Skocz do zawartości

e90 320d turbina z e46


sogone_

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno rozsypala mi się turbina w e90 320d 163 km 2005r. (Opisane w topicu niżej). Kolega poradził żebym włożył turbine z e46 lci 320d bo to te same silniki. Z tego co wiem to e46 miało chyba 150 km a nie 163. Wydaje mi się że turbina nie będzie pasowała. Ktoś się orientuje czy turbina spasuje do e 90 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez rzeźby nie będzie pasować. W E46 zamontowany jest silnik, ale we wcześniejszej wersji - różni się nieco osprzętem, akurat głównie turbiną. Ta w w M47TU2 (czyli E90) sterowana jest przez siłownik elektryczny ze sterownikiem, natomiast ta w E46 150km (M47TU) sterowana jest podciśnieniowo pośrednio przez zawór podciśnieniowy.

 

Najprawdopodobniej nie będzie pasować też rura od turbo do coolera, inna złączka. Tego nie jestem pewien, ale to akurat pikuś - taka kupisz bez problemu. Pod kolektor powinna podejść bo jest taki sam. Poniżej różnice na foto:

 

E46 150KM (M47TU)

http://i.ebayimg.com/t/BMW-Compact-320TD-320D-520d-2-0LD-M47TU-GT1749V-GT17-Turbo-Turbocharger-750431-/00/s/NjgwWDgwMA==/$%28KGrHqZHJFUFBh13ZDJ8BQmf9lMIjg~~60_35.JPG

 

E90 163KM (M47TU2)

http://pl.turbolader.net/pic/img/999/2540/741785-5014S.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwielbiam takie podejście, Wszyscy chcą mieć BMW w dieslu ale potem na naprawy juz nie styka i pakują jakies wynalazki.

Potem kupno klasyka 15 letniego w ori stanie to chyba nie jest możliwe- ma w sobie pewnie przegląd wszystkich modeli od e30 do f30 :8)

 

Proponuję wrzucić zamiast turbo wentylator będzie tańszy cichszy i bezawaryjny :mrgreen:

sorki ale nie mogłem się powstrzymać :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta w E46 150km (M47TU) sterowana jest podciśnieniowo pośrednio przez zawór podciśnieniowy.

Niekoniecznie. Po wejściu normy Euro4 turbina w e46 320d została zmieniona na sterowaną elektrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można spróbować zamontować GTB1752v z E60 163PS, ale nie wiem czy podejdzie bez rzeźby, wiem, że do E46 320d 150PS podchodzi bez problemu, trzeba jedynie przełożyć sterowanie (jeśli E46 spełnia normę EU3 i ma sterowanie podciśnieniowe). Jeżeli E90 ma taki sam kolektor wydechowy jak E46 to jest szansa, że zamiast Mitsubshi włożysz Garretta z E60 bez większych przeróbek. Wydajność obu turbin jest bardzo zbliżona. Obie wystarczają do ok 215PS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rasta78

nie szukam oszczednosci w turbinie tylko myslalem ze jest TAKA SAMA , a poprostu mam do niej dostep od reki.. wiec tylko to mnie ciekawilo czy jest taka sama. Kolega wyzej pisal ze trzeba troche rzezbic, czyli ja juz wiem ze to odpada bo zadnej rzezby nie bedzie. Naucz sie czzytac ze zrozumieniem bo nigdzie nie napisalem ze ja zakladam i sie do niej przymierzam tylko czy to te same turbiny bo kolega twierdzil ze tak. Artuj wszystko mi wytlumaczyl co chcialem wiedziec thx kolego. Turbinka pojdzie do regeneracji w fachowym serwisie.

Czy turbiny do e90 320d wychodzily tylko te mitschubishi? nie ma innej marki bardziej trwalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.