Skocz do zawartości

E61 530d dziwnie zachowujący się silnik podczas jazdy


marcin530

Rekomendowane odpowiedzi

Po ostatniej zmianie kolektora wydechowego w e61 530d ujawniły się dziwne niedomagania podczas jazdy.A mianowicie jadąc z prędkością ok.80-100 i trzymając tą prędkość obroty na wysokości 1500-1700na min. czasem zaczynaja falowac i wzrastają o jakieś 500 i po ulamku sekundy spadają, wystepuje przy tym taki jakby delikatny ,,chrobot,, dodam że turbina była wyciągnięta i sam sterownik turbiny był uwalony jednakże został przelutowany i naprawiony.Po tym zabiegu wrócił na miejsce.Sama wymiana kolektora nie ma chyba nic wspólnego z tym co się dzieje ale myśle o tym sterowniku turbiny może mieć jakieś takie dziwne objawy że już się konczy?Dodam że autko to automat i przy obrotach od 2000tyś objawy gina i autko hula jak w książce pisze.Myślałem już o padającej skrzyni biegów ale INPA i DIS nic nie widzi ani na skrzyni ani na DDE.Sprawdze jeszcze robiąc loga i przeanalizuje od samego początku co się tam dzieje.Jednak pytam was panowie może ktoś nakieruje mnie na jakiś trop po którym do czegoś dojde.Pozdro Marcin530d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też stawiam na konwerter , miałem podobne objawy ....... falowanie obrotów przy równej jazdy na prostej drodze ,kiedy skrzynia nie zmienia biegów, a strzelanie (chrobot) było jak skrzynia była zimna, z czasem falowanie zacznie się nasilać, napisz jaki masz przebieg orginalny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrobotanie jest prawdopodobnie wynikiem uwalonego któregoś z elektrozaworów w skrzyni. Ja mam to samo przy 70-90 km/h faluje i chrobocze. Rozgrzanie skrzyni nic nie pomaga tylko zrzucenie na niższy bieg i automatyczne podwyższenie obrotów poza zakres 2 tys obr

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i szukam o tym problemie ale zastanawia mnie fakt że przed wymiana kolektora i przyjechaniem na warsztat był tylko problem z kolektorem nie miałem zadnych innych usterek.Dziwi mnie to ze w jakis sposob ma to jakieś powiązanie z sobą w co watpie...Dalej myśle o tym sterowniku turbiny bo w nim grzebaliśmy troche mam jeszcze jeden zrobie podmianei zobacze co bedzie się dzialo.Dodam ze auto jest po programie ale rozsądnie poruszam się nim i raczej depne jak potrzebuje na trasie a pozatym jazda jest spokojna.W obrotach 1300 do 1800 turbina wstaje tak jest w logu i pużniej jakby się dławiła tylko z kąd ten dziwny chrobot???.Zmiana sterownika najpierw a póżniej dalsze poszukiwania.Chyba że macie inne wskazówki :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Problem skrzyni w moim aucie rozwiazany.Nie problemem byl konwenter a tylko niski stan oleju w skrzyni(peknieta miska olejowa)Po sklejeniu i dolaniu oleju skrzynia pracuje o niebo lepiej niz kiedykolwiek.Temat zamykam pełen sukces.Aha odkrecając śróby od misy ostukajcie je wtedy idealnie sie wykrecają a nie ostukane w nich można obrucić torxa albo nawet urwać i zrobi się mały problem.Ravenol 6hp dostepny w sieci sklepów FOTA jedyne 40zł za litr orginał z niemiec nie trzeba przepłacać w serwisie. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miska była wymieniana niedawno z olejem a skład tworzywa z którego ona jest to PP66GF35 mozna to pospawac z problemami lub skleić agresywnym klejem po wczesniejszej obróbce mechanicznej i wcale nie trzeba wymieniać bo po co pchać się w koszty? :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze to zrobisz to nic nie jest w stanie sie stac.Kompletnie odtłuszczoną mise frezujesz masz zagłębienia gdzie klej ladnie wchodzi i nie mówimy o pęknieciu rozmiarów nie wiadomo jakich w moim przypadku to peknięcie miało długość ok 6mm.i gróbość cieńsze od włosa trzabyło to ogladac przez dobrą lupe.Jak zabespieczysz pekniecie przed dalszym pekaniem nawiercając je po dwuch końcach to masz pewnośc że dalej ono nie pujdzie klej wiadomo jaki musi być przeznaczony do danego plastiku.Co do niego to musi być odporny na warunki panujące czyli temperature i substancje takie jak olej benzyn czy smar.(Temperatura -40 do 100)zakres stosowania kleju.Klej sam w sobie się dosłownie wgryza z miske także widac to dokładnie.Stosując go obustronnie nie ma mowy o tym żeby puścił a ciśnienia tam nie ma.Tak więc nie ma sensu wydawać pieniędzy skoro naprawa jest skuteczna.Pozdro Marcin530
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jak już kupisz bume bo narazie rozglądasz się to lataj ze wszystkim do ASO zobaczymy jak długo polatasz.... :cool2: Pozdro Marcin 530d

 

Maiłem 530d i jeśli coś się zepsuło to kupowałem w serwisie. W kolektorze klapek też nie demontowałem, a kupiłem nowy kolektor w aso.

Nie mierz mnie swoją miarką. Ja nie oszczędzałem na niej, a na pewno w druciarstwo się nie bawiłem takie jak łatanie misy.

Nie zmuszam Cię do kupowania oleju w ASO bo nie ma sensu przepłacać, ale niestety, na niektórych rzeczach się nie oszczędza.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.