Skocz do zawartości

Filtr cząstek stałych


apolloonus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Wczoraj po przejechaniu około 10 km wyświetlił mi się komunikat :

Particle filter

Possible to continue Drive , a pod spodem

Possible redustion in engine power a jeszcze niżej coś o serwisie BMW.Dodam, że komunikat Possible to continue drive jest w takiej czerwonej ramce.

Wiem że chodzi o filtr cząstek stałych ale nie wiem co dalej robić.Samochód nie pali mi więcej ,nie wyczułem spadku mocy wszystko jest ok ,tylko po przejechaniu kilku km wywala mi ten komunikat.

Czy czeka mnie wymiana DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja osobiście polecam wypalanie w piecu,sam korzystałem w poprzednim aucie i było ok.

Do tego zabiegu jak można się domyslec należy zdemontować filtr i oddac do wypalenia.

Ja robiłem to w tej firmie i było ok :cool2:

http://eurovat.info.pl/regeneracja-filtrow-czastek-stalych-fap-dpf-bmw-mazda-5-audi-volkswagen-opel-ford

Tylko należy pamietac ,ze auto z dpf potrzebuje od czasu do czasu odpowiedniej trasy i warunków aby się mógł wypalić-wtedy zywotnosc filtra to kilkaset tysięcy km.

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla chętnych chcacych dowiedzieć sie czegoś o filtrach PM, mogę udostepnić swoją pracę dyplomową "Problemy w eksploatacji filtrów czastek stałych", tak w celu zgłebienia swojej wiedzy. ok http://przeklej.net/file_details/134660.html - hasło - listopad Edytowane przez kerbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, a jak na tym forum załaczyć plik?

zamiescic plik tutaj http://imageshack.us/

następnie wklejamy link wciskając wcześniej na ikonke Img a link wstawiamy pomiędzy np.

adres%20Twego%20pliku i już gotowe :cool2:

 

 

to przykład

 

http://imageshack.us/f/404/yxgv.jpg/

Edytowane przez kota
icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, a jak na tym forum załaczyć plik?

zamiescic plik tutaj http://imageshack.us/

następnie wklejamy link wciskając wcześniej na ikonke Img a link wstawiamy pomiędzy np.

adres%20Twego%20pliku i już gotowe :cool2:

tak się wstawia zdjęcia, a praca dyplomowa chyba jest w jakimś formacie np. doc lub pdf i wtedy taki plik trzeba wstawić na jakiś serwer np.(http://przeklej.net/upload.php) i podać link do pliku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://imageshack.us/photo/my-images/829/gtqt.jpg/

 

to samo z plikiem pdf :cool2: bo tu tez wysylamy plik na serwer i wklejamy link z jego adresem :cool2: :D

z tego linku tez możemy skorzystać oczywiście http://przeklej.net/upload.php

:cool2:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wczoraj po przejechaniu około 10 km wyświetlił mi się komunikat :

Particle filter

Possible to continue Drive , a pod spodem

Possible redustion in engine power a jeszcze niżej coś o serwisie BMW.Dodam, że komunikat Possible to continue drive jest w takiej czerwonej ramce.

Wiem że chodzi o filtr cząstek stałych ale nie wiem co dalej robić.Samochód nie pali mi więcej ,nie wyczułem spadku mocy wszystko jest ok ,tylko po przejechaniu kilku km wywala mi ten komunikat.

Czy czeka mnie wymiana DPF?

W końcu ktoś z moich stron. Też miałem taki problem, u mnie były walnięte termostaty i przepustnica. Po wymianie tych części filtr fajnie się wypalał i nie było problemów jednak od jakiegoś czasu zauważyłem, że przybywa mi oleju i chyba skończy się na wycięciu filtra. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wczoraj po przejechaniu około 10 km wyświetlił mi się komunikat :

Particle filter

Possible to continue Drive , a pod spodem

Possible redustion in engine power a jeszcze niżej coś o serwisie BMW.Dodam, że komunikat Possible to continue drive jest w takiej czerwonej ramce.

Wiem że chodzi o filtr cząstek stałych ale nie wiem co dalej robić.Samochód nie pali mi więcej ,nie wyczułem spadku mocy wszystko jest ok ,tylko po przejechaniu kilku km wywala mi ten komunikat.

Czy czeka mnie wymiana DPF?

W końcu ktoś z moich stron. Też miałem taki problem, u mnie były walnięte termostaty i przepustnica. Po wymianie tych części filtr fajnie się wypalał i nie było problemów jednak od jakiegoś czasu zauważyłem, że przybywa mi oleju i chyba skończy się na wycięciu filtra. :(

 

 

Jesli możesz ,daj jakieś namiary na warsztat ,gdzie to robiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedyś wyskoczył błąd filtra. Pośpieszyłem się (auto jeździło normalnie, spalanie i osiągi ok) i dałem filtr do czyszczenia chemicznego. Po czyszczeniu błąd zniknął, ale pojawiła się sadza na wydechu. Nie mogłem też znieść drażniącego, duszącego zapachu spalin...i kupiłem prawie nowy filtr a swój stary sprzedałem.

Proponuję spróbować z wypalaniem piecowym, a wcześniej z serwisowym. Obowiązkowa inspekcja termostatów. Dla mnie wywalenie filtra to ostateczność.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wywaliłem - narazie jestem zadowolony, trzeba pamiętać aby technicy, którzy będą to robić, zostawili katalizaor + przeprogramowali komputer (wyłączyli wypalanie).

 

Jestem świeżo po wycharataniu i już widzę, że dynamika lepsza, nie zamula.

 

pozdrowienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na czystym filtrze dynamika jest prawie identyczna , nie zawsze (rzadko ) blad = wymiana, tym bardziej w BMW . te filtry naprawde potrafia wytrzymac do 300tys oczywiscie jak zegary nie krecone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wywaliłem - narazie jestem zadowolony, trzeba pamiętać aby technicy, którzy będą to robić, zostawili katalizaor + przeprogramowali komputer (wyłączyli wypalanie).

 

Jestem świeżo po wycharataniu i już widzę, że dynamika lepsza, nie zamula.

 

pozdrowienia...

 

z tym katem to tez nie tak do konca.. kolega posiada 535d i od dluzszego czasu walczyl z zamulonym autem, dpf usuniety dawno dawno.... auto jezdzilo jak chcialo.. ogolnie tragedia , zero bledow niby ok a auto nie jedzie... wyminial wszystko , rozbieral skladal podcisnienia , przeplywki , klapki turbo sprawdzal.. po dlugim czasie okazalo sie ze katalizator sie zasadzil (zapchal)... po wywaleniu kata auto jak nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.