Skocz do zawartości

323 - remont silnika M52 (wymiana pierścieni)


Maverick13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w związku ze znacznym- powiedziałbym zużyciem oleju w moim silniku ( 1L na ok 1,5-2tys km), planuję przeprowadzić remont silnika M52b25.

Opis usterki w innym temacie: viewtopic.php?f=68&t=195769

Przyczyną są prawdopodobnie zużyte lub zapieczone pierscienie, oraz niewielkie (moim skromnym zdaniem - mogę wrzucić filmik)) przedmuchy ze skrzyni korbowej co sprawia że do odmy i separatora trafia sporo mgiełki olejowej, a ta z kolei trafia do kolektora ssącego.

Jestem na etapie zbierania wszelkich możliwych i użytecznych informacji na ten temat. Do tej pory zebrałem nieco sprzecznych informacji na temat uzdrawiania M52.

Niektórzy piszą że wymiana pierscieni na nowe nic nie dała i że silnik dalej żre olej, inni że po remoncie silnik jest jak nowy.

 

Przypominam że M52 wychodziły z fabryki jako aluminiowy odlew z tulejami powleczonymi Nicasilem oraz poźniej ( a takze na inne rynki) z tulejami stalowymi wprasowanymi w blok. Silniki te różnią się oznaczeniem na bloku.

Mój akurat nosi oznaczenie: 1 748 450 - czyli jednak Nicasil. Jak wiadomo nie ma możliwości zrobienia szlifu i zastosowania nadwymiarowych tłoków i pierscieni.

Do tego silnika wg. ETK: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/323i-M52/LHD/M/1996/may/browse/engine/crankshaft_pistons/ pasuje tylko jeden rodzaj pierscieni - nominał nr 11 25 1 740 855

Wg tego numeru dostępne do tego silnika są jedynie pierscienie marki MAHLE o numerze katalogowym 08316N0

Pierscienie bardzo trudno dostepne - w Intercars ich nie maja, ogólnie poszperałem nieco po sklepach i hurtowniach i nikt nie ma. Cena z ASO zabija- 160 zł za kpl. na tłok.

 

Proszę Was o podpowiedź gdzie mogę nabyć te pierścienie (numer musi się zgadzać) w jakiejs rozsądnej cenie?

 

Tak się zastanawiam teraz nad tymi przypadkami niezaadaptowania się nowych pierscionków po remoncie - czyżby użyto niewłasciwych (niezgodnych z numerem) np. Goetze? albo w ogóle już totala bzdura którą proponował koleś z hurtowni żeby po wymiarach od innego silnika mozna je zaadaptować - jesli tak były przeprowadzane te naprawy to wcale się nie dziwię , że skutki mizerne.

 

Temat zakładam ponieważ liczę na Waszą pomoc w tej sprawie. Być moze ktoś z Waszych znajomych robił remont M52 i bedziecie w stanie cos podpowiedzieć, albo gdzies na zagranicznych forach przeczytaliście.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na zamówienie MAHLE ok 70-80 za dziurę, 2-3 dni czekania. Jak będę zamawiał to będę miał dokładną cenę, ale na pewno nie przakroczy 80/tłok, a raczej bliżej 70 bedzie. Prawie połowa ceny ASO.

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

NO na zapas nie ma co kupować, zupy z tego nie ugotujesz:D. No jak coś daj znać i będę działał.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy zmianie pierscieni nie zastanawial by sie tylkon zrobil szlif cylindrow bo po dosc duzym przebiegu cylinder wyglada jak elipsa rozszezajaca sie ku dolowi zanim pierscienie sie dopasuja to bedzie bral olej jak robic silnik to bym wyszlifowal na lostro kolektor dolotoey i wydechowy doda CIUT MOCY MIOALEM TAk w maluchu zadenm elegant nowszy nie mial szans bez jaj nawet pod gorka go bralem kiedyrzes tak sobie zrobie w bawarze pozdro

tomek

jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przy zmianie pierscieni nie zastanawial by sie tylkon zrobil szlif cylindrow bo po dosc duzym przebiegu cylinder wyglada jak elipsa rozszezajaca sie ku dolowi zanim pierscienie sie dopasuja to bedzie bral olej jak robic silnik to bym wyszlifowal na lostro kolektor dolotoey i wydechowy doda CIUT MOCY MIOALEM TAk w maluchu zadenm elegant nowszy nie mial szans bez jaj nawet pod gorka go bralem kiedyrzes tak sobie zrobie w bawarze pozdro

tomek

 

Kolega ma nicasil. Nie ma opcji szlifu. BMW to nie maluch...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Emir... o kompresji tutaj: viewtopic.php?f=68&t=195769

 

Kolego Jedynakk - zastanów się co piszesz...

Po pierwsze blok z Nicasilem, po drugie Nicasil jest dużo twardszym materiałem niż żeliwo szare z którego zazwyczaj są odlewane bloki czy tuleje pasowane - prędzej zuzywają sie pierscienie niz Nicasil.

Po trzecie tych bloków sie nie obrabia. - nia ma nadwymiarowych tłoków czy pierścieni. W teorii przy zużyciu gładzi pokrytej Nicasilem można jej przywrócic nominalne wymiary poprzez ponowne nałożenie Nicasilu i honowanie (niezwykle trudne - przy użyciu wyłacznie specjalnych głowic) - ale jak mówie to tylko teroria bo w praktyce koszty są kosmiczne. Nicasil jest dosyć popularny w silnikach motocyklowych - koszt renowacji cylindra ok 250 ccm od 1000 zł i to zależy od pojemności, oraz nie wykonywane w Polsce- więc + koszta wysyłki. Zresztą poczytaj o Nicasilu...

Co mi ma dać polerowanie kolektora ssacego i wydechowego? Kolektor ssacy jest z plastiku!!! Jeśli myślisz o polerowaniu kanałów ssacych i wydechowych to w seryjnym silniku nic to nie da... poza zepsuciem przepływów powietrza (airflow) bo z pewnościa nierówno zbierzesz materiał. Może napisz jakie w praktyce ma to dać rezultaty. Zreszta poczytaj na róznych forach o tych zabiegach viewtopic.php?f=67&t=21704 Poprawić tym zabiegiem to możesz sobie chyba tylko samopoczucie...

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy takim zużyciu oleju trzeba wziąc również pod uwage wybite półki na pierścienie w tłoku (duży luz w rowkach góra-dół i "przepompowywanie" oleju).. Wtedy wymiana pierścieni na nowe nic nie pomoże. Ale to do zweryfikowania po demontażu silnika.

W takim przypadku wymiana tłoków na nowe wraz z pierścieniami lub naprawa tłoków obecnych.

Daj znac,jak coś ustalisz.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak mówisz. Oni co innego, praktycznie większość mechaników zakłada stare, chyba ze widać po nić że są naciągnięte. Obligatoryjnie nowe śruby trzeba dać do czapki. Ale czytałem, że warto przerobić by do bloku wkręcić na stałe szpilk a przykręcać nakrętakmi. Gdzieś widziałem zestaw takich do m52, ale koszt coś koło 1tyś

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wiem Kolego:) Mówisz pewnie o szpilkach ARP. W M52 i jego aluminiowym bloku miałoby to sens ze względu na możliwość zerwania gwintu, albo w wysilonych jednostkach do sportu gdzie głowicę ściga się dosyć często.

Tylko ze koszt tych szpilek to prawie tyle ile koszt wszystkich części na mój remont.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogólnie nie tylko do sporty, starczy że cośsię źle złoży i za pół roku będziesz musiał robicz czapkę znowu. No wiesz różnie bywa. Fakt koszt dość spory. Znalazłem gdzieś za 130 dolarów, ale przesyłka i czas i pewnie wyjdzie do 1 tyś.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.