentach pisze, ze przed 2009 rokiem zębatka na wale była zbyt twarda i nadmiernie zużywała łańcuch. Miałem dwie takie beemki i nic sie nie zużyło. J

 

Gdzie sa te dokumenty, ja sie pytam, gdzie ? :cool2: Mozesz podac jakiego likna, skana ... :duh:

Ja z koleji wyczytalem ,ze dolna zebatka, ta na wale ma zbyt ostry ksztalt zebow. Przez to rozciaga sie lancuch. Przez zbyt rozciagniety lancuch, napinacz nie jest w stanie dalej go napinac i lancuch peka.

Tylko mnie nie pytajcie gdzie to znalazlem bo bylo to rok temu, jak grzebalem w temacie :roll:

 

ol2:

Link do tych informacji jest podany w tym wątku na poprzedniej stronie :duh: Jak pisze o zbyt twardej zębatce to mam na myśli dokładnie to samo co napisałeś powyzej, tylko ubrałem to innymi słowami. Serio tak trudno dostrzec sens mojej wypowiedzi ? Serio nie masz pojęcia, ze szybkość zużywania sie elementów układu zależy od jakosci jego smarowania ? Wyraźnie napisałem ze zrobiłem w SUMIE 300kkm - wystarczy czytać ze zrozumieniem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem nie wiem kolego.

Ja oprocz feralnego rozrzadu (wymienionego po roku od kupna ) , wymienilem jeszcze amo z tylu , klocki i tarcze z przodu oraz 2 razy olej. Jezdze 2 lata, nalatalem 50kkm. Nic nie stuka nic nie cieknie, korekcje na wtryskach idealne :norty:

Uwazam ze jak na auto z przebiegniem prawie 200kkm to calkiem niezle auto pod wzgl. awaryjnosci :cool2:

Gdyby nie wspomniany rozrzad wrecz idealne...

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
To trzeba będzie szukać tego ulepszonego zestawu naprawczego:/

 

 

a dzis juz tego dzwieku nie bylo...

poprzednio mialem astre g 1.8 125 zaczynam tesknic:p

 

To raczej nie rozrząd, podjedź gdzieś do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy ja swoja juz 20 tys zrobilem i tak poza to jest ok( jak kupilem to miala nowe tarcze z wybitym bmw i lekko zdarte klocki... silnik widac ze nie byl myty i bez wyciekow. zaden element nie malowany bo rowna struktora farby i grubosc a sroby nie odkrecane:)

ogólnie boję sie tego rozrzady tym bardziej że teraz nie bylo slychac ale tata mowil ze dlatego ze sie nie rozgrzal bo z kilometr zrobilem tylko

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w piątek miałem ten problem który opisujecie jechałem zgasł i już nie odpalił :/ coś czuje że to ten rozrząd ale w poniedziałek będę miał diagnozę. Powiem wam, że to jakaś kpina z tym łańcuchem skoro bmw wie, że to się psuje czemu nie zalecają wymiany np. po 150 tyś. Swoją kupowałem w Jankach w Bawarii oczywiście jako używaną i pytałem czy trzeba wymieniać rozrząd to usłyszałem, że BMW nie przewiduje wymiany w tym silniku :/ 320d N47
51872163352_7c9ff57746_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w piątek miałem ten problem który opisujecie jechałem zgasł i już nie odpalił :/ coś czuje że to ten rozrząd ale w poniedziałek będę miał diagnozę. Powiem wam, że to jakaś kpina z tym łańcuchem skoro bmw wie, że to się psuje czemu nie zalecają wymiany np. po 150 tyś. Swoją kupowałem w Jankach w Bawarii oczywiście jako używaną i pytałem czy trzeba wymieniać rozrząd to usłyszałem, że BMW nie przewiduje wymiany w tym silniku :/ 320d N47

trzeba zarobić na kliencie który nadal wierzy w jakość bmw z lat 90

 

Wiesz jeżeli chodzi o jakość nie narzekam na ten samochód bo nie był awaryjny zadbany itp. Natomiast problem tego rozrządu to chyba standard.

Czekam na diagnozę i kosztorys. Sprawdzałem ceny na bmw story to łańcuchy plus części to oko 1700 zł więc nie jest najgorzej pytanie czy zrywający łańcuch nie zrobił szkód w silniku :/ Ale uważam że samochód za tyle kasy nie powinien mieć tego typu problemów przy przebiegu poniżej 200 tyś.

51872163352_7c9ff57746_o.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w piątek miałem ten problem który opisujecie jechałem zgasł i już nie odpalił :/ coś czuje że to ten rozrząd ale w poniedziałek będę miał diagnozę. Powiem wam, że to jakaś kpina z tym łańcuchem skoro bmw wie, że to się psuje czemu nie zalecają wymiany np. po 150 tyś. Swoją kupowałem w Jankach w Bawarii oczywiście jako używaną i pytałem czy trzeba wymieniać rozrząd to usłyszałem, że BMW nie przewiduje wymiany w tym silniku :/ 320d N47

trzeba zarobić na kliencie który nadal wierzy w jakość bmw z lat 90

 

Wiesz jeżeli chodzi o jakość nie narzekam na ten samochód bo nie był awaryjny zadbany itp. Natomiast problem tego rozrządu to chyba standard.

Czekam na diagnozę i kosztorys. Sprawdzałem ceny na bmw story to łańcuchy plus części to oko 1700 zł więc nie jest najgorzej pytanie czy zrywający łańcuch nie zrobił szkód w silniku :/ Ale uważam że samochód za tyle kasy nie powinien mieć tego typu problemów przy przebiegu poniżej 200 tyś.

A skąd wiesz ze ma poniżej 200 tysięcy? Masz go od nowości ? W Polsce dziwnym trafem wszystkie auta maja poniżej 200 tysięcy... tymczasem innych niż z przebiegiem rzędu 400-500 tysięcy prawie sie nie sprowadza. Znajomy ma myjnie i detailing i mówi ze przebieg auta jest ustalany na podstawie tego jak wyjdzie mu jego odświeżenie. I to dotyczy absolutnie każdego auta ktore do niego trafia od handlarza.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.