Skocz do zawartości

320d klapki w kolektorze dolotowym


1011piotrek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W zależności od chęci i zasobności portfela. :norty:

 

hehe oprócz zasobności portfela istnieje zdrowy rozsądek. W przyszłym tygodniu jadę do mechanika w celu przeczyszczenia kolektora i filterków na elektrozaworach. Czy oprócz czyszczenia EGR, wymiany odmy, czyszczeniu kolektora i wspomnianych wyżej filterków zalecacie jakieś dodatkowe czyszczenie? Przebieg 227 tyś km,

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie tak, kup silikony 3mm – 3m.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi ile czasu trwa zabawa z wywaleniem klapek ? i czy do demontażu kolektora potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?
"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mi zeszło 5 godzin z czyszczeniem kolektora i egr, nic specjalnego nie potrzebujesz, przydałby się tylko klucz dynamometryczny żeby nie ukręcić śrub przy dokręcaniu kolektora. Jakbym to robił drugi raz to pewnie połowa czasu by wystarczyła :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zakladaniu kolektora warto zalozyc zaslepki z kartonu unikniemy wpadnieciu tulei do cylindra (juz jednej szukalem :duh: :wink:

http://images37.fotosik.pl/1880/23ffe98fbc408296m.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też ja czyściłem kolektor to go zdjąłem i jednej podkładki brak, poszukałem, magnesem we wloty, latarka itp. Nic nie znalazłem wiec z ryzykiem założyłem i odpaliłem. Zadnego dziwnego dźwięku więc obstawiam że od początku jej nie miałem.

 

Patent z kartonem bardzo dobry :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa te. Rzeczywiście taką kartonową nakładkę też sobie muszę sprawić bo już raz odpalałem z duszą na ramieniu kiedy nakrętka kolektora i ta blaszka od plastików się zgubiły. Niestety z tym kolektorem to się trzeba naszarpać trochę przez ten plastik co na niego nachodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klapki wywalone, choć były w bdb stanie i nie miały żadnych luzów-lepiej dmuchać na zimne. polecam wszystkim taki zabieg :cool2:
"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Przyznaje ze swego czasu tez wywaliłem klapki z kolektora i wtedy nie wiedziałem do czego one konkretnie służą. Teraz wiem, bo nikt tego wcześniej nie sprecyzował, że owe klaki wcale nie są do gaszenia silnika. Wprost przeciwnie. Wasz silnik używa ich cały czas po odpaleniu. Jest to część zamienna i tak po przejechaniu 100tyś km powinna być traktowana. Podziwiam tych co słyszeli zmianę pracy silnika przy gaszeniu silnika, bo nie do tego one zostały stworzone.

Kolektor dolotowy ma 8 kanałów w 4cylindrowym silniku. 4 po jednej stronie i 4 z krótszymi kanałami dolotowymi po drugiej. Klapki otwierają się przy prędkości obrotowej silnika około 2000obr/min. Chodzi tu o ciśnienie doładowania i o to że tak naprawdę przy niższych obrotach nie potrzeba nam wcale 2zaworów ssących. Porównać to można do gorącej łyżki zupy - co wtedy robicie? rozdziawiacie japę na oścież i chuchacie czy zwijacie w trąbkę i dmuchacie wąskim strumieniem powietrza pod wysokim ciśnieniem? Dokładnie tak samo działa wasz silnik. Wywalamy klapki z pazerności, a tracimy na elastyczności silnika i na spalaniu!!!

 

Edytowane przez kontibox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Były tu gdzieś wykresy z hamowni przed wyjęciem klapek oraz po i wartości KM i Nm nie zmieniły się wcale, więc te spadki dynamiki czy wzrosty spalania to nic więcej jak subiektywne odczucia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Potwierdzam, żadnej różnicy po demontażu nie ma.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja zauważyłem po wyrzuceniu klapek w poprzedniej e46 320d, że jadąc ze stałą prędkością na niskich biegach i niskich obrotach, potrafiło szarpać silnikiem. W obecnej e60 też mam silnik m47n i też nie mam już klapek, no i również potrafi czasem szarpnąć.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jestes pewien ze jest to zwiazane z brakiem klapek ?

moze egr sie otwiera/zamyka, zmienia sie sklad i szarpnie ? np lecisz na tempomacie rowna droga egr dopuszcza, lekka gorka, lekkie przyspieszenie ale egr sie zamyka i minimalne szarpniecie

tak dumam bo jedno z drugim nie ma zwiazku

wiele razy 520d 163 czy 320d/330d wywalalismy klapki, testowalismy i aktualni wlasciciele nie skarzą sie na jakies szarpania, sam takowych tez nie mam a klapek wiadomo tez nie mam.

 

żadne szarpanie nie występuje bezpośrednio po wyrzuceniu klapek, wszystko to sila sugestii, szukanie... przypisywanie dla klapek wszystkich plag swiata, jedno z drugim nie ma związku

 

literatura techniczna BMW wyraźnie wskazuje do czego sa klapki, kiedy dzialaja, co maja robic oraz co bedzie gdy beda niesprawne = ich nie ma

niestety nie maja najmniejszego wplwu na dynamikę pojazdu

co jak wspomnieli koledzy wyzej zostalo juz udowodnione pomiarem na hamowni a nawet był 1km wiecej po wyjeciu klapek ehehe :norty: co wynika z fizyki i obj pow która po wyjeciu klapki sie zwiększa, minimalnie ale jednak

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Egr działa (w wakacje wyczyszczony), przepustnica ok (też wyczyszczona), wtryski idealne, przepływka też OK. Jak lecę na tempomacie w trasie, to tego efektu nie ma, jest tylko przy niskich prędkościach i niskich obrotach, no i nie zawsze. Przykładowo jadę na 3 biegu w korku, obroty około 1200rpm i czuje delikatnie jak czasami szarpnie. W obecnej e60 klapek nie mam od początku, poprzedni właściciel je wyrzucił, w e46 sam je usuwałem i było podobnie. Gdy przymierzałem się do tej operacji w e46, to sporo się naczytałem tu i na innych forach. Wiele razy natknąłem się wypowiedzi kolegów, że mieli podobnie, albo tak działo się już wcześniej, a dopiero po wyrzuceniu dziadostwa zacząłem bardziej się temu przyglądać, nie jestem pewien, ale skoro inni też to zauważyli..

Mam zrobiony program na ponad 200KM, ale to też nie ma nic wspólnego, bo szarpało przed i po. Jakoś mnie to nie przeraża, rzadko jeżdżę z tak niskimi obrotami, tylko prowokuję, żeby inni z wyrzuconymi klapkami też się wypowiedzieli.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietaj ze czyszczenie egr nie gwarantuje jego prawidlowej pracy

natomiast co do szarpania to najczesciej powoduje je wlasnie zawor egr np przycinający się

 

jak jest u Ciebie nie wiem, nie znam auta, nie wiem jak napisany jest program itp

mi fakt szaprania po wyjeciu klapek jest nieznany, nikt nic takiego mi nie powiedział a nie jeden został wykastrowany....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.