Skocz do zawartości

Roznica w spalaniu E39 (Touring) 528 a 530 (benzyna)?


Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze mówiąc to żadna.

Wiem, że niektórzy nie mogą uwierzyć, że 2.0 pali tyle co 2,5, ale taka jest prawda, taka samo nie ma róźnicy między 2.5 a 2.8, a tym bardziej między 2.8 i 3.0, wszystkie te silniki są 6 cylindrowe, i praktycznie przy codziennym użytkowaniu spalą tyle samo, chyba że ktoś będzie cały czas jeździł z pedałem w podłodze, to na pewno będzie róźnica między 2.0 a większym, ale jest też plus RADOŚĆ Z JAZDY, :twisted: a to tylko nasze bumki potrafią/ :lol: :twisted: :mrgreen:

http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie miało być szczerze ;)

Ciekawi mnie tylko po co dzielą je tak bardzo (325, 328, 300)...

Muszę sie przesiąść niestety z 3 na 5 touring (praca) - niestety bo 3 taka żwawa dosc (325i) no ale cóż robić...

 

 

pozdrawiam

Alexander

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

325 E36 silnik M50, 328 E36 M52, 330 E46 M54, różna generacja silników, to je różni, że każdy z nich jest nowocześniejszy, mniej awaryjny, mniej pali, itp. Na twoim miejscu brałbym albo 530i, lub 530d.

Pozdrawiam.

http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś podać + i - "benzyniaka" i "diesla" (dla 530) - duża różnica w dynamice? awaryjności itd?

Szczerze mówiąc nastawiony jestem na benzyniaka (manual) i takiego szukam w okolicach rocznika '00 '01 ale sugestie mile widziane :)

 

 

pozdrawiam

Alexander

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-klub.pl/samochody/danetech.htm

 

Pobierz sobie dane techniczne z tej strony (są w dwóch formatach) i porównaj.

 

Jesli chodzi o przyspieszenie 0-100 km/h to wygląda to tak (według producenta):

 

528i - 7,5 sek

530i - 7,1 sek

530d (1 edycja) - 8 sek

530d (2 edycja) - 7,8 sek

 

Przy czym różnica w spalaniu pomiędzy benzyną a dizlem jest duża ;)

Według mnie wygrywa diesel (chociaż do tej pory tęsknie za dźwiękiem mojej poprzedniej bety - 320i :( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Szczerze mówiąc to żadna.

Wiem, że niektórzy nie mogą uwierzyć, że 2.0 pali tyle co 2,5, ale taka jest prawda, taka samo nie ma róźnicy między 2.5 a 2.8, a tym bardziej między 2.8 i 3.0, wszystkie te silniki są 6 cylindrowe, i praktycznie przy codziennym użytkowaniu spalą tyle samo...

Nie ma też różnicy w spalaniu między 3.0 a 3.5, a pomiędzy 3.5 a 4.4 różnica się pojawia ale też jest niewielka.

Jednym słowem nie opłaca się kupować BMW z silnikiem 2.0 bo 3.5 pali tyle samo, a 4.4 pali minimalnie więcej... :mrgreen:

Ludzie - nie opowiadajcie andronów... :wink:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Jest to dość ciekawy dla mnie topik gdyż przed pytaniem ktory model ile pali sam łamałem sobie głowe we wrześniu zeszłego roku. Najpierw kolega poprosił mnie o załatwienie mu z niemiec 530iA 2001 z silnikiem m54, następnie zakochałem się w tym samochodzie i chciałem taki sam. JEdnak nie chcaiałem kupić takiego samochodu jak on z silnikiem 3,0 bo średnie spalanie w mieście to pomiędzy 16-17 litrów gdy nie ma zbyt dużych korków. Jadąc na wakacje wpakowaliśmy się w korek na mieście i spalanie było ok 20l. Na trasie silnik 3,0 zachowywał się dość fajnie i spalanie było całkiem niezłe 9,7 najmniejsze. Kiedy kupowałem swoje BMW męczyło mnie pytanie które wybrać czy 525 M54 czy 520 M54 z silnikiem 2,2. Sam zastanawiałem się nad tym wyborem i czytałem artykóły tego typu gdzie z wypowiedzi większości znawców wynikało że 2,0 pali tyle samo co 3,0 bo pomiędzy 2,5 a 3,0 nie ma roznicy:) Wybór padł. Kupiłem 520 z silnikiem M54 2,2 2001 170 KM. Powiem tak jadac z Niemiec do Polski na trasie spalanie spadlo mi do 6,7 a średnio trzymało się 7,1. (do tej pory w trasie w polsce nie mialem okazji jechac). W miescie samochod w lecie spala pomiedzy 10,7 a 11,5 w zaleznosci od jady i benzyny jaka sie wleje. Dodam ze roznica w mocy na tym silniku jest odczuwalna po nalaniu 99V power Racing. Obecnie w Zime samochod spala pomiedzy 12,5a 14l w zaleznosci od stylu jazdy(no i oczywiscie jak sie gdzies zakopie to wtedy i probuje wyjechac to komp wskazuje 14:]). Zauwazylem ze mrozy w tym silniku spowodowaly dosc duzy wzrost spalania. Jednak Jak mowie nawet srednio te 13 l to jednak nie 16,5 L tak jak w 3,0, oczywiscie radosc z jazdy nieporownywalna ale akurat silnik 2,2 170 km nie nalezy do tych z ktorymi kierowcy nowcyh Hond Accord czy Toyot Avensis potrafia sobie poradzic. Nie wiem natomiast jak sprawa się ma co do silnika 525 w benzynie ale sadze ze on tez pali mniej od 3,0 a wiecej od 2,2 jednak jak zapewnial nas serwis srednie spalanie raczej jest blizsze wersji 3 litrowej niz tej 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do spalania to jest ważniejsza sprawa.czy manualna czy automatyczna skrzynia biegów.automat pali 2 l. więcej niż manual a i to przy spokojnej jeździe.

dochodzi jeszcze stan silnika.silnik wyeksploatowany ( nie mylić z przebiegiem ) pali znacznie więcej niż w stanie idealnym.

dla porównania moje 540iV8 6-manual pali po mieście przy dynamicznej jeździe 17-18 litrów LPG.

na komputerze w tym samym czasie średnie spalanie benzyny wykazuje 16-17 litrów.

dawno już zapoznałem się ze spalaniem w różnych silnikach i doszedłem do wniosku, że nie warto kupować silnika typu 3.0 czy 3.5 gdyż zadna oszczędność a nieporównywalna jazda.

czasami się mylę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba coś jest tutaj nie tak albo ja tego nie rozumiem. Skoro Obie Beemki ktore kupowalismy sa z 2001 R przebiegi obie mialy po ok 100TKM, 100% silniki nie wyeksploatowane jedna kupiona w salonie BMW z podbita do konca ksiązką druga 2,2 kupiona prywatnie od typka 50 lat elektroniika z Siemensa , ktory przed sprzedaza po moim teleofnie pojecheal do ASO zrobic mi przeglad i zaplacil za niego 700E czego nie doliczyl mi do ceny auta bo uwazal ze tak musi zrobic zanim auto sprzeda. W roznice 2l na automacie tez nie wierze bo wersja 3,0 ma takze steptronic i jazda na tym daje roznice w spalaniu ok 0,5 do 1 l ale to przy naprawde powolnej jezdzie. Osobiscie nie wieze w pomiary 4 litrowego silnika ktory spala 17-18 LPg w dodatku. Kumel ma jagura z 4 litrowym silnikiem i jemu LPG pali 23 l wiec watpie zeby BMW robilo silniki az tak bardzo odbiegajace spalaniem w tej samej klasie. Wiem ze ktos mi zaraz powie że przegaldy itd w ASO o niczym nie świadczą ale uwierzcie mi że obie BEMKI wygladaja jak by wyjechaly właśnie z salonu, są poprostu bardzo zadbane i silniki sa także jak nowe. A jesli chodzi o dane w spalaniu to nie wyssałem sobie ich z palca tylko realnie mowie tak jak jest. 3 litrowka dosiskana dochodzi do 19 litrow na kompie i sądze że to jest jak najbardziej normalne jej spalanie, a dociskana 2 czasem siegnie 15l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BZQ możesz się nie zgadzać to jest twoja wolna wola , odsyłam do faktów.

jeżeli jesteś zainteresowany to odsyłam cię do danych eksploatacyinych BMW.

według nich 540iV8 6-manual pali w cyklu miejskim 18.4 l a w mieszanym 12.5 l.

dokładnie jestem w stanie to potwierdzić na swoim samochodzie.różnica na LPG IV generacji wychodzi max. 1 litr.

za każdym razem jak wlewam LPG sprawdzam spalanie wychodzi cały czas 17-18 litrów.myślę ,że należy dodać około 1 litra benzyny do 100 km gdyż robie krótkie przebiegi po mieście

E39 520i 12,2

E39 520iA 13,5

E39 525i 13,1

E39 525iA 14,4

E39 530iA 15,5

E39 535i 16,9

E39 535iA 16,7

E39 540i 18,4

E39 540iA 18,2

E39 M5 21,1

tutaj są dane techniczne i możesz sam dokładnie dlaczego nie opłaca sie kupować silników posrednich.

jeżeli słabiuteńka 2 litróweczka pali w okolicach 14 litrów to podaj mi sens kupna takiego autka.ani nie pojeździsz a musisz płacić.

już lepiej kupić 2,5 litra. ale ono pali też w okolicach 15 l. a jeżdzi niewiele lepiej.

i tak dalej.

co do jaguara to nawet nie porównuj silnika z lat 80-tych ( strasznie stara konstrukcja) z najlepszym motorkiem BMW , który niewiele został przekonstruowany w nowych modelach.

czasami się mylę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dwu litróweczka pali przy temp. 0C 11 - 11,5 , w lecie ok 10,5 - 11. 13 palila przy mrozach -15 i mniej a do 14 wskakiwalo na kompie jak sie zakopalem w sniegu i nie moglem wyjechac. Trzy litrowka palila nam 16,7 - 17,5 przy -15 i mniej benzyby oczywiscie , ale w lato w korku zdarzalo sie i 18. Srednio od 15 co jest absolutnym minimum w miescie do 18 w zaleznosci od stylu jazdy. Mowie o automacie w tym przypadku. Wiec roznica jest dosc spora wedlug mnie w spalaniu porownujac te dwa silniki. Na trasach roznica miedzy obiema wyglada tak ze 2,2 palilo 7l rowno, a 3,0 palilo 9,7 i nizej nie zeszlismy. roznica 2,7 na trasie to chyba sporo. O silniku 2,5 nie wypowiadam sie bo osobiscie nie uzywalem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy tamat (jednak inny niż pozostałe o spalaniu) sam jestem ciekawy jak to wygląda w porównaniu do trójek. różnica pojemność/spalanie bardzo widoczna jest dopiero przy większym ,,depataniu"

dodam jeszcze że spalanie w ok. 14-15 l to jednak dla mnie kosmos :cry2:

150 kucyków pod maską!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam jestem ciekawy jak to wygląda w porównaniu do trójek. różnica pojemność/spalanie bardzo widoczna jest dopiero przy większym ,,depataniu"

Dlatego zacząłem ten wątek ;) tyle, że mnie interesuje ile mnie będzie kosztowało przejście z 3 na 5... Niestety potrzebuję przewieźć czasem coś większego i dla tego touring...

Jeżeli chodzi o 3 a dokładniej o 325i to moja uczciwie mówąc paliła (silnik przebieg 300tkm):

miasto normalna jazda: 10-12 zima 11,5-12,5 a jak ostra to i 13,5

Trasa suuuper spokojnie (średnio do 120 6,5 l - nie autostrada)

autostrada: 120-1801 ok 0,5 l

180-205 ok 13 l

205-230 ok 15,5 l

>230 wir w baku (oczywiście tylko w celach testowych na pustej suchej autostradzie bo to znacznie za szybko jak na nasze drogi i dla naszych kierowcow co mysla jak juz dojda do 200 to sa szybsi od swiatła i lewy pas przechodzi na ich własność) na szczęście już sie wyleczyłem z testowania osiągów :>

Na autostradzie pali więcej - większe opory powietrza, wiatr mimo sportowego obniżanego zawieszenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

bzq: nie dziw sie ze 530 pali wiecej...ale nie az tak duzo jak ty piszesz....jak juz ktos wyzej pisal nie wazne ze 530 ma steptronic...i tak na wolnych obrotach sprzeglo ciagnie i przez to marnuje sie benzyna...a co do jazdy w trasie...te spalania to podales chyba dla predkosci w przypadku 520 ok 100km/h a w przypadku 530 przy troche wyzszej...napisz jeszcze czy ta sama osoba jechala i jednym i drugim autem. a najciekawszy test to bylyby trasa i predkosc ok 180km/h...wtedy jestem pewny ze 530 na automacie spali mniej od 520i.

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najpierw kolega poprosił mnie o załatwienie mu z niemiec 530iA 2001 z silnikiem m54, następnie zakochałem się w tym samochodzie i chciałem taki sam. JEdnak nie chcaiałem kupić takiego samochodu jak on z silnikiem 3,0 bo średnie spalanie w mieście to pomiędzy 16-17 litrów gdy nie ma zbyt dużych korków. Jadąc na wakacje wpakowaliśmy się w korek na mieście i spalanie było ok 20l.

 

Czytając to mam wątpliwości czy rzeczywiście mówisz o 530i M54 R6.

 

Mam takie auto i nigdy nie udało mi się przekroczyć 15-16 litrów benzyny. Do takiej wartości doszedłem w warszawskich korkach. Średnie spalanie na benzynie to 11-12 litrów w cyklu mieszanym. Ponieważ mam instalację VSI firmy PRINS założoną jeszcze w Niemczech przez poprzedniego właściciela mogę też wypowiedzieć się na temat spalania gazu. Więc na gazie na odcinku kilku tysięcy km wychodzi ~14L - duże miasto/trasa - 50/50. Opony 235/45/17 przód i 255/40/17 tył, non stop włączona klima. Skrzynia manualna. Dodam ze na trasie praktycznie nie zdarza się aby ktos mnie wyprzedzał ;) , ale w mieście nie urządzam sprintów od świateł do świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ulatwienia dyskusji, dane producenta (nie ma 528i) ale w przypadku 528iA Kombi to jest 16,6 l w miescie. Ogolnie wiadomo, ze sa to wartosci zbyt optymistyczne.

 

http://kosmetyczki.net/tomek/spalaniebmw.jpg

Tomek

Marzenia się spełniają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Nie wiem dlaczego wszyscy tak jadą po tych dwulitrówkach jak po łysej kobyle?! Czy 150KM to mało do normalnej jazdy i delektowania się prowadzeniem auta? Nawet tych 150KM nie ma gdzie wykorzystać...bo fotoradary co 10-15km...

 

Od roku jeżdzę E39 2.0, a wcześniej miałem E39 2,5TDS. Z treścią wielu postów tego wątku po prostu nie zgadzam się i już!!! :D

 

-TDS spalał mi trasa 6,5-7,5; miasto 9-10 i był w automacie.

-2.0 jak jeszcze nie miałem gazu spalała trasa 7-8; miasto 9-10.

 

Teraz po założeniu gazu (oczywiście sekwencji) osiągam 9-9,5 w trasie, a w mieście maks.11 l gazu. Na zbiorniku 40l (wchodzi 37) robię ok.450km.

Jeżdzę raczej spokojnie, w trasie 100-130...nie przekraczam 140km/h. Jak na tę masę auta i 150KM uważam, że to bardzo dobre wyniki.

 

Pozdrawiam wszystkich użytkowników BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.