Skocz do zawartości

Bmw e46 320 d 150 km Klapki kolektora ssacego


Bonowski1

Rekomendowane odpowiedzi

BMW nie jest jedynym samochodem z klapkami w kolektorze, jednak nigdzie indziej nie wpadają one do cylindrów w takich ilościach :lol: .

Jeśli mowa o kilku procentach, to akurat znam 3 osoby, które miały m47n i dwóm z nim wpadła klapka. To już faktycznie czysta złośliwość, ale zdarza się.

Szczególnie, że jedna sztuka była od początku w rodzinie i miała okolice 200tyś, gdy wpadła klapka.

Doby znajomy mechanik mówi, o średnio 7 sztukach robionych przez siebie na rok, więc coś w tym jest.

 

Jak ktoś robi 10k na miesiąc to mu i za 30 lat może nie wpaść klapka, a jak będzie miał pecha to po kilkunastu :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Widzę, że problem klapek jednak jest prawdziwy, do tej pory myślałem że to mit.

Za tydzień przyjeżdżam do PL swoim pierwszym BMW, pierwsza rzecz to będzie pewnie wywalenie klapek z kolektora (przebieg 200 tys. km).

Jednak drugą rzeczą będzie wstawienie EGR-a z przepustnicą gaszącą, co by silnik z poduszek nie wyleciał pod czas gaszenia.

Oczywiście czyszczenie kolektora i EGR kompleksowe, może od razu wymienię odmę na separator.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już planujesz taki zestaw prac to pamiętaj o wymianie wężyków podciśnienia na silikony.

Koszt żaden a warto.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

jesli chodzi o roznice po usunieciu to nie zauwazylem głośniejszej pracy silnika, za to zauważyłem ze łatwiej sie rusza, wciskajac gaz w podloge odrazu dostaje kopa no i nie odczuwam turbo dziury

to chyba efekt placebo.

wyczuwalnie słabszy jest na niskich obrotach bez klapek.

u mnie przy 180tkm były w stanie bdb i czyste, podejrzewam że ktoś kolektor zmieniał na nowy jak to serwis zaleca.

zastanawiałem się przez rok czy zdjąć i w końcu się skusiłem.

ale wrócę chyba do nich z powodu tej ospałości do 1500obr.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/44/Flaga_PPP.svg/80px-Flaga_PPP.svg.png 1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja właśnie jestem w trakcie usuwania klapek.

U mnie jedna klapka wykazywała lekkie zużycie, był widoczny luz między blaszką a ośką.

Ja zaślepki zrobiłem wg. przepisu kolegi ROGER-NYSA.

Tak to u mnie wygląda.

Chyba oringi na tych zaślepkach wymienię na nowe, bo te jakoś słabo wyglądają.

http://imageshack.us/scaled/medium/855/aq46.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/203/gmtv.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/199/mzzu.jpg

Gwintownikiem zrobiłem gwint w otworach po ośkach, śrubka M6 wkręcona na klej do śrub, do tego podkładka i nakrętka z zabezpieczeniem.

 

A tak wyglądały klapki.

http://imageshack.us/scaled/medium/822/ocxr.jpg

 

Tu widok na kolektor i głowicę.

Jeszcze nieczyszczony, ale cały dolot będzie pozbawiony syfu który dostawał się przez starą odmę.

http://imageshack.us/scaled/medium/585/77ki.jpg

http://imageshack.us/scaled/medium/23/5jxp.jpg

 

A to trochę z innej beczki.

Na kompie wywalało ciągle błędy czterech świec żarowych, więc profilaktyczna wymiana sterownika świec żarowych na ten od kolegi ROGER-NYSA.

http://imageshack.us/scaled/medium/607/d39d.jpg

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.