Skocz do zawartości

Pakiet serwisowy, wymiana oleju co 20tys. czy co 30tys. km ?


Michael1916

Rekomendowane odpowiedzi

Oj słabiutko ten Twój zestaw wygląda z castrolem w butelkach

Taki był zalany po 7950 km w BMW DE, to taki sam wleję jak dojdę do 18 000 km przebiegu. Castrol chyba 10 tys km wytrzyma z parametrami. Wrzuć swój, to może następny też taki zaleję.

 

komputer i tak pokaże swoje bo mi nigdy się nie zdarzyło od wymiany do wymiany przejechać wiecej niż 20000km w jakimkolwiek bmw.

Zgadzam się. Obecnie pomimo przejechania od poprzedniej wymiany 9500 km, na liczniku komputera - od wymiany oleju ubyło odpowiednio 13 000km ( pokazuje żeby zmienić za 17 000 km ).

Ale częściej nie zaszkodzi. To stosunkowo mały koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pemek jak utrzymasz takie interwały na Castrolu to za 5-lat odkupię Twoją 550-tkę i jeszcze ją na ludzi wyprowadzę :mrgreen:

Masz świeżutkie auto i widać, że Ci zależy.

Piękna Bunia, gratuluję.

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D dobre

Dzięki, Twoja Becia też śliczna. Z resztą wszystkie są ładne. No może seria 1 mi się nie podoba wizualnie.

Za 5 lat to chyba nie przekroczę jeszcze 100 tys km przebiegu. A auta zazwyczaj sprzedaję jak właśnie pojawi się jedynka z przodu :)

Najwięcej to miałem 106 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 10 lat widać na forach dziwną nagonke na oleje castrolla , po raz piewszy słyszałem o tym w 2002 roku.

 

Sam osobiscie od zawsze leje do wszystkich aut castrolla i nigdy nie było z silnikami problemu.

 

A z tym kujawskim to lekka przesada bo są auta typowo do ostrego upalania które są zalewane castrolem i mają normalną gwarancje np BMW M3,m5,m6,m1, Audi ,R8,rs4,rs6,itp.

 

Znam osobiscie kilka osób które mają M3 v8 oraz M5 E60 smigają na castrolu ich auta mają ponad 120000km i zero problemów z silnikami, a upalają auta strasznie.

 

Mało tego sylwesterD ośmiele się stwierdzić że jajo głowi oraz osoby decyzyjne BMW oraz innych koncernów mają troszeczke wiekszą wiedze od twojej na temat olejów.

 

No chyba że się myle i osoby które decydują o wyborach oleju np w bmw oraz audi są zwykłymi sabotażystami i działąja na szkode firmy chcąc aby w jak największej ilości aut padł silnik na gwarancji.

 

A i proszę sobie darować wywody że producent kieruję się przy wyborze dostawcy oleju tylko względami finansowymi bo takie stwierdzenia padają najcześciej.

Edytowane przez 530dat

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przesadziłem z tym kujawskim ale czasem może warto otworzyć oczy i poszukać czegoś innego, lepszego niż to co nam proponuje i wciska ASO, dla niektórych świętość jak widać. Jeśli nie jestem dla Ciebie autorytetem w tej dziedzinie (co mnie dziwi :mrgreen: ) to poczytaj, podpytaj tych którzy się tym zajmują na co dzień. A co do Twoich jajogłowych to wg mnie wybór Castrola przez koncerny samochodowe podyktowany jest tylko i wyłącznie względami marketingowymi, pomijając to, że spełnia on specyfikacje techniczne. Po nagarze na turbinie da się poznać, że lany był dziadowski olej typu Castrol. Motocykliści mają zgoła inne zdanie od Twojego, a silniki "nieco" bardziej wysilone.

Ubolewam nad tym, że zapłaciłeś za auto 300 kafli a i tak nie dostałeś tego co najlepsze..

 

do Pemek:

Moja także śliczna , zgadzam się :wink: , tylko trochę mocy mi brakuje. U mnie właśnie 1 pojawiła się z przodu ale jeżdżę dopiero od stycznia. Póki co nie stać mnie na auto z prawie zerowym przebiegiem więc apeluje do pierwszych właścicieli o dobre smarowanie :mrgreen: Baczcie zatem na potomnych przyjaciele!

Edytowane przez SylwesterD

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nigdy nie kupuję BMW serwisowanych poza ASO i problemów nie miewam :)

Jak poprzedni właściciel chwali się że olej wymienia poza ASO bo tam się nie znają i mają kiepską oliwę to odpuszczam auto bez oglądania.

 

Twoj wybor, ale nie przecenilabym warsztatow niezaleznych bo ich wiedza przewyzsza wiedze ASO znacznie. ASO to sa "wymieniacze" a nie mechanicy szczegolnie to widac po gwarancji. A podpiecie komptera potrafi kazdy, tylko weryfikacja zgola inna, a tu to tylko doswiadczenie pomoze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie dyskredytować używany samochód tylko ze względu na to że ktoś tak elementarną i nieskomplikowaną czynność jak wymiana oleju robił poza ASO to trochę dziwne - każdy jednak ma swoje kryteria i zwraca uwagę na inne rzeczy...

 

Dziwi mnie że temat oleju budzi zawsze tyle emocji na każdym forum dyskusyjnym od miłośników Kia Picanto poprzez fora motocyklowe do forum BMW F10 - marketing producentów środków smarnych jednak robi swoje i działa na wyobraźnię :cool2:

 

Olej silnikowy to baza + dodatki. Producenci oleju zamawiają "bezimienną" bazę w rafineriach i przed zapakowaniem w butelki(beczki etc.) dodają zgodnie ze swoimi upodobaniami (wiedzą/badaniami) dodatk (przeciwpienne, myjące, koloryzujące(!) itp.). Dodatki robi zaledwie kilka koncernów chemicznych na całym świecie - możliwości kombinacji są dość ograniczone.

Cała reszta to marketing czyli mniej lub bardziej "dizajnerskie" opakowania ich kolorystyka, kształt etc. sponsoring - jedni uważają że bardziej przekona klienta do zakupu Kuzaj pseudo katujący jakiś silnik, inni że znaczenie ma duże logo producenta oleju na pojeździe biorącym udział w rajdzie Dakar u innych na podświadomość działa logo pokazane w kontekście F1, podobnie jak jeszcze kilka innych elementów ze stricte technicznego punktu widzenia nie mających żadnego znaczenia...

 

Dla przykładu bazę dla Castrola na Europę środkową i wschodnią robi LOTOS w Gdańsku, ten sam LOTOS również w Gdańsku konfekcjonuje(miesza bazę, dodatki po czym pakuje to w dostarczone opakowania) dla kilku innych marek.

 

W mojej opinii najważniejsze by olej spełniał wymagane przez producenta kryteria lepkościowe dostosowane do warunków eksploatacji( temperatury) i kryteria jakości smarowania oraz był odpowiednio często zmieniany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A kto powiedział że nie korzystam z nieautoryzowanych serwisów BMW.

Jeśli zajdzie potrzeba sprawdzenia zawieszenia czy np. układu hamulcowego to oczywiście mam zaufany warsztat ale części w większości stosuje oryginalne jeśli zajdzie potrzeba wymiany.

Olej zawsze stosuję z BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kupić używany samochód od kogoś takiego jak Ty :cool2:

 

Odnośnie części zamiennych to chyba zawsze oryginalne z pudełka z logo"producenta samochodu" są najlepsze, czasami jednak jest inne "pudełko" w środku to samo "bez loga" i kosztuje mniej.

Tak swoją drogą to ciekawe co jest w tych olejach BMW - Castrol :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zawsze stosuję z BMW.

 

Olej ma spelniac wymagania producenta silnika (samochodu) czyli klase lepkosci i norme, moze miec homologacje dedykowana ale nie musi. A to czy on jest kupiony w ASO BMW czy u Pana Kazia w sklepie nie ma znaczenia. Z reguly w 99% przypadkow u Kazia jest znacznie taniej, moze nie na salonach, w szkle i siedzac na skorze ale to ten sam olej.

 

A wymiane oleju wg jakiegos elektronicznego wskaznika ktory dziala wg blizej nieokreslonego wzoru co zlicza i z czego to co podaje mu wychodzi, uwazam za ekonomiczny marketing. Olej zmieniam czesciej niz wskaznik i czy to BMW czy inne auto to jest moja swiadomosc techniczna i moje widzi mi sie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Kupno w PL oleju od p.Kazia to wielkie ryzyko :)

Istnieje wiele "alternatywnych" rozlewni i dlatego wolę z BMW a wymieniam co 15tys.

Wracając do pakietu serwisowego to myślę że warto szczególnie że ostatnio potaniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się potaniało i to znacznie.

 

Jeszcze w czerwcu miałem kupić pakiet do F11 5/100000 i kosztował wtedy 5740zł , a obecnie kosztuje już tylko 4080zl.

 

Bardzo się zdziwiłem kiedy zapytałem o ile wzrosła cena po zmianach w cenniku.

 

ps. ciekawawe dlaczego zdecydowali się obniżyć ceny może oferta cieszyła się małym zainteresowaniem , a może ktoś policzyli że ci co wykupili rozszerzona gwarancję 4 lata temu , i w ich autach podczas trwania dodatkowiej(sypało się tylko przez dwa pierwsze lata) gwarancji nic się posypało więc zdecydowali że można obniżyć cene.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obcięli zakres gwarancji.

 

Ja oprócz pakietu serwisowego przedluzylem gwarancje, auto ma dwa lata i trzy miesiące. Dzisiaj zaświecil mi sie komunikat naładuj akumulator, pojechałem do serwisu zgłosić to i przy okazji jakieś plastiki oraz fakt ze jak stoję pod górkę to automat puszcza auto do tylu.

 

Dowiedziałem sie ze warunki zostały okrojonej, przedłużona gwarancja nie obejmuje plastikow ani akumulatora, a skrzynia ma tak robić. :shock: po dłuższej dyskusji akumulator maja mi wymienić ( nie mieli na stanie ) w ramach tego ze jak przedluzylem to jeszcze były stare warunki. Z schodzącymi plastikami mnie zostawili.

 

Swoją droga dziwna sprawa z aku, auto głownie jeździ po trasach, w niedziele wróciło z Warszawy i dzisiaj rano taki komunikat. Myślałem ze coś z alternatorem, ale oni uważają ze to aku - pozyjemy zobaczymy.

 

A przy okazji, czy wasz automaty jak stoicie pod górkę pozwalają wam sie stoczyć w dół ? Bo wydaje mi sie że kiedyś to było nie możliwe.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w US BMW robi pod gorke z wymiana aku nawet podczas fabrycznej gwaracji. Najczesciej sciagaja historie uzytkowania (ile sie jezdzi dziennie) i mowia, ze samochod uzytkowany na zbyt krotkich odcinkach, czyli niewlasciwie, bo wtedy aku niedoladowany... narmalnie zenada, bo wychodzi na to, ze BMW nie potrafi wyprodukowac samochodu, ktorym mozna jezdzic

 

w ciagu kilku miesiecy bede musial podjac decyzje czy przedluzac gwarancje, bo zblizam sie do 50k mil. Czytalem wzor kontraku co obejmuje gwarancja - nawet w tej najbardziej "wypasionej" wersji jest sporo wylaczen... oczywiscie nie wyczyta sie tego z materialow marketingowych

 

Obcięli zakres gwarancji.

 

Ja oprócz pakietu serwisowego przedluzylem gwarancje, auto ma dwa lata i trzy miesiące. Dzisiaj zaświecil mi sie komunikat naładuj akumulator, pojechałem do serwisu zgłosić to i przy okazji jakieś plastiki oraz fakt ze jak stoję pod górkę to automat puszcza auto do tylu.

 

Dowiedziałem sie ze warunki zostały okrojonej, przedłużona gwarancja nie obejmuje plastikow ani akumulatora, a skrzynia ma tak robić. :shock: po dłuższej dyskusji akumulator maja mi wymienić ( nie mieli na stanie ) w ramach tego ze jak przedluzylem to jeszcze były stare warunki. Z schodzącymi plastikami mnie zostawili.

 

Swoją droga dziwna sprawa z aku, auto głownie jeździ po trasach, w niedziele wróciło z Warszawy i dzisiaj rano taki komunikat. Myślałem ze coś z alternatorem, ale oni uważają ze to aku - pozyjemy zobaczymy.

 

A przy okazji, czy wasz automaty jak stoicie pod górkę pozwalają wam sie stoczyć w dół ? Bo wydaje mi sie że kiedyś to było nie możliwe.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji jak już jesteśmy w temacie akumulatora - to czy prawdą jest że w tych samochodach (F10) nie można ot tak sobie włożyć nowego(innego) akumulatora tylko trzeba go zakodować czy coś takiego(oczywiście parametry wielkości, pojemności Ah i itp dokładnie te same - tylko inny egzemplarz) ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego trzeba zakodować jeśli masz akumulator o innych parametrach niż ten zamontowany. Czyli jeśli masz akus 110ah 890a a zmienisz na 110ah 920 a to musisz przekonywać aby moduł ładowania dopasowal prąd

 

 

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
.

 

A przy okazji, czy wasz automaty jak stoicie pod górkę pozwalają wam sie stoczyć w dół ? Bo wydaje mi sie że kiedyś to było nie możliwe.

 

Co to za górka? Ja nigdy tak nie miałem nawet na stromych podjazdach.

Ciągnąc ten of....

Właśnie wykonałem test, podjazd 13% zatrzymuję się puszczam hamulec i po 2 s stacza się.

Nie hamując czyli jadąc pod górę puszczam gaz i praktycznie natychmiast po zatrzymaniu stacza się do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy w pakiecie 5/100000, jak rozumiem, są 3 wymiany oleju (co 30tys)? I za te trzy wymiany oleju chcą 4 czy 5 tys zł? :shock:

 

No az tak zle na szczescie nie jest. Jak sie czlowiek postara to 4 wymiany oleju beda i ze dwie plynu hamulcowego + moze jakis vehicle check czy cos podobnego sie zalatwi. Okazja cenowa to nie jest ale nie jest tez zle. Do tej pory z tymi elastycznymi wymianami oleju bylem zadowolony. Teraz jestem, jak pisalem wczesniej , na nie jesli chodzi o ten pakiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto mój pakiet serwisowy - zima :cool2: Za 5 kafli mogę sobie go zrobić przynajmniej 7 razy i nie muszę przy tym słuchać, że:

"bardzo nam przykro ale Pański pakiet nie obejmuje takich wygibasów jak":

- przepłukanie silnika przed wymianą oleju

- wymiana odmy

- wymiana płynu hamulcowego itp itd.

Oczywiście może Pan dokupić te opcje za jedyne 4 999,99 zł w super promocji.

A tak w ogóle to co Pan tu robi? Przecież od ostatniej wymiany minęło dopiero 30 tys km :mrgreen:

 

http://s1.fotowrzut.pl/UHMV9JN3R8/1.jpg

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówią i tak. Z pokorą zatem zawinę się dwie- trzy serie niżej :wink: Jak macie chłopaki na nowe samochody to pier... ten olej i te pakiety serwisowe, za dwa lata i tak będzie nowe auto :mrgreen:

"Dobry Boże, co się dzieje z tym światem? Popatrz tu z nieba i przypierd.l granatem."


Alpina B10 V8 4,6

E61 Edition Sport - rodzinne kombi


E39 530i 2002r - moja pierwsza miłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.