Skocz do zawartości

[E46,2.0d] Zawór EGR, trubina, problem pomocy!


klekotinho77

Rekomendowane odpowiedzi

Siema chłopaki, kupiłem BMW E46 i mam z nim pewien problem, mianowicie węzyk który wchodzi do zaworu EGR przy turbinie był zaślepiony śrubką, kupiłem zawór i podłączyem wszystko tak jak trzeba gdyż poprzednio auto nie miało w ogole mocy, 20 sekund do setki a katalogowo powinno byc 10 sek bo to wersja 136 KM. Po podłączeniu zaworu auto po odpaleniu nagle gaśnie,zawór EGR wyczyszczony, kolektor ssący klapki usunięte i wyczyszczony, wymienione filtry powietrza, skasowałem błędy pod komputerem po ponownym podlaczeniu zwracał tylko EGR więc dlatego go wymieniłem. Ale auto gaśnie więc nie wiem co moze być przyczyną, pomocy??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno nie powoduje tego EGR, bo nawet jak jest cały czas otwarty albo cały czas zamknięty to nie wpływa na to czy silnik gaśnie. EGR lepiej jak jest zaślepiony :)

 

i troche sprecyzuj o co ci chodzi bo EGR a turbina to jest po róznych stronach silnika :D a jedyny wężyk który łączy turbine i EGR poprzez intercooler to jest wąż powietrza doładowanego i raczej to nie to było zaślepione :D

 

to jest EGR i na pewno nie jest obok turbiny bo ona jest z lewej strony silnika na dole :)

http://i84.photobucket.com/albums/k9/richsprint/EGR/egr2.jpg

 

a tutaj na dole samym widać turbo

http://cachepoint.co.uk/ebay/bmwleak.JPG

 

wiec jeszcze raz opowiedz co było odłączone, co wymieniłeś itp.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img236.imageshack.us/img236/5852/zaworegrnd9.jpg

ten czarny węzyk spod strzałki spod tego zaworku byl zaslepiony jak kupiłem nowy zaworek, podlaczylem wg ,tego wlasnie schematu i

jak podłaczam ten niebieski to auto gasnie.

wymieniałem zaworek EGR

http://allegro.pl/zawor-egr-turbiny-bmw-3-e46-e90-5-e39-e60-e61-i2996214953.html

po wymianie auto odpala i zaraz gasnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdz na strone realoem, odszukaj swój silnik, i zobacz na schemacie jak to powinno być podpięte. Te wszystkie wężyki podciśnienia. Ale i tak jest to dziwne bo nawet jak się je odepnie to auto chyba nie powinno gasnąc. Po prostu nie bedzie podciśnienia, nie bedzie sterowania turbo i egr ale auto powinno chodzić.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalozylismy stary zaworek i wszystko podpiąłem wg tego schematu z tej strony, auto nie gasnie ale od zera do 2 tysiecy obrotów ma takiego strasznego muła, wciskam gaz, auto w ogole nie przyspiesza do 2 tysiecy strasznie powoli mu to idzie a wskazowka pobierania paliwa opiera sie na maxa. co to moze byc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale potem nagle zaczyna jechać czy też jakieś słabe po przekroczeniu 2tys ?

 

ogólnie podstawa to diagnoza auta podczas jazdy, i sprawdzisz czy auto ma za mało powietrza, czy za dużo, czy czego mu brakuje, może ciśnienia z turbiny i takie tam. Może być cos z przepływomierzem, może być zwalony zaworek który steruję turbiną (dokładnie taki sam jak wymieniłeś przy EGR jest obok turbiny) i nie ruszają się łopatki tak jak powinny i stąd muł. Może czujnik ciśnienia doładowania który jest z tyłu kolektora ssacego. Dużo jest tematów o braku mocy, wpisz w wyszukiwarke na forum i poczytaj :D w dziale zrób to sam też masz temat o braku mocy. Jest szereg czynności które należy wykonać, sprawdzić. Nawet głupie te gumowe malutkie wężyki które są przy zaworkach którymi się bawiłeś jak się gdzies zerwał, rozszczelnił to bedzie kaplica :) a te wezyki pare zł kosztuja :D dosłownie ze 20zł wymiana wszystkich. Musisz szukać, najlepiej tak jak pisałem, poszukaj forumowicza kumatego w diagnozie, ewentualnie kogoś kto ma laptopa i inpe i podczas jazdy zrobisz zrzuty ekranu i już ci tutaj pomożemy

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po dwóch tysiącach przyspiesza w miare dobrze i trwa to do 3,5 tysiace obrotow, węzyki wszystkie wymieniłem. Daj linka do tego tematu o braku mocy sprobujemy wszystko to tam zrobić.

ale tak jak mówie, bylem pod komputerem 7 błedow było, wiec je usunąłem a po ponownym podlaczeniu po jakims czasie zwraca tylko błąd EGR

Edytowane przez klekotinho77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.