Skocz do zawartości

Bilstein B4 kontra Sachs


ESOX

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do wymiany amorki przód. (zaproponowano mi sachsy) znam opinie, ze inne amorki moge ,,wypchnac" autko, ze sie wczesniej zuzyja itp. by wsatwić sachsy

 

Przejżałem forum, poczytałem. Zastanawiam się tylko nad bilstein B4 (chyba krzywdy nie zrobia mojej beci) lub sachs.

 

Wielu z Was podaje, ze sach jest oki, ze tak zaleca BMW ale wiele osób pisze o wprost nieporownywalnie lepszym amortyzowaniu i uzytkowaniu na bilsteinach. Wszytsko oki tylko dlaczego takie roznice w cenach ten bilstein wcale nie jest az tak drogi jak by sie wydawala. Ze stronki www.amortyzatory.waw.pl dostalem propozycje - przód cena 245,00 zł szt - sachsy tez chodza okolo tego ale tez i po ponad 600zł!!!!

chce osobiscie tylko wymienic (bo lewy padniety:-( ). Wiem, ze B6 jest inny od B4 itp ale wielu z Was pisze, ze lepszy podstawowy bilstein od sachsa. a jak sachsa to jakiego?

Pogubilem sie w tym wszytskim a moze te bilsteiny to podrobki (choc namiar stronki mam od nas)

 

co mam wybrac sachsa czy bilsteina? i jakie (naprawde nie chodzi o sport charakter tylko o norm wymiane, komfort ale i by za 10 tys km nie bawic sie podobne zabiegi...no i cena tez b. istotna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilstain: a jak nawet padnie to oddaje sie go do regeneracji i jest jak nowy. Wiem tez ze moga je np utwardzic wg potrzeb klienta i jest na to gwarancja jak sie dobrze orietuje.

Z tanszych elementów polecałbym Kayabe. Mam własnie takie amorki gazowe i jest naprawde ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego bilsteina jak napisalem na www.amortyzatory.waw.pl i podalem paramtery autka to 245zł sztuka. A przegladam sachsy - nie wiem jaki model ze tych sklepow internetowych i z tego co przejżałem nic nie moge ustalic poporstu ceny sachsow wahaj sie od ok.250 do 700 (rozumiem, ze sa to rozne modele, twardosc itp).

W bilsteinie B4 za 245zł i bedzie to pasowalo a sachs - 250-700!!!?? jak model, rodzaj tego sachsa?

nie wiem czy ten bilstein jest podrobka? czy sachs jest drogi.

 

naprawde poszperałem na forum, poczytałem na forum i mam isny metlik chcialbym juz je zmienic na cos porzadnego by do kwestii amortyzatorow przez jakis czas nie wracac. Proponowano mi sachsy (nie wiem jaki model i czy za sztuke czy za komplet - bylem swiecie przekonany ze za komplet ale po tych cenach...) a tu mam nagle zachwalanego przez wielu B4 za 250

 

jak to jest czy ja cos trefnego w B4 przegladam? czy za drogie modele w sachs ie?

 

zglupialem :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilstain: a jak nawet padnie to oddaje sie go do regeneracji i jest jak nowy. Wiem tez ze moga je np utwardzic wg potrzeb klienta i jest na to gwarancja jak sie dobrze orietuje.

 

dobrze piszesz ale wszystko to mozna zrobic z drozszymi modelami bilsteina. W b4 napewno sie nie ingeruje ani nie regenruje. Co do samych czarnych bilsteinow (B4) - moim zdaniem bardzo fajne "seryjne" (czyli nie tuningowe) amortyzatory, moga byc minimalnmie twardsze od oryginalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie poczytałem o bilstein - i na forum i na tcyh stronach

 

ciekawi mnie ten sachs - jaki model? jaka cena? (no chyba te za 500/600zł od sztuki to jakies lepsze modele? cos w porown B6,B8??????)

 

na razie jestem za B4

co do Sachsa nie wiem jaka cena, raczej ktory model odpowiada B4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja miałem oryginalnie Sachs jak kupiłem auto, wymieniłem na Sachs /zwykłe/ , w zeszłym roku założyłem Sachs Adventage. Są dobre, ba sa bardzo dobre ale kosztuja. Też myślałem nad B4, nawet byłem zdecydowany ale w zeszłym roku /wrzesień/październik/ jak chciałem kupić to nigdzie w kraju nie było jednej strony do E36 i nikt nie wiedział dlaczego nie ma i kiedy będzie.

Faktycznie te B4 przy cenie Sachs są śmiesznie tanie, bo ja za 1szt. Sachs Adv. płaciłem chyba coś koło 360zł po znajomości w sklepie cena bez narzutu tylko z VAT, najtaniej jak znalazłem to było chyba 410 w sklepie ale za te same chcieli nawet 480 i 500 zł gdzie indziej więc tu widać jakie są sztucznie naciągane marże.

Moja rada, szukaj w hurotwniach mot. i pytaj o ceny ile moga zejść z ceną, jak się będą opierać to stosuj stary numer z niższą ceną u kogoś innego. ;)

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale te Sachs Adv to chyba jakiś wyższy model dla E36 ??????

a podstawowy?

 

naprawde sądziłem, że to co poczytałem na temat bilstein - tak wiekszość osób zachwala, wprost nieporownywalne właściwości, myślałem że cany ,,zaporowe" będą, a tu prosze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale te Sachs Adv to chyba jakiś wyższy model dla E36 ??????

a podstawowy?

 

Adventage są drugie w kolejności ale pomiędzy tymi 'zwykłymi' /Super Touring/, a adv. było 40zł różnicy.

 

Tu można popatrzeć 'co jest grane'

http://webcat.sachs.de/index.asp?MODE=NEW_KZ&SUCHEN2=&KAT_KZ=P&KMODNR=0&

 

Na dole stronki masz zmiane jezyka na PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do tego przedstawiciela http://www.amortyzatory.waw.pl/index.php?id=3609

 

on zajmuje się tylko B6 < ....

(oryginalne niemieckie) B6 800zł sztuka

Powiedział, że B4 on nie ma, że B4 produkują w Rumunii(?? :jawdrop: ) ze tam fabryka i te w Polsce to są z tamtad - on nich do nich nie ma ale on się nimi nie zajmuje. Nie wiem ile w tym prawdy. W sumie wiele znanych firm ma w innych krajach fabryki.... hm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to odp. z

http://www.amortyzatory.waw.pl/ - stronka mam naszej klubowej BMW

była taka: (pytałem i o B4 i B6 i o ceny i o miesjce produkcji)

 

,,B6 sport przód system jednorurowy cena 640,00 zł szt

tył cena 366.00 zł szt

amortyzatory importowane są bezpośrednio z fabryki w Mandern -Niemcy

zakłady BILSTEIN w Rumuni produkują amortyzatory na pierwszy montaż dla BMW

( E46)"

 

Zgłupiałem w tym wszytskim i w cenach i w modelach i w nic już nie wierze, nie wiem gdzie naprawde robione i czy brac te B4

(Przód cena 245,00 zł szt)

 

:mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli juz decydować się na bilsteina, to tylko B6 - idealny kompromis pomiędzy twardością i komfortem. B4 mają mniej sportową charakterystykę i nie rekompensują tego zwiększonym komfortem w porównaniu do B6. Kiedyś jeździlem na B8 - jazda jak po szynach w zakrętach, ale niestety bardzo bardzo twardo
320d `02 by MT 184KM@406Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6 - to bardzo dużo kasy (zastanwiłbym się może gdyby nie było jeszcze innych rzeczy do wymiany...:-( )

sportowy charakter nie musi byc, chce by bylo sprawne, choc jak bym mial B6 - wcale bym nie marudzil;-)

 

zastanawiam się nad B4 lub sachsem (tylko nie wiem jaki model)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
a może ktos z posiadaczy e36 jezdzi na seryjnych sachsach lub je zmieniał?

 

bede wdzieczny za inform.

Witam

Ja jeżdżę na seryjnych Sachsach. Miałem takie kiedy kupiłem samochód i po jakimś czasie zmieniłem na nowe. Niestety chwilę później kupiłem E34 w którym były założone Bilsteiny B4. Jeździłem tymi dwoma samochodami równolegle przez półtora roku i moim zdaniem Bilsteiny były dużo lepsze.

 

Tak więc, jeśli chcesz mieć przyzwoite amorki, w miarę komfortowe, nie za twarde, nie za miękkie to polecam Bilsteiny B4. Krzysztof Krawczyński (ten z tego sklepu do którego link podałeś) to w porządku gość... :cool2:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostalem info (od tych co mają założyć amorki, anprawic autko) jeszcze nie dzowniłem co to za model sachsa.

 

1 sztuka - 390zł

(robocizna 180zł) nie wiem jak chodzi ceny za zalozenie amorkow?

2 amortyzatory 780zł+180=960 +jedna osłona 94zł i mam przeszło 1000zł

 

 

to 390zł sachs

to 245zł bilstein B4

 

nie wiem jak z robocizna tego B4 czy oni by wzieli tez 180zł, a moze poszukac kogos, kto zakłada taniej. Lub na zasadzie - ,,kup u nas - założenie gratis" w każdym razie B4 - różnica cenowa spora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wymieniasz amortyzatory to wymien koniecznie odbojniki, sprawdz łożyska amortyzatora - ta część która łączy amortyzator z budą auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.