Skocz do zawartości

e39 wymiana silnika z 4.4 na 3.5


konradbiker

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście 4,4 ma skrzynię 5hp24, taką samą jak 3,5. Trochę się dziwię tej decyzji, bo z tego co mi wiadomo jednostek 4,4 jest znacznie więcej, zatem mogą być tańsze. Przełożenie też byłoby mniej problematyczne, choćby 4,4 ma więcej sond.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bym wolal zmienic na 4.4 wiadomo, ale po prostu mam silnik 3.5 na angliku ktorym teraz smigam wiec silnik jest w 100% sprawdzony i pewny no i nie trzeba kupywac. Moge przerzucic od razu ze skrzynia bo tez mam.

 

To ten silnik bez problemu przypasuje nie bede miał zadnych niespodzianek ? Pytam bo jeden z 99 a drugi 97 i czy tam za duzych zmian nie bylo w elektryce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skrzynia jest ta sama, tylko konwerter delikatnie inny. Są to różnice nieznaczne, inny numerek, nie wiem czy wogóle mechanicznie czymkolwiek się różni. 3,5 jest "prawie jak" 4,4... Trochę pod pedałem brakuje ;)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niektórzy wypisują tu straszne bzdury. 5HP30 szła w 540i tylko na samym początku produkcji - do 09/96. Później jedynie 5HP24.

 

Nie ma możliwości abyś zainstalował silnik bez vanosów u siebie. Musiałbyś przełożyć pół samochodu. We wrześniu 98 zaszły naprawdę ogromne zmiany, lift z 2000 roku to pikuś. Praktycznie cała elektronika się zmieniła (cała wiązka elektryczna, licznik, prawie wszystkie sterowniki, systemy kontroli trakcji, ABS,Airbagi, multifukncja kierownicy, sterowanie układem klimatyzacji, doszły dodatkowe sondy w wydechu, zupełnie inny alternator itd, itd .)

 

Skrzynia będzie pasować, ale musiałbyś włożyć do tej starszej swój moduł sterowania (inna wiązka sterująca skrzynią).

Edytowane przez DRAY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zewnętrznie to praktycznie te same silniki, ale ty masz z 4.4 vanosem, więc inna przepustnica i masz więcej czujników: dwa vanosy, o jeden czujnik wałka no i nie wiem czy czujnik wału jest taki sam. Można zostawić luzem wolne wtyki od czujników i zmienić przepustnice z przednią częścią kolektora /stary ma o jedno wejście na wężyk więcej/ ale nie wiem jako to będzie działać. Zawsze masz anglika i całą instalację elektr. więc można zmienić. A no i jeszcze anglik ma rozrusznik z drugiej strony, więc trza będzie rozwiercać blok silnika z drugiej strony bo jest zaślepiony /trzeba zmienić bo w tym miejscu idzie chyba część zawieszenia czy układu kierowniczego i rozrusznik nie mieści się/... No i jeszcze 3,5 ma troszke inne przełożenie dyfra więc słabiej będzie się zbierać. I zawsze w trakcie jakieś komplikacje wyjdą....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skrzynia w 4,4 5hp-30 a w 3,5 5hp-24.

Skrzynia w 4,4 5hp-24 i w 3,5 5hp-24.

 

:mad2: :duh:

 

Ponadto w 4,4 był tylko JEDEN VANOS po lifcie. przed liftem VANOSA NIE BYŁO. VANOS chyba wchodził we wrześniu 99 roku, ale pewien nie jestem.

 

@edit

od 9/98 pojawił się VANOS.

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Vanosy w M62 są od 09/98. Oczywiście 2 sztuki. Jeśli ktoś ich do tej pory nie wymieniał to znaczy że są do robienia.

http://www.klinika-bmw.pl/wp-content/uploads/2012/01/rozrzadm62/24.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

...W M62 VANOS OCZYWIŚCIE POJEDYŃCZY. http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS

Podwójny VANOS dopiero od N62. Naturanie jeśli nie stuka, ślizgi są ok - wymieniać nie trzeba.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Maciej V8 zastanów się czy swoją wypowiedzią pomogłeś czy wprowadziłeś w błąd kolegę. U niego w 540i jest 5HP24 jak w 95% wyprodukowanych 540i a Ty napisałeś że 5HP30.

 

Co do vanosów to wytrzymują max 200,000km później V8 chodzi po rozgrzaniu jak diesel, zamiast pracować idealnie gładko i cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam 265.000, nigdy nie miałem otwieranego silnika, nic nie słychać, wszystko działa gładko. Ale rada dobra, będę teraz zwracał na to uwagę.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Castrol Edge 0w30 od zawsze, tylko zmieniam dość często. Wielu słuchało mojego silnika, także koledzy z bmw-klubu na zlocie na Torze Poznań. Mam przedziwne wrażenie, że Ty również, i to Twoja Alpina stoi koło mojego 540 na 2giej fotce:

http://img705.imageshack.us/img705/3401/bmwtrends2.jpg

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej V8 zastanów się czy swoją wypowiedzią pomogłeś czy wprowadziłeś w błąd kolegę. U niego w 540i jest 5HP24 jak w 95% wyprodukowanych 540i a Ty napisałeś że 5HP30.

 

Co do vanosów to wytrzymują max 200,000km później V8 chodzi po rozgrzaniu jak diesel, zamiast pracować idealnie gładko i cicho.

Bez bicia przyznaje się do żle napisanej odpowiedzi. Na swą obronę dodam, że wcześniej mnie też wprowadzono w błąd co do typów skrzyń w konkretnych rocznikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam przedziwne wrażenie, że Ty również, i to Twoja Alpina stoi koło mojego 540 na 2giej fotce:

 

To nie mój samochód. To Alpina Marka z Gniezna (niebieska, z charakterystycznym środkiem - alpinowskie welury), samochód mojego bardzo dobrego kolegi.

 

Vanosy zaczeły mu hałasować przy około 160-170 tys km. Przy ponad 200 poleciał ślizg i samochód trafił do Radka na lawecie (wymiana rozrządu i vanosów)

Foto relacja z dokładnie tej naprawy: http://www.klinika-bmw.pl/feat/wymiana-rozrzadu-w-silniku-m62-v8/

 

A tu moja i Marka Alpina obok siebie:

http://bmw.wielun.biz/przechlewo/przechlewo01.jpg

http://bmw.wielun.biz/przechlewo/przechlewo02.jpg

http://bmw.wielun.biz/przechlewo/przechlewo04.jpg

http://bmw.wielun.biz/przechlewo/przechlewo05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No tak... A ja sie dziwilem jakim cudem mial czystszy silnik niz ja, skoro regularnie czyszcze... Jakie sa koszty czesci wymiany vanosa dla M62?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.